Miten muuten syötte lihapullia kuin tomaattikastikkeen ja spagettien kanssa?
Kommentit (20)
Ruotsalaiseen tapaan tietysti, muusia, ruskeaa kastiketta ja puolukkahilloa. Me ei koskaan syödä tuollalailla amerikkalaiseen tapaan.
Perunamuusi taitaa olla se perinteinen. Sitten kokoperunat, ruskea kastike ja lihapullat. Joskus teen ihan pikkuruisia pullia, pilkon paistinpannulle keitettyjä perunoita ja sipulia ja teen lihapullapyttäriä.
Perunamuusin kanssa. Perunoiden ja ruskean kastikkeen kanssa. Makaronin ja ketsupin kanssa.
Sellaisenaan paketista tai ketchupin kera.
En koskaan syö tomaattikastikkeen kanssa, en pidä siitä. Syön kermakastikkeessa, ruskeassa kastikkeessa, ihan ilman kastiketta, pyttipannussa.
Valkosipuliperunoiden tai kermaperunoiden ja karamellisoidun sipulin ja puolukan kanssa
Pho-keitossa. Pulliin tulee jauhelihaa, valkosipulia, kalakastiketta ja pippuria. Keitetään kypsiksi vedessä tai keiton liemessä.
Perus ruskeakastike ja perunamuusi.
Joskus lisäsin Mac and cheese-reseptiin lihapullia ja mausteita ja aika hiton hyvä tuli.
Pyttipannu.
Sellainen subway tyylinen patonki missä on runsaasti täytettä.
Perunamuusin ja puolukkasurvoksen kanssa.
Bataattimuusin, fetasalaatin ja valkosipulisen/yrttisen kermaviilikastikkeen kanssa.
Uunijuuresten ja Bbq-kastikkeen kanssa.
Kukaan muu ei syö lihapullia spagetin kanssa kuin jenkit. Italiassa niin ei ainakaan tehdä.
Itse syön peruna- tai bataattimuusin kanssa. Mausteita fiksaamalla niistä tulee tapaksia. Broilerinlihapullia teen keittämällä nuudelikeittoon.
Vierailija kirjoitti:
raakana paketista.
Eineslihapullat on kammottavia. Teen aina itse. Kesällä ne syödään uusien perunoiden ja uunimunakkaan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsalaiseen tapaan tietysti, muusia, ruskeaa kastiketta ja puolukkahilloa. Me ei koskaan syödä tuollalailla amerikkalaiseen tapaan.
Mikä amerikkalainen tapa??
Meillä syödään joskus harvoin myös kermakastikkeessa spagetin tai perunoiden kanssa. Mun herkkua on kanttarellikermakastike ja paistetut perunat lihapullien kanssa.
Perunagnocchien ja tomaattikastikkeen kera. Ja joskus vain lohkoperunat ja lihapullat ilman kastiketta.
En ole ikinä syönyt spaghetin ja tomaattikastikkeen kanssa. Olen syönyt lihapullia vain perunamuusin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisenaan paketista tai ketchupin kera.
Mistä ihmeen paketista? Syötkö raakaa jahelihaa?
Paistetut lihapyörykät syön joko perunamuusin kanssa, sellaisenaan salaatin kanssa tai ihan vaan sellaisenaan hiukopalana. En tykkää sekoittaa niitä kastikkeeseen, joskus otan seuraksi puolukkahilloa tai jopa ketsuppia. Mies laittaa sinappia.
Sämpylän välissä.