Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Muistatko sen hetken, kun sinulle valkeni, että JOULUPUKKIA ei ole olemassa ihan oikeesti? Minkä ikäinen olit?
20.12.2019 |
Itse olin alle kouluikäinen, olisiko ollut vuonna 1965 tai -66. Olihan se pettymys sinänsä.
Joulua toivottaen kaikille palstalaisille: Mummi 59 v
Kommentit (2)
Muistan hyvinkin, niin järkyttävä tieto se oli. Useamman vuoden vanhempi serkku valaisi asiasta ja olin niin vihainen siitä että kertoi totuuden. Olisin halunnut vielä uskoa purkkiin, olin ekaluokkalainen tuolloin. Siihen asti joulut olivat ihanan jännittävää satua, sen jälkeen yritin vielä uskoa edes tonttuihin ajatellen että jospa kuitenkin osa sadusta olisi totta...
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Jatkan vielä ap:na, että muistelen lapsena silloin kun vielä uskoin joulupukkiin, ja että hän asuu lapissa Korvatunturilla pajan yhteydessä tonttujensa ja muorin kanssa. Niinpä mietiskelin, miten ihmeessä joulupukki kerkiää koko Suomen kodit koluta lävitse ja viedä lahjat kaikkiin koteihin aattona. Eihän nyt porolla, mutta helikopterilla tietysti olisi onnistunut osittain matkan teko. Noh, onneksi selvisi kokolainen huijaus eräs jouluaatto, kun pukin ääni oli liian tuttuakin tutumpi. Lähinaapurin miehelle kuuluva ääni.