Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teidän 1,5-vuotiaat lapset osaa tehdä käsillään?

Vierailija
13.01.2020 |

Ihan uteliaisuudesta kysyn, haluaisin verrata omaani. Neuvolassa ei kommentoitu mitään vaikka kyselin ja meillä ei ole yhtään tämän ikäistä tuttavapiirissä, perhekerhossakin on vain vauvoja ja yli kaksivuotiaita. Eli kertokaa mitä teidän 1,5-vuotiaat osaa tehdä käsillään? Tarkoitan siis hienomotoriikkaa. Miten korkeita torneja rakentaa? Meneekö se aina oikein? Millaisia palapelejä tekee vai tekeekö vielä? Osaako rakentaa duploja? Jos niin millaisia niistä tekee? Osaako jo itse selata kirjoja? Muita esimerkkejä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oma on vasta 15kk mun voin silti vastata jos siitä apua on.

Osaa laittaa yhden palikan toisen päälle, mutta enemmän on kiinnostunut hajoittamisesta.

Syö pääasiassa käsin ja vie satunnaisesti ruokaa suuhun lusikalla. Juo mukista pitäen siitä kahdella kädellä kiinni.

Dubloja ei saa painettua kiinni, irrottaa osaa. Nuppipalapelit ei onnistu yhtään.

Tykkää piirtää, tekee "sotkua".

Osaa kääntää kirjojen sivuja, ei kuitenkaan järjestyksessä.

Osaa pukea pipon päähän.

Hiekkalaatikolla saa vähän hiekkaa lapioon ja vie sen ämpäriin.

Joitain palikoita saa tiputettua palikkalaatikon rei'istä. Yleensä pidemmän malliset palikat.

Heittää palloa tiputtamalla sen maahan.

Vierailija
2/8 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oma on vasta 15kk mun voin silti vastata jos siitä apua on.

Osaa laittaa yhden palikan toisen päälle, mutta enemmän on kiinnostunut hajoittamisesta.

Syö pääasiassa käsin ja vie satunnaisesti ruokaa suuhun lusikalla. Juo mukista pitäen siitä kahdella kädellä kiinni.

Dubloja ei saa painettua kiinni, irrottaa osaa. Nuppipalapelit ei onnistu yhtään.

Tykkää piirtää, tekee "sotkua".

Osaa kääntää kirjojen sivuja, ei kuitenkaan järjestyksessä.

Osaa pukea pipon päähän.

Hiekkalaatikolla saa vähän hiekkaa lapioon ja vie sen ämpäriin.

Joitain palikoita saa tiputettua palikkalaatikon rei'istä. Yleensä pidemmän malliset palikat.

Heittää palloa tiputtamalla sen maahan.

Kiitos, vastauksesi auttaa paljon! Ja kiva kun joku viitsi vastata asiallisesti! Minun 1,5-vuotias sai äsken myöhästyneeksi joululahjaksi sukulaiselta palapelin, jossa on neljä isoa palaa, siis sellaisen tavallisen ei-nuppipalapelin ja mietin että pitäisikö se osata tehdä kun ei osannut. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole omaa mutta serkun 1v8kk selaa jo melko sujuvasti tablettia

Vierailija
4/8 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä just 1,5v tulee täyteen. Osaa nuppipalapelit tehdä. Tavallisia ei. Puupalikoista tekee korkeita torneja. Dubloista pinoaa peruspaloja torneiksi, mut välillä ei saa niitä irti, jos ovat tiukemmin kiinni. Dublohahmoja kiinnittää legoautoa ja junaa ajamaan. Kengät saa itse jalkaan, välillä kyllä vääriin jalkoihin ja puuvärillä sotkee paperille. Lusikalla ja haarukalla syö helppoja ruokia itse eikä aina edes paljoa sotke. Kirjojen sivuja kääntää aika ronskisti, mutta järjestyksessä eikä enää niitä juuri riko. Näistä monet jutut kehittyneet ihan viimeisen kk aikana.

Vierailija
5/8 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa kääntää kirjan sivuja järjestyksessä, laittaa asioita sisäkkäin, lusikkaa kuppiin jne. Aukaisee pienet pahvipakkaukset, syö sormin ja lusikalla.

Nuppipalapelit ja reikiin pudotettavat eri muotoiset palikat onnistuu vaihtelevasti, yleensä menee hermo kun ei onnistu ensimmäisellä yrityksellä.

Tykkää enemmään purkaa kuin koota.

Vierailija
6/8 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapa nyt niistä DUPLO-palikoista että son DUPLO! JOs siellä lukee DUBLO niin ovat väärennöksiä.

jokainen lapsi osaa omalla tasollaan,toinen enemmän kuin toinen,kaikki kehittyvät yksilöllisesti.

Ei se neuvola kaikkea tiedä.

MLL sivuilla on ikäkausijuttuja,niistä voi katsella osviittaa.

Vierailija
7/8 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun Niila-Aslak osaa nyplätä pitsiä ja tehdä batiikkitöitä.

Vierailija
8/8 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttaa tupakkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä