Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertooko säännöllisen kuukautiskierron pituus jotain terveydestä?

Vierailija
04.01.2020 |

Kuukautiseni alkoivat vasta 16-vuotiaana, mutta heti säännöllisinä. Kierto on ollut siitä asti n. 34-35 pv. Kaksi raskautta alkanut ykkösestä parikymppisenä. Ovislima on vaaleanpunaista eli jotain tiputtelua siihen vieläkin sekoittuu. Siskollani taas on jo 12-vuotiaana alkanut kierto epäsäännöllisempi, mutta yleensä 28-29 pv. Lapsia ei ole koska ei ole halunnut. Kypsyykö minulla munasolu jotenkin hitaammin? Muutenkin tuntuu, että kroppani toimii jotenkin hitaasti, pituuskasvu jäi myös ennustettua vajaammaksi, siskolla ennustetun yli vaikka hänellä murrosikä alkoi nuorempana. Kertooko kierron pituus siis yhtään mitään siitä miten kroppa toimii vai onko se täysin sattumaa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeämmin kysyttynä siis miksi toisilla kierto on pidempi kuin toisilla? Mikä siihen vaikuttaa ja miksi?

Vierailija
2/6 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän vielä, tietääkö joku? :o

Vierailija
4/6 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normalia.

Vierailija
5/6 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerro. Kierronpituus on ominaisuus kuten silmienväri. Hormonitoiminta vaan toimii eri ihmisillä eri tavoin. Toki ympäristötekijät kuten stressi ja aliravitsemus voi vaikuttaa niin että kuukautiset jää kokonaan pois.

Vierailija
6/6 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi kuukautiset kun olin 12v 10kk. Alkuaika oli tosi kivulias. Stressi piti kuukautiset poissa 10kk eli vaihto-oppilasvuoden.

Sen jälkeen olen käyttänyt kahta eri ehkäisypilleria, ottanut kolme kertaa katumuspillerin. Saanut terveen tytön. Käyttänyt 2× 5 vuoden kuparikierukat. Saanut keskenmenon. Synnyttänyt terveen pojan. Saanut myöhäisen keskenmenon. Saanut taas keskenmenon.

Kuukautiset ovat kellot tarkat. Minä olen 42 v.