Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 9 kuukauden ikäisestä jo nähdä ylivilkkaushäiriö??

Vierailija
08.01.2020 |

Minulla ensimmäinen lapsi nyt 9 kuukauden ikäinen poika. Hän ei viellä kävele mutta konttaa ja nopeasti. Hän koko päivän konttaa ympäri taloa joka paikan purkaa ei hetkeä ole paikallaan. Ei puhettakaan että päivällä nukkuisi,mutta yöt onneksi nukkuu.Vaipan vaihto tuottaa joka kerta tuskaa ei saa pysymään paikoillaan. Siskoni sanoi että ei ole normaalia ja pojalla on ylivilkkaushäiriö. Voiko sen todeta jo tuon ikäisenä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tietää tuon ikäisestä,vaan täytyy olla 2-3 vuotias.

Vierailija
2/17 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala. Eiköhän lapsi ole ihan normaali elämän ihmeisiin tutustuva poika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo vaikuttaisi että pojalla on selvästikin ADHD. Ainakin minun pojalla oli samanlaista ja sitten 5vuotiaana todettiin virallisesti ADHD.

Vierailija
4/17 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikäli nukkuu yöt läpeensä, ja malttaa esim. tissillä syödä rauhassa.

Vierailija
5/17 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalilta kuulostaa.

Vierailija
6/17 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa sitä voi nähdä mitä vaan, kun oikein kurkkii..

Meidän pojallakin oli vaikka mitä vikaa muiden mielestä, kun juoksenteli 8 kuisena ympäriinsä. Ei hetkeä ollut paikoillaan. Asiantuntijoista sukulaisiin jaksoivat nälviä ja haukkua. "ei tuo poika normaali ole". Neuvola patisti testistä toiseen. Sitten kyllästyin ja sanoin, ettette mitään vikaa tästä lapsesta löydä vaikka kuinka yritätte. Sitä testiä ei ole keksitty vielä.

Nyt 19 vuotias sälli, rauhallinen kuin mikä. Opiskelee ja on työpaikka. Peruskoulu meni ihan kivasti ja koripalloa harrasti.

Vierailija
7/17 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveen lapsen toimintaa, sitten pitäisi olla huolissaan jos ains päivät olisi paikoillaan ja nukkuisi pitkiä päiväunia.

Vierailija
8/17 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOI. Itselläni alkoi adhd kun olin 6kk vanha. Muistan sen. Vanhempani eivät mitään huomanneet koska olivat idiootteja. Fiksu ihminen olisi huomannut.

Neuvoni sinulle: pidä lasta paljon enemmän sylissä. Paljon. Sylissä, kosketusta, läheisyyttä, seuraa, lähellä oloa, silmiin katsomista. Älä katso älypuhelintasi tms vaan katso lastasi silmiin. Nuku yöt vieressä, älä pidä lasta eri huoneessa nukkumassa. Olen ihan tosissani, tarjoamalla tarpeeksi läheisyyttä saatat pelastaa lapsesi elinikäiseltä kärsimykseltä, sitä minun vanhempani eivät koskaan tehneet.

--

Ja tälläinen vähän vitsineuvo vielä:

Viime aikoina on muistaakseni tullut jotain tutkimustuloksia siitä että adhd-ihmisillä silmän pupilli saattaa reagoida valon muutoksiin eri lailla (hitaammin?) kuin terveillä ihmisillä. Joten kokeile tehdä lampputesti eli laita monta lasta vierekkäin hämärässä ja yhtäkkiä valaise heitä kohti kirkkaalla valolla. Jos lapsesi siristelee silmiään enemmän kuin muut niin lapsellasi on adhd :p

Vierailija
9/17 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tää maailma on menossa? Vauvoistakin etsitään jo etsimällä vikoja. Nauti Ap vilkkaasta, uteliaasta ja terveestä vauvastasi. T: Neljän äiti ja viiden mummu

Vierailija
10/17 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vauvaikäisestä vielä mitään voi päätellä. Normaali vilkas lapsi, varsinkin, jos on tyytyväinen muuten ja nukkuminenkin on ok. Älä viitsi turhaan päätäsi vaivata.

Vierailija
11/17 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ajattelee varmaan enemmän kaikenlaisiin asioihin kun päivät lapsen kanssa olen ja ensimmäinen lapseni,minä jo 40vuotias. Huonosti kirjoitan viellä Suomea olen muuttanut Suomeen 8v sitten Kuubasta. AP.

Vierailija
12/17 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi.

Vierailija
13/17 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ajattelee varmaan enemmän kaikenlaisiin asioihin kun päivät lapsen kanssa olen ja ensimmäinen lapseni,minä jo 40vuotias. Huonosti kirjoitan viellä Suomea olen muuttanut Suomeen 8v sitten Kuubasta. AP.

Hyvin kirjotat, äläkä ajattele liikoja. Vauva kuulostaa ihan normaalilta ja ehkä hänellä on rytmi veressä:) Odota vaan, kun vauva nousee seisomaan ja alkaa jammailut. Nauti vauvastasi.

Vierailija
14/17 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei voi todeta. Sitä paitsi todella vilkastakaan vilkaskaan temperamentti ei tarkoita aina HÄIRIÖTÄ. Kyse on siitä, että jos on häiriö, itseään ei saa tarvittaessa rauhoitettua keskittymään, mutta muuten vaan perustillassaan aktiivinen ja vilkas voi kyllä keskittyäkin ongelmitta kun pitää. 

Meillä lapset on keskenään ihan eri luontoisia: poika verkkainen ja rauhallinen ollut vauvasta asti ja tytär herkkä, supervilkas ja aktiivinen. Nyt ovat jo kouluikäisiä eikä kummallaakan mitään häiriötä ole, vain omanlaisensa temperamentti. 

Vierailija
15/17 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalilta kuulostaa. Huolestuttavampaa on itkuinen, passiivinen ja loputtoman säikky vauva/pikkulapsi. Leikki on lasten työtä ja uteliaisuus, tutkiminen ja toimeliaisuus on aivan normaalia, jopa toivottavaa. Ajattele asiaa niin päin, että lapsi saa paljon harjoitusta mm. motoriikkaan, hahmottamiseen ja hienomotoriikkaan kun on liikkeessä ja tutkii ja kokeilee erilaisia asioita.

Ehkä siskosi on lapseton tai oma lapsensa on joku passiivinen möllöttää?

Vierailija
16/17 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nyt jo 7v ADHD oireili vauvana niin, että nukkui äärimmäisen huonosti. Heräili vielä 4 vuotiaana öisin ja vauvana aina 1,5 vuoden ikään asti 10 kertaa yössä... lisäksi kolhi päätään jatkuvasti, kiipeili ja oli todella tapaturma-altis. Sai vahtia ihan haukkana. Siskonsa myös hieman ylivilkas tapaus ja hänelläkin nukkuminen ollut ongelmana pienenä. Ei kuitenkaan niin tapaturma-altis kuin poika. Yksi vähemmän vilkas siunattu meidän perheeseen ja ero näihin kahteen jo vauvaiässä oli huomattava.

Vierailija
17/17 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsesta kyllä tajusi jo reippaasti alle vuoden iässä, ettei tässä peruspertti ole kasvamassa. Aina liikkeessä, ei nukkunut päivin, eikä juuri öisinkään, pienissä pätkissä muutaman tunnin. Teini-ikäisenä on ensimmäiset yli 10h unta nukkunut vuorokaudessa. Harvoin tosin silloinkaan pitkiä öitä nukkui.