Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko treenitrikoot ja tennarit nykyisin asiallinen toimistovaate?

Vierailija
04.01.2020 |

Mielipiteitä, onko tämä tyyli ok? Jos on vaikka siisti neule yläosana?

Työpaikka on semi-asiallinen, pukeutumista on laidasta laitaan. Silti voi tulla yllättäen vierailijoita vaikka puku päällä. Pomolla on yleensä farkut ja villapaita, joskus kauluspaita.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, koska nykyään millään ei ole mitään väliä eikä kenelläkään ole enää yhtään makua.

Vierailija
2/16 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tennarit ehkä joo, jos on siistit ja puhtaat. Treenitrikoot ei missään nimessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä asiallisin, mutta silti paljon asiallisempi kuin yleisesti asialliseksi jostain ihmeen syystä mielletty liian lyhyt hame ja paljaat sääret - yhdistelmä.

Vierailija
4/16 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No een kyllä itse laittaisi. Samalla vaivalla laittaisin jotkut siistimmät housut. Ostaa vaikka suorat siistit kangashousut, niin nekin on sitten ihan mukavat päällä, jos ei hameita tai farkkuja tms. tahdo käyttää

Vierailija
5/16 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu toimistosta.

Minusta ei ole asiallinen omassa tehtävässä joka on asiantuntijatehtävä, eikä kukaan kollegani niin pukeudutaan.

Samassa kerroksessa on kuitenkin myös ns alemman tason työntekijöitä suorittavassa työssä ja heillä näkee treenitrikoita ja verkkareita paljonkin. Sanoisin että jos teet työtä jossa kukaan ei tiedä eikä tarvitse tietää kuka olet, et tee työtä omalla nimelläsi ja olet Office nobody, treenitrikoot ok. Mutta siinä vaiheessa kun pääset mukaan projekteihin ja saat jotain omia vastuita, tapaat muiden tiimien ja yksiköiden edustajia niin jättäisin trikoot kotiin

Vierailija
6/16 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu myös työtehtövästä.

Jos on aulaemäntä tai vastaanottovahtimestari, niin ei ole asiallinen asu.

Jos on joku vastaava toimiston takahuoneissa työskentelevä duunaritason työntekijä tai muu yksinään työnskentelevä asiantuntija tai koodari, niin on ihan ok asu, ainakin jos se neule peittää takapuolen. Fyysisissä toimistotehtävissä kuten vaikka lähettinä tai postilajittelijana vastaavaa ihan ok asu, tosin se takapuoliolisi hyvä saada piiloon silloinkin.

Jos on joku johtaja tai päällikkö tai joku paljon asiakkaita tapaava myyjä, niin ei oikein enää ole. Legginsit voi olla ok, mutta niiden on oltava paksut, tummat, yksiväriset ja ei-treenivaatemaiset ja yläosan on oltava asiallinen (ja peittävä).

Vierailija
7/16 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tennarit kyllä nykyään on, meidän toimistossa ainakin moni niissä kulkee. Treenitrikoita sen sijaan en ole nähnyt vielä kenelläkään enkä ainakaan itse voisi kuvitella niissä tulevani töihin. Jos joku tulisi, niin eipä se kyllä minua haittaisikaan.

Vierailija
8/16 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/16 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan se ja sama.

Vierailija
10/16 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
11/16 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naisella kroppa kunnossa ja pylly timmi 👍

Vierailija
12/16 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sysksyllä turhalla työnhakukurssilla, ja siellä kerrottiin, että toimistovaatteiden tulee olla siistit ja asialliset. Ymmärsin tämän niin, että tennarit, verkkarit ja muut treenivaatteet olivat nounou. 

Vierailija
13/16 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on oikein mukavaa että hyvännäköiset toimistoneitimme käyttävät vaatteita joissa heidän parhaat puolensa tulevat esiin. Työpäivät menee mukavammin kun välillä  voi vähän katsella luonnon kauneutta parhaimmillaan.

Vierailija
14/16 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla erittäin A-O.K. 👌

Vierailija
15/16 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon alhaisen tason assari ilman ylenemishaaveita, ja käytän mustia treenitrikoita ja muita leggingssejä usein töissä lenkkareiden kanssa, aina kyllä joku pepun peittävä paita tai neule päällä. Ei ole löytynyt mukavampaa työasua, olen töissä usein 7-17 ja töiden jälkeen kävelen kotiin muutaman kilometrin, töissäkin tulee juostua ympäri taloa. Ihailen kyllä sellaisia jotka tulevat korkkareissa ja näteissä mekoissa töihin, mutta en vain jaksa vaivautua itse.  Onneksi en ole edustustyössä, vaan palloilen vain toimistolla jonne ei tule ulkopuolisia.

Vierailija
16/16 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu toimistosta tietysti. Jossain voi olla erittäin rento pukukoodi. Mutta lähtökohtaisesti ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi