Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko raskaana ollessa maalata esim. seiniä?

27.07.2008 |

Olen todella alussa raskautta, (vko 5) ja ajattelin

maalailla täällä asunnossa. Mutta mieleen tuli, että haihtuuko

maalista jotain myrkyllisiä juttuja tms. joka voisi vahingoittaa sikiötä?

Uskaltaako maalata?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon maalannut. eivät neuvolassakaan sanoneet asiaan mitään.

parempi vielä jos maalaat vesi ohenteisilla maaleilla. niin niistä ei välity myrkkyjä vauvalle.

Vierailija
2/6 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin talvella Tikkurilan Maalilinjalle (tai mikä lienee) ja kertoivat, ettei heidän valmistamissaan vesiohenteisissa maaleissa ole raskaudelle haitallisia ainesosia. Muistuttivat toki huolehtimaan riittävästä ilmanvaihdosta ja käyttämään hengityssuojainta, mikäli tulee huono olo.

Omat maalaukset ovat sujuneet ilman mitään ongelmia Tikkurilan Jokerilla.

Kataja rv 39+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri maalasin pari huonetta vesiohenteisella maalilla. Kysyin myyjätä maalia ostaessani että voinko näin raskaana ollessa sitä käyttää ja vastaus oli että hyvin voi. Siitä ei tule edes minkäänlaista käryä eikä siten huono olo yllättänyt. Ainoastaan penkille nouseminen pisti vähän huippaamaan:)

katjaäippä 30+6

Vierailija
4/6 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskaltaa maala, mutta vain pelkillä vesiohenteisilla!

Olen itse yhdeltä ammatiltani maalari ja voin sanoa että ei kannata liuotin ohenteisilla maalata ollenkaan.. Vaikka ei olisi raskaana niissä on hengelle haitallisia aineita.

Vierailija
5/6 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voi maalata muullakin kuin vesiohenteisella kunhan huolehtii vain tuuletuksesta hyvin.

Terveisin yksi maalari-mamma (siis oikeesti ammatiltaan maalari :D )

Vierailija
6/6 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meki maalattiin viikko sitten miehen kanssa vauvan huone. Nykyiset sisämaalit on turvallisia käyttää, tai näin sanoi Rautian täti.

Maalailin kyllä tollasella eivesi-ohenteisellakin huonekaluja tänään mutta menin ulos sutimaan varulta, eihän se altistumisaika kyllä ole paljoa mitään mutta haju on niin pistävä etten kehdannut tajuttomaksi nykäistä itteäni.

Tosiaan rankkaa puuhaa vaan oli maalaus kun piti nousta jakkaralle ja alas ja jakkaralle ja alas. Muutenkin ottaa jalkoihin tollanen pomppaaminen niin vastakos kun on tuota kokoa jo masussa niin oli tuskaista.