Taas on loppiainen, miksi Suomessa on jatkuvasti pyhiä?
Pois tuommoiset turhat vapaat ja rahana ne kaikille. Jos vapaita haluaa, voi jokainen pitää itse palkattoman.
Kommentit (18)
ei tuolla niin väliä ole kunhan kaupat on auki kellon ympäri.
Niin, sehän tuppaa olemaan kerran vuodessa...
Joissakin maissa on nämä bankin holidayt, esim. joka 7. maanantai vapaa. Mielestäni nämä pyhät voisi lisätä lomasaldoon ja sitten laissa olisi oikeus pitää lomapäivä esim. loppiaisena tai spaghettihirviön muistopäivänä. Suurin osa ihmisistä ei edes tiedä miksi sitä vietetään ja eri kristillisissä kirkoissa sitä vietetään eri syistä.
No otapas selville paljonko pyhäpäiviä muualla Euroopassa on, esimerkiksi Ranskassa, Saksassa ja Espanjassa... saatat yllättyä.
Vuorotyössä ei vaikuta, onko sunnuntai tai juhlapäivä.
Aina jonkun pitää olla työssä.
Nuo juhlapyhät tulee kalliiksi työnantajille kaikkine korvauksineen ja korotettuine palkkoineen.
Mulle sopii oikein hyvin, loppiaisena työpäivä.
Hankkiudu ap. vuorotöihin, saat olla kaikki pyhät töissä eikä enää ahdista.
Miten niin jatkuvasti pyhiä.
Samat juhlapyhät olleet vuosikausia, mitä oikein horiset!
Nämä pyhät eivät ole enää nykyaikaa. Ymmärrän pyhien merkityksen silloin keskiajalla kun välillä ihmisten piti saada rentoutua yhdessä rankan elämän keskellä. Nykyään ihmisten pitäisi itse saada valita milloin vapaansa pitää. Duunit rahana kouraan ja jokainen lomailkoon silloin kun haluaa.
Taidat olla yrittäjä kun nuo työntekijöiden palkalliset vapaat ahdistaa. :D
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla yrittäjä kun nuo työntekijöiden palkalliset vapaat ahdistaa. :D
Miten niin? Kyllä minä työntekijänä mielummin ottaisin sen vapaan rahana ja pitäisi vapaani kun haluan. Se on katsos sitä oikeaa vapautta kun saa itse valita milloin lomailee. Vasemmistolaiset haluavat määrätä tämänkin asian kansan puolesta.
Suomalainen "hyvinvointiyhteiskunta" tarkoittaa sitä, että valtio verottaa omaisuutesi pois ja päättää mitä teet rahoillasi ja milloin. En ymmärrä miten íhmiset suostuvat tähän kyykyttämiseen. Pitäisi taistella vapauden puolesta.
Vai jatkuvasti pyhiä? Loppiaisen jälkeen seuraavat arkipyhät taitavat olla pääsiäispyhät, johon onkin yli 3 kuukautta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vai jatkuvasti pyhiä? Loppiaisen jälkeen seuraavat arkipyhät taitavat olla pääsiäispyhät, johon onkin yli 3 kuukautta aikaa.
Silti liikaa, kaikki pois.
Kertokaa te jotka kannatte pyhiä, miksi te haluatte valtion päättävän teidän vapaapäivistänne?
Tämä on minulle ihan tervetullutta. Palkattomat vapaat kun eivät meillä todellakaan onnistu, ylitöitä vaan pitäisi painaa.
Onko yllätys että työpaikkoja on erilaisia?