Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutin maalle, siisteystaso laski

Vierailija
18.01.2020 |

Kaupunkikoti oli aina tiptop. Imuroin usein, muistin putsata listojen reunat ja muut pienet jutut huolellisesti. Sisustus oli tyyliläs, harmoninen, neutraali, hyvin perus kaikin puolin.

Nyt maalaistalomme on kaikkea muuta. Vuosia on tämä talo seissyt nuhjuisena, kaikki on vähän vinksin vonksin. Seinät on vinot ja nurksta vetää. Täällä siisteystasoni on laskenut ihan hävettävän paljon. Aluksi piti kaikki tapetitkin repiä alas, mutta nyt olen rakastunut näihin. Alakerrassa on punaisia, keltaisia, vihritä ja monenkirjavia retro- ja vintagetapetteja. Lattiatkin joka huoneessa eri väriset. Nyt kaikki ne tuntuu ihanalta.

Onko teille käynyt näin? Tuntuu että kun talokin on vähän homssuinen, niin ei ole ”niin justiinsa”...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan samaistu tähän?

Vierailija
2/7 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tavallaan samaistun, tosin olen jälkikäteen huomannut, että kaupunkiasunnossa korvasin muun elämän tylsyyttä ja tyhjyyttä sillä siivoamisella. Olin hitokseen onneton kaupungissa.

Täällä "maalla" meillä on jatkuvasti joku pieni rakennusprojekti kesken, pihassa on laittamista kun haluan kokeilla uusia viljelyksiä (biologi mikä biologi..) ja keittiön pöydällä saattaa olla työkalulaatikko, olkkarissa kompressori lattialla jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat asua ihan millaisessa törkyläjässä haluat. Se on ihan oma valinta minkälaisen elämän ympärilleen rakentaa.

Vierailija
4/7 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettuani pienelle paikkakunnalle maaseudulle, asuttuani ikäni kaupungissa, elämäntapani on muuttunut huomattavasti.

Ennen pukeuduin "siististi", mutta totuttuani pikkukaupungin menoon, lähden kauppareissuille ulkoiluhaalareissa tai lökäreissä ja vedän jalkaani vain sandaalit tai jotain mitä eteisen kenkävuoresta jalkaan sattuu osumaan.

Omakotitalossa on tilaa levittäytyä, eikä ole niin nokonnnuukaa vaikka autot tai motskarit lojuvat pihassa odottamassa inspiraation tulemista ja korjaamista.

Fillarilla pääsee jokapaikkaan ja entisaikojen säntillisyyden ja pilkunviilaamisen tilalle olen omaksunut suurpiirteisyyden ja ajatuksen, että tartteeko tuonkaan nyt olla niin viimeisen päälle, toimii se noinkin.

Matkailutkin ovat jääneet, sillä enää ei ole tarvetta paeta kerrostaloarkea jonnekin muualle, sillä täällä saa olla vapaasti kuin ellun kana, ikuisella lomalla.

Vierailija
5/7 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuin sinkkuna vuositolkulla mulla oli askeettinen vuokrakämppä. Leivänmurut pitkin lattioita.

Vierailija
6/7 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama pukeutumisessa täälläkin. Ei vaan enää jaksa panostaa.

Vierailija
7/7 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä komppaan, sitten maalla on meillä niin runsaat tilaukset ja talossa neliöt ettei millään jaksa joka kuutiomilliä puunata, miksi tarttis, kunhan viihtyy.