Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin joulun aikaan on erityisen onnellinen siitä, ettei ole lapsia

Vierailija
20.12.2019 |

Ei tarvitse stressata mistään, ja kuunnella vaatimuksia ja kiukuttelua mistään. Ei tarvitse koristella, eikä kuunnella hirveitä joululauluja. Omat vanhemmat eivät vaatimalla vaadi mitään perhejoulua, kun ei ole niitä lapsenlapsiakaan. Ei tarvitse mennä anoppilaan, kun kyseinen ihminen ei edes tiedä minun olemassaolostani. Jos olisi lapsia, niin pitäisi varmaan olla jossain tekemisissä, vaikka olisi eronnutkin. Kaikelta tuolta säästyy, kun ei ole lapsia.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Mä olen joulun aikaan ihan erityisen onnellinen siitä, että mulla on lapsia. Näin me ollaan ihmiset erilaisia.

Vierailija
2/15 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lasten into tekee joulusta sen arvoista. Itselläni ei ole lapsia, mutta sisaruksillani on, joten on mukava mennä vanhempien luokse viettämään joulua yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on negatiivista, et taida pitää joulusta ollenkaan?

Minä tykkään joululauluista, perhejoulusta ja yhdessäolosta, meillä ei kyllä kukaan marise ja kitise joka asiasta, oma anoppiehdokas on todella ihana ihminen enkä näe syytä miksi en haluaisi siellä käydä jouluna miesystäväni kanssa. Omia lapsia nyt ei ainakaan toistaiseksi ole mutta en näe kyllä lapsia negatiivisena asiana joulussa.

Vierailija
4/15 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että sullakin on joku asia, josta voit olla onnellinen!

Vierailija
5/15 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sattui eilen pikku fiba keittiössä, minkä takia pyyhin vähän sotkuja pöydältä, seinistä ym. Paitakin meni pyykkiin.

Tuli siinä mieleen, että onneksi en tehnyt lapsia. Silloin olisin saanut luututa sotkuja monta kertaa päivässä. Lisäksi rauhoittaa kitinät ja kuunnella huutoa, siivota yrjöt ja paskat.

Nyt elämä on ihanan rauhallista.

Kun käy pikaisesti kylässä lapsihuushollissa, pesee kädet kotiin tultuaan kyynärpäitä myöten ja kuuntelee kun korvat soi loppuillan.

Vierailija
6/15 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen erityisen onnellinen, että on lapsia. Perhe on meille tärkein arvo elämässä. Lapsemme ovat jo kouluiässä ja elämä on ihan parhaassa vaiheessa ❤️

Vierailija
7/15 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on aina ihana lasten kanssa koristella kuusi ja viedä lyhtyjä ulos palamaan. Meillä esikoinen tykkää pitää tonttulakkia kotona heti kun ne on kaivettu kaapista. Typerämpää oli kiertää porukoilla ja anoppilassa jouluna kun ei ollut lapsia. Nyt vois sanoa että meille saa tulla katsomaan paketin rapistelua, eikä tarvii itse liikkua mihinkään.

Vierailija
8/15 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttua, omien ratkaisujensa kanssa on hyvä olla sovussa.

Minä taas nautin ihan valtavasti lasten kanssa olemisesta. Emme ole koskaan rampanneet isovanhemmilla jouluna, sinne ehtii mennä myöhemminkin. Ja joulun perinteet olemme luoneet itse, ei niitä kukaan sinullekaan pakota - on lapsia tai ei.

Ja meillä ovat lapset kiukutelleet hyvin vähän, eikä se kränäisyys nyt mitenkään ole keskittynyt juuri jouluun. Pikemminkin päinvastoin, jouluvalmistelut on tehty hyvissä ajoin ja hiljennytty yhdessä oloon ja nautiskeluun jo aaton aattona.

Lapsien kanssa jouluvietosta saa minusta ihan valtavasti irti. Lapsen iloa ja haltioitumista on mahtava seurata. Se syntyy pienistä jutuista, joita aikuinen ei samalla lailla välttämättä edes huomaa. Joulukoristeet, kuuseen ripustetut piparminttusauvat, joulusaunan jälkeen juotu limsa, perheen vakiojoululevyn kuuntelu, yhteinen kävelyretki ennen päivällistä ja isä joulupukkina. Lapsemme ovat jo aikuisia - 18 ja 19 - ja he viettävät mielellään kanssamme yhteistä joulua, joten jotain olemme selvästi osanneet jouluun rakentaa.

Kamalia joululauluja ei ehdottomasti kannata kenenkään kuunnella, ainoastaan kivoja. Ja joulukoristeitakin tietysti käytetään vain, jos niistä pidetään. Lapset eivät noihin vaikuta millään lailla.

Jonkun verran erityisyyttä joulussa kumminkin mielestäni on hyvä olla, se ei ole mikään normiviikonloppu.

Hyvää joulua kaikille, lapsettomille ja lapsiperheille yhtä lailla!

Vierailija
9/15 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen onnellinen, että tuli lapsia tehtyä ja saatua peräti kolme kappaletta. Joulut heidän kanssaan ovat olleet ikimuistoisia ja olemme ne viettäneet aina kotona ilman pyhien autoilurumbaa paikasta toiseen. Muut sukulaiset ovat saaneet tulla meille halutessaan, ovet ovat olleet auki ja kutsu voimassa.

Jotain olemme tehneet oikein, koska nyt aikuiset lapset ja jopa heidän puolisonsa ovat halunneet viettää joulunsa meidän kanssamme vaikka emme koskaan ole vaatineet.

Pari kertaa olemme viettäneet joulua koko porukan voimin matkustelemalla pari-kolme viikkoa joulunpyhien seutuvilla, kuten nytkin. Niistä ihanista lapsista on kasvanut ihania aikuisia.

Vierailija
10/15 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, minä ja minun tarpeeni ja hyvinvointini. Onhan se ihan hyvä juttu ajatella itseään. Täällähän eletään omaa elämää. Kunhan sit 50 + sama levy laulaa eikä se vanhusten hittibiisi "Mä niin yksinäinen oon". Kaikkea ei voi saada. Jos ei itsestään mitään anna, ei voi mitään vaatiakaan

Vierailija
11/15 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne lapsetkaan automaattisesti tarkoita sitä, että pitäisi olla joulun suhteen stressiä, vaatimuksia, kortisteluja ja "hirveitä joululauluja". Eivät lapset osaa sellaista automaattisesti odottaa, he odottavat sitä, mihin he ovat tottuneet. Jos joulut ovat koko heidän elämänsä ajan olleet hillittyjä ja vaatimattomia, eivät he muuta kaipaakaan. Toki saattavat kavereilla nähdä erilaista joulunviettoa, mutta ei sekään välttämättä saa heitä haluamaan samaa, koska yleensä ne oman kodin perinteet ovat tärkeimpiä jouluna.

Vierailija
12/15 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo koskaan ollu joulustressiä, vaikka on lapsia. Anopista tai muistakaan sukulaisista ei ole ollut mitään ongelmia joulunvieton suhteen. Tykkään koristelemisesta ja olen tehnyt sitä aina. Tykkään tietynlaisista joululauluista kovasti. Olen ehkä poikkeama keskiarvossa.

Vierailija
13/15 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on lasten juhla.Ja se ei tunnu miltään kun omat lapset jo aikuisia:(

Vierailija
14/15 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne lapsetkaan automaattisesti tarkoita sitä, että pitäisi olla joulun suhteen stressiä, vaatimuksia, kortisteluja ja "hirveitä joululauluja". Eivät lapset osaa sellaista automaattisesti odottaa, he odottavat sitä, mihin he ovat tottuneet. Jos joulut ovat koko heidän elämänsä ajan olleet hillittyjä ja vaatimattomia, eivät he muuta kaipaakaan. Toki saattavat kavereilla nähdä erilaista joulunviettoa, mutta ei sekään välttämättä saa heitä haluamaan samaa, koska yleensä ne oman kodin perinteet ovat tärkeimpiä jouluna.

Näinpä juuri. Lapsuuden kodissani ei mielestäni stressattu joulua, enkä itsekään tee niin oman perheeni kanssa. Lapsia kolme. Joulu tulee vähemmälläkin.

Vierailija
15/15 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta joulu lapsettomalle on aika lailla yhdentekevä. On kivaa, kun lapsi nauttioi joulukuusen koristelusta ja joululeivonnaisten tekemisistä. Joulun vietämme ihan kotosalla meidän näköisenä. Isovanhemmat tulevat meille. Minut teki syvästi surulliseksi tuo säälittävä ilmoitseminen siitä, että anoppi, tai mikä lie säädön äit, ei edes tiedä olemassaolostasi. Ei varmaan ole hääviä olla noin yhdentekevä kaikille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi