Minkälainen ihminen laittaa grilli- ja yleismaustetta ruokaansa ja öljyä pastan keitinveteen?
Mahtaa tulla hyvää? Ja tietenkin lihaliemikuutioita unohtamatta!612
Kommentit (16)
Mitä sinä ap sitten laitat ruokiisi?
En käytä grilli- enkä yleismaustetta. Kasvisliemikuutioita joskus. Pastan keitinveteen laitan aina valkosipulikynnen, oliiviöljyä ja suolaa.
Siis itse en todellakaan jätä enää käyttämättä liemivalmistetta, käytän niitä Fond du Chef -hyytelöitä. Pitkään nyrpistin niille nokkaani mutta tajusin että piru vie kun saa hyvää yksinkertaisesta ruuasta kun sellasen nökön sulattelee sekaan. Ja viimeksi pari päivää sitten heitin jauhelihan sekaan jauhelihamaustetta, kun siinä näytti olevan niitä mausteita mitä olisin muutenkin ollut laittamassa ruokaan.
Varmaan aika monikin ja sehän sua vituttaa 🖕
En käytä grilli- ja yleismaustetta enkä lihaliemikuutioita, mutta jos pastavesi uhkaa kuohua yli kattilan laitojen, laitan sinne tipan öljyä. Se vähentää kuohumista.
Sellainen ihminen, joka haluaa tehdä niin.
Monikin laittaa vaikka mitä mausteita ruokaansa, eikä se kuulu muille vähääkään.
Öljyn laittamisesta pastan keitinveteen on montaa mielipidettä, puolesta ja vastaan.
Myös jopa kokkien kesken.
Vierailija kirjoitti:
En käytä grilli- ja yleismaustetta enkä lihaliemikuutioita, mutta jos pastavesi uhkaa kuohua yli kattilan laitojen, laitan sinne tipan öljyä. Se vähentää kuohumista.
Ai niin, millainen ihminen! Minä olen 50v nainen, joka vihaa kokkaamista, mutta kokkaa silti.
Reman halpisgrillimauste (Norjasta) on aika hurjaa. Sisältää suolaa, paprikaa, kelta- ja valkosipulia, mustapippuria, inkivääriä, chiliä, sokeria, korianteria ja selleriä. Siinä kaikki.
Niin ja mä olen nelikymppinen umpihippi. Keitän liemet itse.
Lihaliemen keittäminen ja marjahillojen tekeminen itse aivan turhaa nykyisin.
Pakasteena saa kotimaiset marjat ja lisäaineettomia ja vähäsuolaisia liha-ja kasvisliemikuutioita saa myös kaupoista.
Tällainen perusinssi, koska mä voin!
Varmasti samaiset ihmiset jotka ostavat vaikkapa valmiiksi suojattuja ja marinoituja lihatuotteita kaupasta.
Kyllä, hyvää tulee. Liemikuutioillakin maustetuista. Mitäs itse käytät?