Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu kipu kakatessa? Kun on tulossa niin tuntuu kuin repeäis

Vierailija
14.01.2020 |

Mutta kun on jo ulkona niin ei satu enää. Tätä ei ole joka kerta. Repeääkö siellä oikeesti joku? Verta ei tule joten pukamiinkaan en oikein usko

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai huonosti sanottu ettei satu enää, mutta se pahin kipu on kun kakka on tulossa ulos. Kakkaamisen jälkeen jää hetkeksi kipu

Vierailija
2/10 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä, missä vaiheessa mulle on tullut pukamia, mutta tänä syksynä ne alkoivat vuotaa. Kaksi lasta olen saanut, nuorempi on jo viisi. Kun pukamat alkoivat vuotaa, hoidin niitä supoilla, ja ilmeisesti ne ovat nyt pienentyneet. Mutta tajuan nyt, että ennen kuin ne alkoivat vuotaa, kakkaamiseen liittyy epämukavuutta ja tuntui usein jotenkin siltä, ettei kaikki tullut pois. Että ei se mahdotonta ole, että onkin pukamista kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla revennyt. Mulla oli noiden oireiden lisäksi myös öisin kipua ja verenvuotoa ja diagnosoitiin fissuura, joka aiheutuu ummetuksesta tai voimakkaasta ripulista. Uusiutuu helposti.

Vierailija
4/10 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä, missä vaiheessa mulle on tullut pukamia, mutta tänä syksynä ne alkoivat vuotaa. Kaksi lasta olen saanut, nuorempi on jo viisi. Kun pukamat alkoivat vuotaa, hoidin niitä supoilla, ja ilmeisesti ne ovat nyt pienentyneet. Mutta tajuan nyt, että ennen kuin ne alkoivat vuotaa, kakkaamiseen liittyy epämukavuutta ja tuntui usein jotenkin siltä, ettei kaikki tullut pois. Että ei se mahdotonta ole, että onkin pukamista kyse.

Voi olla sisäiset peräpukamat, joita et siis itse näe.

Vierailija
5/10 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukamat

Vierailija
6/10 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla sisäiset peräpukamat, joita et siis itse näe.

No sitäpä juuri.

Vierailija
7/10 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuntuu kuin siellä ois haava mikä aukeaa kun peräaukkoa isompi kakka venyttää sitä 🙈

Mutta mitään verta ei tule eikä muita oireita ole.

Kuopuksen synnytyksen jälkeen 16v sitten mulla oli aivan järkyttävää kakkalla käynti, sattui niin että itkien pidättelin viimeiseen saakka, verta tuli aivan norona, tällöin oli varmasti pukamia. Jollain supolla hoidin. Saako sellaisia suppoja ilman reseptiä?

Tää tulee aina silloin tällöin, saattaa olla pitkäänkin pois

Ap

Vierailija
8/10 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noita suppoja saa ilman reseptiä.

Vierailija
9/10 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuntuu kuin siellä ois haava mikä aukeaa kun peräaukkoa isompi kakka venyttää sitä 🙈

Mutta mitään verta ei tule eikä muita oireita ole.

Kuopuksen synnytyksen jälkeen 16v sitten mulla oli aivan järkyttävää kakkalla käynti, sattui niin että itkien pidättelin viimeiseen saakka, verta tuli aivan norona, tällöin oli varmasti pukamia. Jollain supolla hoidin. Saako sellaisia suppoja ilman reseptiä?

Tää tulee aina silloin tällöin, saattaa olla pitkäänkin pois

Ap

Fissuura tulee usein synnytyksessä, sanoi lääkäri mulle. Ja on eri hoito kuin pukamissa, että kannattaa mennä lääkäriin, koska muuten voi joutua leikkaukseen mikä taas voi vaarantaa pidätyskyvyn.

Vierailija
10/10 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vähän samanlaisen tunteen tekee vehnä. Jos tulee vaikka sukuloimassa ollessa syötyä reilummin kakkua tai muita leivonnaisia, niin sen huomaa seuraavana päivänä. Sitä en tiedä miksi vaikuttaa vain tohon loppupäähän, mutta vehnän jättäminen pois tai vain pieni määrä poistaa vaivan kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi