Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tavallista / mahdollista että lesbonainen muuttuu bi-naiseksi iän myötä?

Vierailija
27.12.2019 |

Tunnen etäisesti erään pariskunnan (nainen ja mies), jolla lapsia. Nainen on ollut nuorena lesbo, ihan julkisesti ja avoimesti. Mietin, onko ihan mahdollista, että elämän ja iän myötä hän on muuttunut biseksuaaliksi? He siis ihan asuvat yhdessä ja ovat pariskunta, kyse ei ole mistään ns. järjestelystä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalisuus voi olla vähän liukuva. Olen itse biseksuaali mies. Olin nuorena enemmän miehiin päin, mutta nykyään pidän naisista enemmän. Tiedä sitten, miksi. Tunnen myös naiseen vanhemmalla iällä rakastuneen "heteronaisen".

En sanoisi, että tuo on tavallista, mutta mahdollista se on. Sitä sanotaan, että jokainen on vähän bi. Ihminen voi myös tavata sen poikkeuksen sääntöön, koska ei seksuaalisuus ole niin kiveen hakattu,

Vierailija
2/18 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, hyvä vastaus.

Itse juuri mietin tuossa tuntemassani naisessa sitä, että hän oli nuorena nimenomaa lesbo. Ja kovin näkyvä hahmo, voimakkaasti asiaansa esiin tuova. Eli sinänsä olen yllättynyt, että himon kohde on hänellä muuttunut noin radikaalisti naisesta mieheen.

Mutta ehkä tämä pariskunta on löytänyt tavan olla yhdessä jotenkin ei-niin-suuntauksiaan korostaen. Ja hienoahan se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, hyvä vastaus.

Itse juuri mietin tuossa tuntemassani naisessa sitä, että hän oli nuorena nimenomaa lesbo. Ja kovin näkyvä hahmo, voimakkaasti asiaansa esiin tuova. Eli sinänsä olen yllättynyt, että himon kohde on hänellä muuttunut noin radikaalisti naisesta mieheen.

Mutta ehkä tämä pariskunta on löytänyt tavan olla yhdessä jotenkin ei-niin-suuntauksiaan korostaen. Ja hienoahan se on.

Minkä ihmeen takia asia sinua noin vaivaa? Ja mitä se sinulle ylipäätään kuuluu?

Seksuaalisuus voi muuttua, kenen tahansa. Rohkea tuo asian myös esiin, vaikka ympäristö, tässä tapauksessa sinä, kummeksuisi.

Vierailija
4/18 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, hyvä vastaus.

Hän ei ilmeisesti ole kuitenkaan hyvä ystäväsi, eikä toisen pään sisään muutenkaan pääse... Luultavasti ollut ns. aina bi, mutta nuorempana halunnut julistaa sitä lesbouttaan. Voi myös olla ettei ole tunnistanut toista puolta itsestään ja sitten on tullut ihan yllätyksenä mieheen ihastuminen.

Itse olen bi mutta "valitsin" sen että etsin aktiivisesti vain miesseuraa. Voisin periaatteessa kuitenkin ihastua naiseenkin ja nuorena olin jonkin aikaa lesbosuhteessa. Jos on mahdollista ihastua sekä miehiin että naisiin, niin se heterovalinta on tässä yhteiskunnassa edelleen helpompi ratkaisu (ja vaihtoehtojakin enemmän).

Vierailija
5/18 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nykyään lesboina esittäytyvä on oikeasti hetero. Jostain syystä se on jonkinlainen  nuorten naisten muoti-ilmiö olla lesbo, vaikka oikeasti sitä ei olisikaan. Miespuolisilla tuollainen homoseksuaaliksi tekeytyminen on huomattavasti harvinaisempaa, oikeastaan lähes olematonta.

Vierailija
6/18 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, hyvä vastaus.

Se kai vaihtelee kumpaan puoleen bi on enemmän kallellaan. Tuo nainen on vain iän myötä löytänyt "hetero" puolensa. Enemmänhän liukumaa tai ainakin juttua on näistä jotka keski-ikäisenä huomaavat olevansa lesboja tai homoja. Olen itse bi-mies joka on iän mukana yhä enemmän miehiin päin tai tunnen yhä vahvemmin olevani homo. Eikä mulla ole tyttöystävää tai vaimoa jonka sydämen särkisin:)

Vierailija
7/18 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. Tällaista ei saisi ilmeisesti täällä kysyä tai pohtia, kun heti joku älähtää, että "mitä se sulle kuuluu". Eikö se ole vain hyvä, että seksuaalisuuden moninaisuudesta voidaan käydä avointa keskustelua.

Ketäpä se haittaisi?

Vierailija
8/18 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, hyvä vastaus.

Hän ei ilmeisesti ole kuitenkaan hyvä ystäväsi, eikä toisen pään sisään muutenkaan pääse... Luultavasti ollut ns. aina bi, mutta nuorempana halunnut julistaa sitä lesbouttaan. Voi myös olla ettei ole tunnistanut toista puolta itsestään ja sitten on tullut ihan yllätyksenä mieheen ihastuminen.

Itse olen bi mutta "valitsin" sen että etsin aktiivisesti vain miesseuraa. Voisin periaatteessa kuitenkin ihastua naiseenkin ja nuorena olin jonkin aikaa lesbosuhteessa. Jos on mahdollista ihastua sekä miehiin että naisiin, niin se heterovalinta on tässä yhteiskunnassa edelleen helpompi ratkaisu (ja vaihtoehtojakin enemmän).

Miespuolisilla bisseillä on ihan sama. Sitten on vielä se mitä et maininut eli lasten saaminen. Se on paljon helpompaa heteroseksuaalisessa suhteessa. Jopa homomiehille tulee joskus vauvakuume mutta näiltä heterosuhde on täysin poissuljettu jo ajatuksen tasolla.

Vierailija
9/18 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, hyvä vastaus.

Veikkaan, että hän on edelleen pääosin naisiin päin, mutta löysi vain ihmisen, johon rakastui tämän sukupuolesta välittämättä. Olisin itsekin yllättynyt vastaavassa tilanteessa, mutta ihmiselämää se vain lopulta on. Rakkaus on rakkautta.

Olen itse n. 30v ja koen, että menneisyydessä olikin ehkä jotain aihetta taistella ja olla esillä. Itse en sitä niinkään tehnyt, mutta homoseksuaalisuuden hyväksynnän kanssa ollaan otettu isoja harppauksia eteenpäin viime vuosikymmenen aikana. Ystäväsi on ollut rohkea, kun on ollut esillä.

Vierailija
10/18 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni nykyään lesboina esittäytyvä on oikeasti hetero. Jostain syystä se on jonkinlainen  nuorten naisten muoti-ilmiö olla lesbo, vaikka oikeasti sitä ei olisikaan. Miespuolisilla tuollainen homoseksuaaliksi tekeytyminen on huomattavasti harvinaisempaa, oikeastaan lähes olematonta.

Höpö höpö. Nykyään on sallivampi ilmapiiri ilmaista itseään seksuaalisesti, jolloin naisten avoimet kokeilut naisten kanssa yleistyvät. Monelle naiselle penetraatio yhdynnässä ei ole niin tärkeää, jolloin kynnys naisen kanssa olemiselle on matala. Monet naiset pitävät naisen kanssa olemisessa siitä, että naisen kanssa on monesti helpompi keskustella esimerkiksi tunteista ja nainen ymmärtää naista. Myös ulkonäkömieltymykset ovat naisten kesken rennompia ja sallivampia. Kyse ei ole mistään esityksestä.

Väitän että todella harva nainen esiintyy lesboa, jos on täysin hetero. Biseksuaali mahdollisesti esiintyykin, koska homosuhteissa biseksuaalius luo joskus ikävää jännitettä, kun toinen pohtii, riittääkö toiselle vai haluaisiko tämä kuitenkin mieluummin olla toisen sukupuolen kanssa.

Vierailija
11/18 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutuin heteromiehestä paskan avioliiton kautta aseksuaaliksi

Vierailija
12/18 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi. Olen itsekin heteromies ja voisin hyvin miettiä olevani silleen lesbonkin kanssa.

Vierailija
13/18 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista. Tällaista ei saisi ilmeisesti täällä kysyä tai pohtia, kun heti joku älähtää, että "mitä se sulle kuuluu". Eikö se ole vain hyvä, että seksuaalisuuden moninaisuudesta voidaan käydä avointa keskustelua.

Ketäpä se haittaisi?

Minusta on vastenmielistä, että kummeksut sitä, että ihminen, jonka yksityiselämää räävit, on nuorena tuonut suuntautumisensa voimakkaasti esille.

Häneltä on varmasti vaatinut rohkeutta myös hyväksyä heterompi puolensa.

Sinä täällä ”avoimesti” ihmettelet häntä. No, ehkä tarvitset sitä.

Minusta on avointa kertoa omista kokemuksistaan tai keskustella suoraan niiden kanssa, joiden asioista on kiinnostunut.

Vierailija
14/18 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole mahdollista. Seksuaalinen suuntautuminen on geeneissä. Muutenhan siihen voisi vaikuttaa vaikka mainoksilla.

Vierailija
15/18 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt.. Sanoinko, että se on huono asia, että tämä nainen on ollut avoimesti lesbo nuorena. En sanonut. Miksi ihmeessä se olisi huono asia? Ei kaikkea tarvitse tulkita negatiivisen kautta.

Ei tällaisesta rakkaus/seksuaalisuusasiasta voi yhtäkkiä kysyä töräyttää vaikka lasten harrastuksen äärellä tai työpaikan kahvihuoneessa.

Tämä on keskustelupalsta, btw.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketäpä se haittaisi?

Minusta on vastenmielistä, että kummeksut sitä, että ihminen, jonka yksityiselämää räävit, on nuorena tuonut suuntautumisensa voimakkaasti esille.

Häneltä on varmasti vaatinut rohkeutta myös hyväksyä heterompi puolensa.

Sinä täällä ”avoimesti” ihmettelet häntä. No, ehkä tarvitset sitä.

Minusta on avointa kertoa omista kokemuksistaan tai keskustella suoraan niiden kanssa, joiden asioista on kiinnostunut.

Vierailija
16/18 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minusta ihan ymmärrettävä ihmetyksen aihe varsinkin jos oman seksuaalisen halun kohdistuminen on täysin selkeää kuten esim. minullakin on aina ollut, se kohdistuu täysin selvästi 100 % miehiin, ei koskaan naisiin milläänlailla... tähän mennessä?

Joten jos joku on kertonut olevansa lesbo ja olevansa siitä varma, mutta sitten perustaakin perheen miehen kanssa niin voihan se ihmetyttää. Kun kaikki eivät ole selanneet setan sivuja aikansa kuluks, tottakai erilaiset kokemukset voivat kiinnostaa ja herättää ihmetystä. Että miten voi lesbo ollakin bi?

Ymmärrän ihmetyksen ja epäilen, että nainen on aina ollut vähän myös bi, mutta ehkä nuorena vähemmän. Esim. itse pidin nuorempana vähän feminiinisemmistä pojista kuin nykyään karskimmista miehistä. Niin jos bi-naisilla kiinnostus kohdistuu joskus nuorempana feminiinisempiin ihmisiin ja vanhempana myös enemmän maskuliinisiin. Tai jotain tuollaista.

Vierailija
17/18 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan mikä on muodissa

Vierailija
18/18 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30 v. ja ajatellut olevani lesbo. Nyt kuitenkin kolmekymppisenä olen alkanut kiinnostumaan jonkun verran myös miehistä. Olen edelleen kallellaan enemmän naisiin päin, mutta olen kokenut ihastumisen myös mieheen. Ajatus on silti jotenkin vieras ja olen vähän sekaisin mietteideni kanssa.

Luulen, että ihmisen seksuaalisuus muuttuu läpi elämän. Ehkä olen ollut aina bi, mutta nämä tunteet ovat olleet piilossa, koska ihastun vahvemmin naisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi