Alle 30v naiset, loukkaantuisitteko?
Loukaantuisitteko, jos olisitte hakemassa terveydenhuollosta ehkäisyä ja teiltä kysyttäisiin lapsihaaveista sekä otettaisiin puheeksi iän vaikutus hedelmällisyyteen?
Kommentit (11)
En loukkaantuisi, en näe tarvetta loukkaantua tuosta
En loukkaantuisi, mutta saattaisin kertoa, ettei lisääntymiseni kuulu heille millään tavalla.
Tuon ikäisenä se otettiin häkellyttävän usein puheeksi, tosin ei ehkäisyä hakiessa, koska en tarvitse sitä. Ehkä juuri siksi se on omituista (ei loukkaavaa), koska se tuli niin oudoissa tilanteissa esiin. Toisaalta, eipä kukaan jäänyt jankkaamaan, koska ehkäisyn puute johtuu mieheni vasektomiasta.
Kaiken logiikan mukaan sitä pitäisi ennemmin jankuttaa kolmen kympin pahemmalla puolella, mutta ei ole kyllä tullut enää vastaan.
lähinnä olisin mielissäni jos kysyttäisiin herpeksen ja klamydian itsehoidosta kun avaan reiteni
Ei haittaisi "tarvitsetteko tietoutta / onko ajankohtaista" -tyyliin.
No minulle on kyllä suositeltu hormonikierukkaa hyvin, hyvin määrätietoisesti raskauksien jälkeen vaikka olen yrittänyt sanoa, että en luultavasti tarvitse pitkäaikaista ehkäisyä ja tuntuisi tympeältä totutella kierukkaan 6-12 kk ja sitten vuoden päästä poistaa se. Että joku "tiesitkö, että et ole nuori ikuisesti?" puhe ei niin paljon harmittaisikaan.
En, musta informoiminen tuosta on vaan hyvä asia siltä varalta, että potilas ei ole asiasta täysin tietoinen. Mutta jos jatkaa inttämistä senkin jälkeen kun sanoo että tiedostaa tilanteen tai ei halua lapsia, on se turhaa ja ärsyttävää.
Minulle on ainakin ihan oikeasti itku silmässä terveydenhoitaja räyhännyt kuinka en saa enää pian lapsia jos en pistä heti toimeksi. Aloitti kun olin 23. Ja siis minulla ei ole endometrioosia tms. sairauksia ja olen nätisti sanonut, etten halua lapsia. Silti aina siitä jauhetaan.
N29
Ottaisin annetun informaation vastaan ja vastailisin kysymyksiin, kuten parhaaksi nään. Mitäpä suotta loukkaantumaan, jos toinen ei puhu loukkaavaan äänensävyyn.
-N22
En suuttuisi vaan sanoisin rehellisesti, että en aio hankkia lapsia, joten hänen on turha moisesta olla huolissaan.