Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri ei pääse yli exästään

Vierailija
21.12.2019 |

Kaverini erosi avomiehestään kolme vuotta sitten ja eikä hän ole vieläkään päässyt yli erosta. Olivat 10 vuotta yhdessä. Hän puhuu usein miehestä ettei ikinä ottaisi takaisin jne. mutta silti tuntuu roikkuvan hänessä. Kyttää somessa ja arvostelee heitä. Joka ikinen vuosipäivä ja merkkipäivä on yhtä tuskaa ja muistelua. Miehellä jo uusi puoliso ja pieni vauva. Nyt kaverini itkee sitä kun mies ei halunnut lapsia hänen kanssaan ja itse varmaan jää lapsettomaksi.
Olen yrittänyt tukea ja tsempata mutta tekisi mieli sanoa että ryhdistäydy ja ala katselemaan uusia tuulia. Sanoo että haluaa uuden rakkauden mutta eihän tuommoisella vanhassa roikkumisella ikinä tule löytämään uutta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pitkittinyt suru ja ahdistus erosta voi olla myös oire puhjenneesta masennuksesta. Taustalla voi olla elinikäisiä ongelmia, jotka pyrkivät esille kuin mätäpaise auetessaan.

Kun ihminen vajoaa masennukseen on todella vaikea keskustella ja avata asiaa masentuneelle. Etenkin, kun masennus kanavoidaan keskittämällä kaikki paha olo eroon. Siitä nouseminen on haaste.

Kaveriasi auttaisi asiantuntijan apu, aiheeseen liittyvä kirjallisuus kuin myös että todellakin kerrot ajatuksistasi hänelle. Masentunut ihminen ei ryhdistäydy, mutta saattaa saada uutta miettimistä (toivon mukaan) jos asetat hänelle vähän haasteita kohdata käytöksensä ja asenteensa.

Olet tehnyt parhaasi ja sinullakin on rajat, mitä jaksat. 

Vierailija
2/6 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaverillasi on pitkä suhde takana, niin ymmärrän hyvin kiinnostuksen sekä puheet. Itsellä on myös kolme vuotta sitten päättynyt ero. Puhun itse myös todella paljon entisestä kumppanista mutta se johtuu siitä että melkein 20v oltiin yhdessä. Lähestulkoon kaikissa aiheissa kuitenkin puhutaan omista kokemuksista ja kun toinen on ollut, niin pitkään minun matkassa mukana. Auttamatta myös entinen kumppani tulee keskusteluihin mukaan. En itsekkään voi kuvitella enää koskaan palaavan yhteen entisen kumppanin kanssa. Ero sinun kaverisi ja minun välillä on se että en stalkkaa entistä kumppania.

Offtopic: Jokaisella eron käsittely on eritavalla. Ja pitää muistaa että ero joka ei ole tullut kuoleman takia on useimmiten pahempi kuin kuolemasta johtuva ero. Kun toinen lähtee suhteesta jätetty henkilö saattaa todella helposti miettimään mitä hän olisi voinut tehdä eritavalla, ettei eroa olisi tullut. Kuolemasta johtuvassa erossa leskeksi jääneen mietteillä mitä olisi voinut tehdä, eritavalla on turhaa (ainakin suurimmassa osassa tapauksissa).

Vierailija
4/6 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen aihe. Oma kaverini erosi 16 vuotta sitten ja puhuu erosta kuin se olisi tapahtunut viime vuonna. Ja haukkuu exän uutta vaimoa ja epäilee sen liiton kestävyyttä, vaikka liitosta syntynyt vanhin poika pääsee kohta ripille. On hirveä tragedia ajautua syrjästäkatsojaksi elämässä.

Vierailija
5/6 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse masennukseen taipuvainen, ja välillä tuntuu etten tule koskaan pääsemään yli erostani. Se tapahtui 11 vuotta sitten. En kuitenkaan kaada ahdistuksen tunteitani siitä tai muustakaan kavereiden niskoille. Niin harvoin ehditään näkemään, että olisi todella itsekästä käyttää muiden aikaa sellaisten asioiden jauhamiseen, jotka eivät vuosien saatossa muuksi ole muuttuneet.

On ihan ok osoittaa välillä "kovaa rakkautta" kaveria kohtaan, ja komentaa lopettamaan sen exästä jauhamisen. Toki kaveri saattaa loukkaantua, mutta kukaanhan ei kiellä esim. kirjoittamasta päiväkirjaa, blogia, pohtimasta asiaa omassa rauhassaan...

Vierailija
6/6 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse masennukseen taipuvainen, ja välillä tuntuu etten tule koskaan pääsemään yli erostani. Se tapahtui 11 vuotta sitten. En kuitenkaan kaada ahdistuksen tunteitani siitä tai muustakaan kavereiden niskoille. Niin harvoin ehditään näkemään, että olisi todella itsekästä käyttää muiden aikaa sellaisten asioiden jauhamiseen, jotka eivät vuosien saatossa muuksi ole muuttuneet.

On ihan ok osoittaa välillä "kovaa rakkautta" kaveria kohtaan, ja komentaa lopettamaan sen exästä jauhamisen. Toki kaveri saattaa loukkaantua, mutta kukaanhan ei kiellä esim. kirjoittamasta päiväkirjaa, blogia, pohtimasta asiaa omassa rauhassaan...

Edeltävä kommentoija antoi ihan hyviä vinkkejä AP:n kaverille. Voisihan AP vaikka ehdottaa että kaveri tulee avautumaan AV palstalle. :) Kaveri voi avautua vapaasti anonyymisti täällä saisi sitä pahaa oloa pois, myös saisi vähän kriittistä palautetta täältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi