Saanko kopsata sun joulun kauppalistan?
Nyt on meidän perheeltä jouluvalmistelut jääneet sairastelun vuoksi tekemättä ja virta on ihan loppu. Lähdetään huomenna mökille potemaan ja matkalla on marketti.
Saanko kopsata sun kauppalistan, aivot ei toimi ja jotain täytyisi ostaa jouluksi. Laitatko kiltti sun kauppalistan tähän niin ostan samat!
Paras kauppalista saa varmaan eniten peukkuja. Mikään mun vanha kauppalista ei ollut mistään kotoisin ja ne oli mietitty ruokien perusteella. Nyt ei tuu mitään mieleen ja kun lämpö nousee illaksi niin mieluiten vaan kopioisin jonkun hyvän listan. Autatko?
Kommentit (26)
Onko mökillä uuni? Hella? Syöttekö lihaa vai vegaaneja?
Maksalaatikko, meetwurstia, sipsejä, olutta ja suklaarasia.
Mökille menossa myös.
Kaikkiruokaisia, ei allergioita, uuni ja hella. Ostin jo torstaina lanttu-, perunalaatikkoa ja palan kinkkua kun alkoi tuntumaan että nyt tulee flunssa. Ollaan syöty sitä nyt 4 päivää ja jotain leipää. Jos pysyy budjetti satasen hujakoilla niin hyvä, kaksi aikuista, yksi jo flunssasta tervehtynyt teini, joka varmaan menee serkulleen. Me pysytään miehen kanssa karanteenissa. Kummallakaan ei mitään mieliruokia tullut mieleen.
Pöytävaraus wieniläiseen ravintolaan, check 😊
Ja tällä hetkellä mulla on mielessä pakastepitsa niin ei hyvin mee meillä joulun valmistelut. Kiitollinen avusta! Maksalaatikko ei oo mun juttu vaikka sitä syön kyllä. Ap
Jouluristeilyille oli vielä vapaita paikkoja. Lähtö aattona, paluu tapanina. Laivalla joulubuffet.
Vierailija kirjoitti:
Pöytävaraus wieniläiseen ravintolaan, check 😊
Ei pysty, liian raihnainen olo, että edes ABC kiinnostaisi saatikka sitten ravintola. Ette halua meitä siihen köhimään lähipöytään eikä mennä edes sukulaisille pöpöjä levittämään.
Runsaasti kuumaa glögiä, riisipuuroa sekä noita laatikoita ja joitain kuumia keittoja (herne- tms).
Nimittäin flunssaisena ei maita eikä maistu, mutta nestettä on saatava.
Hyvää joulua
Yksi joulu sinne tänne ei merkkaa mitään.
Osta sellaista ruokaa, joka maistuu vaikka on sairaanakin.
Kukaan ei ole määrännyt, että jonkakin tiettynä päivänä tulisi syödä tiettyjä ruokia.
Ja kun tervehtyy, voi herkutella sitten Uuuden vuodenaattona ja - päivänä.
Mun joulun kauppalista:
-
-
-
-
..en osta joulua varten yhtään mitään, samat ruuat ostettu kuin aina ennenkin.
Saa kopioida vapaasti.
Hampurilaispihvit, hampurilaissämpylät ja keissi kaljaa. Ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Runsaasti kuumaa glögiä, riisipuuroa sekä noita laatikoita ja joitain kuumia keittoja (herne- tms).
Nimittäin flunssaisena ei maita eikä maistu, mutta nestettä on saatava.Hyvää joulua
Joo, se pihlajanmarjaomena glögi vois olla hyvää. Pari purkkia palvihernaria menis myös. Laatikot voi jo tökkiä, nyt 4 pv laatikoita, valmislaatikot oli vähän vetisiä. Riisipuuro vois olla hyvää mutta sitä ei kukaan oikein kaipaa vaikka puuroja meillä syödään. Ehkä nyt pitää satsata hyvät mehut eli mustaherukkaa vaan kehiin. Harmi, punaviinikään ei nyt maistu. Saa nähdä jaksaako mennä saunaan.
Kiitos vinkistä ja hyvää joulua :)
Tylsää! Joulua odottanut ja nyt kipeinä, totta kai.
Kiitos! Mitä pitää ostaa kaupasta, joku unohtuu kuitenkin. Olis ihana lohtu jos olis valmis kauppalista ettei tarvitse taas mökiltä lähteä kauppaan.
Jos jollakin on sähköinen kauppalista niin kopsaa mulle, tulee tarpeeseen Ap
Vierailija kirjoitti:
Yksi joulu sinne tänne ei merkkaa mitään.
Osta sellaista ruokaa, joka maistuu vaikka on sairaanakin.
Kukaan ei ole määrännyt, että jonkakin tiettynä päivänä tulisi syödä tiettyjä ruokia.
Ja kun tervehtyy, voi herkutella sitten Uuuden vuodenaattona ja - päivänä.
Tää oikeesti auttoi! Unohdin koko uuden vuoden - sittenhän voi miettiä. Tää joulu menee meiltä kyllä ohi. Eipä riidellä mistään jouluvalmisteluista kun ei jaksa.
Kysyin mieheltä mikä maistuu - ei mikään. Mä mietin mikä vois olla hyvää - no eipä tuu mieleen mitään. Sitten mökillä tulee tietysti mieleen, että nyt maistuis joku hapankorppu ja Luostari-juusto. Ap
Vierailija kirjoitti:
Hampurilaispihvit, hampurilaissämpylät ja keissi kaljaa. Ole hyvä.
Mulla on jauhelihaa pakkasessa mutta saa olla, ei jaksa pihvejä tehdä. Einespihvit on karseita ja sämpylät usein höttöä. Ehkä joku Cheddar-juusto vois pelastaa tilanteen. Mutta voinhan minä ostaa vaikka lihapiirakoita, tavallisia tai graham.
Ehkä joku kouluruoka menee, pakastepinaattikeitto, kananmuna ja grahamlihapiirakka. Olut jos jaksaa saunaan. Ap
Ei saunaan flunssaisena.
T. Joulumuori
Löytyisikö keltään kauppalistaa? Voisin ottaa sen pohjaksi ja käydä sitten matkalla kaupassa. Kyllä minä jotain ostan mutta menee varmaan huti kun ei pysty loogisesti ajattelemaan.
Nyt on kauppalistalla
- hernaria pari purkkia, palvilihalla
- glögipullo
- ruisleipä
- voi
- mustaherukkamehu
- kahvi ja tee, hunaja
- jotain keksejä
- pinaattikeitto, kananmuna ja lihikset
Tosi joululista, eikö vaan.
Millä minä voisin vähän kohentaa tuota listaa, olisi jouluun sopivaa eikä tarvitsisi neljää tuntia olla kauhan varressa. Ap
Yskänlääkkeeksi:
Whiskyä
Konjakkia
Vodkaa
Rommia
Kossua
Syötäväksi:
Makkaraa
Piparia
Torttua
Lohi
Leipä
Kinkkua
Kananmunia
Maito
Iltapalaksi:
Kaljaa
Lonkkua
Viiniä
Aamupalaksi:
Rommitotia
Yskänlääkkeeksi:
Toti jostain muusta kuin rommista - mistähän vois tehdä?
Syötäväksi ja iltapalaksi
Lohi
Leipä
Kinkkua
Kananmunia
Maito
Hapankorppuja
Iltapalaksi:
Viini ja juustoja, jos kuume laskee
Aamupalaksi:
Samat mitä iltapalaksi
Sain tästä ihan hyvin listalle sellaista mikä maistuu, munakas voisi olla muuten aika hyvä aamulla.
Menee ihan ohi kaikki baarikaapin ainekset kun on kipee, ei vaan nappaa Ap
Valmisriisipuuroa, valmista luumusoppaa,
Klementiinejä ja punaisia omenoita
Riisipiirakoita, munia
Glögiä
Etkö osaa ostaa jouluruokia?
Mikä on budjetti?
Kinkkua vai jotain kasvisheinää?