Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaveri rikkoi lampun

Vierailija
20.12.2019 |

Lapsen kaveri (6v.) oli meillä. Meillä on sellainen kahvallinen pöytälamppu olohuoneessa ja tämä poika otti sen käteensä ja meinasi ripustaa sen roikkumaan ovenkahvaan. Katsoin juuri sinnepäin kun lamppu putosi ja meni rikki. Ei ole korjattavissa ja tämä maksoi 120€, ostin sen vuosi sitten. Mitä tekisitte? Pyytäisittekö että vanhemmat korvaavat lampun? Poika ei tietenkään tehnyt sitä tahalleen ja jotenkin tuntuu nololta pyytää siitä rahaa kun oli vahinko. Aijon kuitenkin jossain vaiheessa ostaa samanlaisen tilalle kun on ollut niin kiva ja tarpeellinen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan auta laittaa kotivakuutukseenkaan kun omavastuu?

Vierailija
2/11 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan auta laittaa kotivakuutukseenkaan kun omavastuu?

Joo näin taitaa olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en pyytäisi. Itsehän sitä tuossa olisi pitänyt lapsen tekemiset valvoa. Meillä on käynyt jokseenkin noin, tosin naapuri lapsi rikkoi tahallaan kalliin tavaran. Mutta en silti viitsinyt vaatia korvausta, kun ei se lapsi ymmärtänyt, mitä teki väärin.

Vierailija
4/11 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita asiasta ystävällisesti kaverin vanhemmille. Kerro myös lampun hinta. Ehkä pääsette fifty-fifty ratkaisuun?

Tarkastellan asiaa realistisesti. Lapsihan oli teillä kylässä ja sinä vastuullisena aikuisena olet velvollinen pitämään alaikäisiä lapsia silmällä, ettei mitään ikävää satu ja tapahdu.

Suosittelen, että ehdotat kaverilapsen vanhemmille rikkinäisen lampun korvausta puoliksi.

Vierailija
5/11 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on pieni vielä se poika, ettei tajunnut. Peräänkatsottava siis, et voi pyytää rahaa, mutta kertoa voit, että sattui haaveri. Naapuri voi tarjota vaikka puolet hinnasta kukaties.

Vierailija
6/11 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vastuuvakuutuksessakin omavastuu? Jos siis ottaisi kaverin vanhempien vastuuvakuutuksesta, mistä korvataan just kaikki toisille tehdyt jutut.

Vierailija
7/11 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi ,voi ;D

Ihan 120 euroa oli maksanut.... 

Voisin sanoa lapselle, että kertoa vanhemmilleen miten kävi.  Ja jos ei mitään kuuluu ,niin ei sitten. 

Vierailija
8/11 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan kehtaisi pyytää mitään. Vahinko on vahinko ja lapsi oli sinun vastuullasi.

Vierailija
9/11 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen maksanut lasteni rikkomat tavarat. Jos olen asiasta tiennyt, olen itse ottanut yhteyttä rikkoutuneen tavaran omistajaan.

Siinä vaiheessa, kun lapsi on ollut tarpeeksi vanha, olen tehnyt heille selväksi, että tahallaan rikotut tavarat niin kotona kuin kylässäkin peritään viikkorahoista, mutta vahingot maksaa vanhemmat 18 v asti.

Kaksi lapsistani joutui sitten maksumiehiksi, sen jälkeen tavaroita kohdeltiin kunnioittavankin.

Vierailija
10/11 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvallinen pöytälamppu? Mikä virka kahvalla siinä on?

Vierailija
11/11 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinko on vahinko. Kertoisin kuitenkin tapahtuneesta lapsen vanhemmille (ilman puhetta rahasta, edes tuotteen ostohinnan muodossa). Jos sitten nämä toiset ovat jotain valmis maksamaan voisin jonkun korvauksen pyytää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän