Emätin ongelmista kärsivät
Sain tänään flagyl comp emätinpuikko kuurin pahanhajuiseen vuotoon ja alavatsa/selkäkipuihin. Lääkäri ei edes turkinut/tehnyt testejä vaan pelkästään sanomani perusteella määräsi kuurin. Koitin lukea keskusteluja kyseisestä tuotteesta mutta löytyi vain vanhoja keskusteluja joissa melkein kaikki sanonut että ei auta mitään.
Lääkäri ei kysynyt kumppanista mitään ja keskusteluissa luki että kumppanikin pitäisi hoitaa.
Eniten ihmetyttää ettei mitään tutkittu. Olen ollut kauan tässä kierteessä milloin on hiivaa ja milloin muita tulehduksia. Eikö tätä saa loppumaan?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
En kärsi emättimestä enkä ongelmista, mutta yhdyssanaongelmista saatan kärsiä...
Mahtavaa, annan aplodit sinulle.
Käytä se kuuri ja jos ei auta niin uudestaan lääkäriin. Aikuisille on mahdollista määrätä vaikka puheli resepti, eli voidaan luottaa siihen että ihminen osaa kuvailla oireita niin hyvin, että sen perusteella voidaan antaa diagnoosi. Jos vaiva jatkuu tai uusiutuu niin sitten tietysti testataan mistä johtuu.
Syötkö e-pillereitä? Mulla helpotti jatkuvien hiivatulehdusten kanssa kun vaihdoin kierukkaan, ensin hormonikierukkaan (sopi muuten mutta tuli kamalia iho-ongelmia) ja sitten kuparikierukkaan, johon olen tosi tyytyväinen (toinen jo menossa). Entä onko ruokavaliossa paljon esim. sokeria ja vaaleita viljoja?
Alavatsa- ja selkäkivut kuulostaa tosin vähän oudolta/huolestuttavalta, kirveleekö virtsatessa, voiko olla virtsatieinfektio? Pahanhajuinen vuoto viittaa myös muuhun kuin perushiivaan, ehkä bakteerivaginoosi, johon tuon Flagylin pitäisi purra. Kumppanin hoito on joo ainakin hiivassa hyvä varotoimenpide mutta olen ymmärtänyt, että hiiva tarttuu heikommin mieheen (jos kumppanisi siis on mies). En ole itsekään läheskään joka kerta hoidattanut miestäni ja silti hän ei ole tartuttanut minua uudestaan.
Samaa mieltä, että outoa, jos ei ollenkaan tutkittu, ehkä kannattaa mennä lääkäriin uudestaan, jos ei ala helpottaa.
Vähän off topic mutta olen useamman kerran hoitanut onnistuneesti lievää hiivatulehdusta valkosipulin kynsillä. Kuorin kynnen, pistelen siihen haarukalla vähän reikiä ja asetan yöksi emättimeen. Tätä jatkaa muutaman yön. Tästä löytyy lisätietoa googlaamalla.
Mulla on hormonikierukka. Ruokavaliossa ei hirveenä ole vaaleita viljoja ja sokereita, vähän mutta en usko että vaikuttaa. Ei kirvele virtsatessa tms mutta jäin miettimään että ala vatsa- ja selkäkivut viittaa myös klamydiaan johon tarvitsisi antibiootit. Niin ihmettelen suuresti miksi ei testejä otettu. Enkä tyhmä minä osannut sitte vaatimalla vaatia. Haha pitää lukea tuosta valkosipulista, kuulostaa vähän hassulta näin tietämättömänä.
Ap
Saattaa olla että sinun keho hylkii vierasesinettä ja siksi sinulla on krooninen tulehdus. Poistata kierukka niin sillä saattaa loppua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hormonikierukka. Ruokavaliossa ei hirveenä ole vaaleita viljoja ja sokereita, vähän mutta en usko että vaikuttaa. Ei kirvele virtsatessa tms mutta jäin miettimään että ala vatsa- ja selkäkivut viittaa myös klamydiaan johon tarvitsisi antibiootit. Niin ihmettelen suuresti miksi ei testejä otettu. Enkä tyhmä minä osannut sitte vaatimalla vaatia. Haha pitää lukea tuosta valkosipulista, kuulostaa vähän hassulta näin tietämättömänä.
Ap
Pyydä ihmeessä klamydiatesti, jos se yhtään mietityttää. Hoitamattomana voi olla ikäviä seurauksia.
En kärsi emättimestä enkä ongelmista, mutta yhdyssanaongelmista saatan kärsiä...