Lapsilla kipuja, onko tämä syy?
Siskoni ja hänen lapsensa kärsivät koko jostain kivuista. Särkee päätä, mahaa, niskaa ja jalkoja. Syövät särkylääkkeitä kuin leipää.
Nyt jouluna sisko heti vauvamme syliin otettuaan alkaa voivotella "Voi onko sulla maha kipeä, kiertääkö mahassa?" Vauva oli ihan ok. Toinen lapsemme venytteli jalkojaan, taas sisko kysyy "Onko sulla kasvukipuja, särkeekö jalkoja? Meillä on lääkettä jos tarvitset" Tyttö oli ihan kummissaan ja jalat kunnossa.
Voivatko lapset noin oppia voivottelemaan oloaan? Oikein tunnustelemaan, että olisikohan kipeä?
Meillä särkyihin suhtaudutaan rennommin. Lääkettä kyllä saa jos tarvitsee. Todella harvoin tarvitsee (kuumeessa).
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä heillä se läheisyys tulee säryn myötä eli silloin saa huomiota. Liiallisesta särkyläkkeiden käytöstä voi tulla jopa lääkrpäänsärkyä. Itse juttelisin äidin kanssa ja sanoisin että ensin tulisi käyttää vaikka hierontaa jalkakipujen hoitoon.
Lasu tarvittaessa.
Kivut ovat heillä niin arkipäivää, ettei niillä saa huomoiota. Jokainen ottaa lääkkeensä itse.
Ap
tuolla tavalla moni yliherkkyys ja allergia aiheutettu.
Kuulostaa omituiselta, epäterveelliseltä ja jopa vaaralliselta. Särkylääkkeet eivät ole mikään arjen vitamiininappi ja ne voivat jaykuvasti käytettynäaiheuttaa päänsärkyä. Lisäksi vaarana ovat mahahaava ja maksan vauriot.
Särkylääkepäänsärky ja päänsärkylääkkeiden turvallinen käyttö
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
Ehkä heillä se läheisyys tulee säryn myötä eli silloin saa huomiota. Liiallisesta särkyläkkeiden käytöstä voi tulla jopa lääkrpäänsärkyä. Itse juttelisin äidin kanssa ja sanoisin että ensin tulisi käyttää vaikka hierontaa jalkakipujen hoitoon.
Lasu tarvittaessa.