Missä työssä saa vain olla ja tehdä työnsä rauhassa?
Olen asiakaspalvelutyössä, vahingossa ajautunut. En jaksa. 20 vuotta olen yrittänyt löytää omaa polkuani ja vaihtanut kahdesti alaa. En kestä meteliä, en vihaisia ihmisiä, en riitoja enkä ilkeitä ihmisiä. Olen ahkera ja pidän työn tekemisestä. Mitä työtä voisin tehdä?
Kommentit (19)
Torninosturin kuljettaja. Saat erakoitua just niin paljon kuin itse haluat, kunhan radion välityksellä kommunikoit ymmärrettävällä kielellä nostojen aikana.
Olen työskennellyt varastolla, jossa sai hoitaa oman tonttinsa, kuskeille tuli välillä juteltua jotain jos oli epävarmuuksia noutojen kanssa. Samoin maatalouslomittajana sai olla vaan eläinten kanssa. Kumpaakin tein ilman sen suurempia koulutuksia väliaikaisesti ja tykkäsin kyllä itsenäisyydestä. Palkka taas.. No, varastolla luokkaa 10-12 eur/h plus bonukset ja lisät, lomittajana reilut 12 euroa/h sekä matkakorvaukset ja lisät.
Meteliä on kyllä jossain määrin molemmissa, mutta lomituksessa siihen ei kiinnittänyt pahemmin huomiota, varastolla käytin välillä korvatulppia.
Siivooja. Välinehuoltaja. Kielenkääntäjä. Kirjanpitäjä? Bloggaaja. Käsityöläinen. Graafinen ala, taittaja, painoala, kustannusala. It-ala. Valokuvaaja. Maatalousala. Leipomon työntekijä. Elintarvikealan työ esim. tehtaassa. Tehdastyö.
Vierailija kirjoitti:
Siivooja
Olen tehnyt sitä opiskelujen keskellä kesätöinä. Oli ahdistavaa! Kova työtahti hotellissa ja aina joku tyytymätön. Parhaani yritin.
-ap
It-ala. Olen introvertti nainen ja tällä alalla ja näissä tehtävissä riittää että tekee työnsä. Suunnittelen järjestelmäratkaisuja.
Saan tehdä osan viikosta etätyönä kotoa käsin. Ei tarvitse keskustella ihmisten kanssa kuin tosi harvoin. Työtehtävät tulee sähköisessä muodossa ja sitten vain teen työni ja lähetän tuotokseni sähköisesti. Kivaa :D Ja palkka hyvä, tällä hetkellä 5200 /kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivooja
Olen tehnyt sitä opiskelujen keskellä kesätöinä. Oli ahdistavaa! Kova työtahti hotellissa ja aina joku tyytymätön. Parhaani yritin.
-ap
Hotellisiivous taitaa olla sieltä rankimmasta päästä siivouksia. Esim. koulusiivouksessa voi olla leppoisampikin tahti, tai jos pääset hyvään porrassiivousfirmaan (osa niistäkin on hirveän kiireisiä), niin siellä saa ainakin tehdä hyvin itsenäisesti ja yksikseen. Rappusiivouksessa ei myöskään tule erityistä meteliä, koska ei niitä portaita millään koneilla ajella :) Mutta haluaisitko täsmentää metelin kestämättömyyttäsi, tarkoitatko sillä lähinnä sellaista keskittymistä häiritsevää taustapulinaa, vai häiriintyisitkö myös jostain koneen äänestä siltä osin kuin se kuulosuojaimista läpi pääsee?
Hopeakauris kirjoitti:
Siivooja. Välinehuoltaja. Kielenkääntäjä. Kirjanpitäjä? Bloggaaja. Käsityöläinen. Graafinen ala, taittaja, painoala, kustannusala. It-ala. Valokuvaaja. Maatalousala. Leipomon työntekijä. Elintarvikealan työ esim. tehtaassa. Tehdastyö.
Tehdastyössä nyt ainakin on meteliä, riitoja, vihaisia ja ilkeitä ihmisiä.
Vaihdoin bussinkuljettajasta insinööriksi. Tosin reilusti alle 40-vuotiaana. Näpyttelen lähinnä päivät pitkät tietokoneella kuulokkeet päässä musiikkia kuunnellen. Vaatii kyllä jonkinlaista teknistä älyä. Ne harvat ihmiskontaktin tapahtuu palavereissa. Toki avokonttori on, mutta musiikit soimaan kuulokkeisiin niin voi täysin keskittyä työhön. Ei tarvitse olla ihmisten yleisenä paskasaavina kuuntelemassa itkemistä ja vinkunaa.
Itse olen kirjanpitäjä ja kyllä saa olla rauhassa. Tulee kylmät väreet kun ajattelenkin, että meinasin lähteä opiskelemaan lähihoitajaksi aikoinaan, onneksi pääsykoe ei mennyt läpi.
Yölehdenjakaja, jos kestät yötöitä.
Vierailija kirjoitti:
It-ala. Olen introvertti nainen ja tällä alalla ja näissä tehtävissä riittää että tekee työnsä. Suunnittelen järjestelmäratkaisuja.
Saan tehdä osan viikosta etätyönä kotoa käsin. Ei tarvitse keskustella ihmisten kanssa kuin tosi harvoin. Työtehtävät tulee sähköisessä muodossa ja sitten vain teen työni ja lähetän tuotokseni sähköisesti. Kivaa :D Ja palkka hyvä, tällä hetkellä 5200 /kk.
Saako udella mikä koulutus sulla on pohjana?
Entä kuinka pitkä työkokemus alalla ja miten pääsit nykyisiin hommiin?
Nimimerkillä itsekin IT-alalla mutta en vielä törmännyt tehtäviin joissa ei pitäisi olla jatkuvasti eri projekteissa tiiviisti.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko olet tehnyt alasi hommia?
Hankala combo