Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko aiheesta anopille loukkaantunut?

Vierailija
19.12.2019 |

Oltiin eilen miehen kanssa anopilla ja hänen miesystävän luona syömässä. Puhuttiin sitten siitä mikä ala minua kiinnostaisi ja mihin voisin hakea töihin jne Yhtäkkiä anopin mies otti puheeksi että miten voisin mennä ulkomaille töihin. Anoppi sitten siihen että " sehän vaatisi tietysti... ja lause loppui siihen.

Ärsyttää tommonen sekaantuminen asioihini ja myöskin se että yrittävät olla liikaa niin että kuuluisin muka perheeseen. Aina valittavat miehelle seläntakana kun en sielä käy ja välttelenkö. Olen mennyt kutsuttuna suurimmanosan kertoja! Pitäisikö elää heille ja tukkia kylään?? emme ole naimisissa ei lapsia jne

tuntuu että olen kaikkeen nyt se syyllinen ja tämä pyörii päässäni nyt kokoajan

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitinsä siis sai minulle syyllisen olon tuolla vihjailulla ja siis hän vihjailee kaikesta usein ja on sarkastinen jne

Vierailija
2/22 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin anopin lauseen olla ihan omassa arvossaan, korkeintaan hymyilisin somasti ja sanoisin jotain ympäripyöreää. Jotkut vain haluaa kommentoida  ja vihjailla vaikka ei tietäisi asiasta yhtään mitään.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin joo.

t. Miniä, joka sai anopilta lahjaksi laminoidun BMI-taulukon

Vierailija
4/22 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämän anopin miesystävän puhe enemmän ihmetytä joka puhuu ulkomaille töihin menemisestä. Eihän anoppi sanonut mitään ihmeellistä.

Vierailija
5/22 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kysellyt tarkemmin siltä anopin miehentekeleeltä. Että ulkomaat on aika laaja käsite, että onko kuullut, että jossain maassa olisi työvoimapulaa niissä hommissa, joita sinä voisit tehdä. Ja riittääkö englannin kieli, vai pitääkö osata nyt maasta riippuen myös ranskaa tai espanjaa, tai ruotsia tai kreikkaa heh heh. Ja vielä kysellä, että onko miehellä yhteyksiä, joista voisi olla sinulle hyötyä näiden työpaikkojen haussa. Siinäpähän äijä kakistelisi.

Vierailija
6/22 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin, selityksestäsi on vaikea saada selvää.

Toiseksi, jos mitään ymmärsin, niin ei kuulosta pahalta, ihan normaalia jutustelua aiheen tiimoilta. En ymmärrä mistä olet nyt niin kovasti loukkaantunut. Eikö se ole ihan kiva, jos appivanhemmat ottavat avosylin vastaan. Olisi aika ikävää, jos suhtautuisivat lasten puolisoehdokkaisiin tylysti, niitäkin tarinoita täällä riittää.

Vierailija
7/22 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlainen appi. Aina kun nähdään, niin miehen pitäisi muuttaa ulkomaille töihin, vaikka on Suomessa hyvä työ. Jos ei ulkomaille, niin meidän on muutettava Helsinkiin, nykyinen kaupunki ei kelpaa. Auto on myös ostettava uusi, apella onkin katsottuna jo valmiiksi meille sopiva.

Kyllästyin ja aloin heittää palloa takaisin. "Ai, oletko sinä vielä eläkepäivilläsi muuttamassa ulkomaille, mihin ajattelit lähteä, kiinnostavaa. Vai Helsinkiin, no teillä onkin pitkä muuttomatka ja asunto myytävä, laittakaa ajoissa myyntiin. Uutta autoakin olet hankkimassa, onko vanhassa jotain vai päivitätkö muuten vaan uuteen?" Appiukko loukkaantui ja kohtelee minua nykyään oudosti, mutta saan olla rauhassa.

Vierailija
8/22 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärä mikä tässä nyt oli se pointti? Miksi ei voi puhua ulkomailla työskentelystä? Ihan normaali keskustelun aihe.

Vierailija
9/22 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämän anopin miesystävän puhe enemmän ihmetytä joka puhuu ulkomaille töihin menemisestä. Eihän anoppi sanonut mitään ihmeellistä.

No tämäki ihmetytti... En ole koskaan puhunut ulkomaille muutosta. Miksi menisin sinne töihin kun olen täällä suomessa työttömänä.

Vierailija
10/22 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt tästä oikein mitään. Miksi tuo kesken jäänyt lause on nyt olennainen? Miksi ei saa puhua tulevaisuudestasi, töistäsi? Miksi eivät saa puhua niin kuin kuuluisit perheeseen? Eikö ole nimenomaan mukavaa että pitävät sinua perheenjäsenenä?

Vierailija
11/22 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet syyllinen mihin? Mitä tuossa työasiassa puhumisessa nyt oli sellaista että sinulle tuli tunne että olet syyllinen?

12/22 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota tuota. Oletko harkinnut terapiaa tms. ammattiapua. Voit aloittaa sillä, että kerrot vainoharhoistasi.

13/22 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se anoppi tarkoitti, kun jätti lauseen ilmaan roikkumaan ? Että sinun ulkomaille muuttosi edellyttäisi, että silloin hänen poikansa = sinun miehesikin lähtee eli akalle tulisi poikaa ikävä ?

Vai, että sinun lähtösi ulkomaille töihin, edellyttäisi teidän siis miehesi ja sinun eroa ja siihen tyytyväisenä hiljeni.

Älkää käykö missään kylässä, jossa ette saa normaalia, sivistynyttä kohtelua.

Vierailija
14/22 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Mitä se anoppi tarkoitti, kun jätti lauseen ilmaan roikkumaan ? Että sinun ulkomaille muuttosi edellyttäisi, että silloin hänen poikansa = sinun miehesikin lähtee eli akalle tulisi poikaa ikävä ?

Vai, että sinun lähtösi ulkomaille töihin, edellyttäisi teidän siis miehesi ja sinun eroa ja siihen tyytyväisenä hiljeni.

Älkää käykö missään kylässä, jossa ette saa normaalia, sivistynyttä kohtelua.

No just tämä: että kehtasivatkin ihan keskustella kanssasi. Voi #€€% näitä anoppeja

Vierailija
15/22 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kävi, lähtikö ap ulkomaille vai loisii täällä työttömänä edelleen?

Vierailija
16/22 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän ulkomaille töihin lähtö ole mikään itsestään selvyys, kyllähän se vaatii kielitaidon, koulutuksen, öö rahaa säästössä, kaikkea muutakin...

Vierailija
17/22 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puhu heille asioistasi.

Mun (peruskoulun käynyt) anoppini otti asiakseen etsiä minulle (Fil maist) työpaikkoja. Leikkeli ilmoituksia ja esitteli niitä sitten.

Kyllä se oli oikeasti loukkaavaa.

Varsinkin kun olin oman alan töissä ollut tokasta opiskeluvuodesta lähtien. Hänen omat tyttärensä kyllä oli sekä työttömiä että opinnot kesken jättäneitä.

Vierailija
18/22 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin joo.

t. Miniä, joka sai anopilta lahjaksi laminoidun BMI-taulukon

Mikä on BMI taulukko?

Vierailija
19/22 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun (peruskoulun käynyt) anoppini otti asiakseen etsiä minulle (Fil maist) työpaikkoja. Leikkeli ilmoituksia ja esitteli niitä sitten.

Varsinkin kun olin oman alan töissä ollut tokasta opiskeluvuodesta lähtien. Hänen omat tyttärensä kyllä oli sekä työttömiä että opinnot kesken jättäneitä.

Muistatko kertoa anopille että olet töissä. Vai oliko sinulla liian korkea koulutus että voisit edes puhua anopille?

Mites miehesi, onko hänkin elämänkorkeakoulun käynyt kuten sinä?

Vierailija
20/22 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistatko kertoa anopille että olet töissä. Vai oliko sinulla liian korkea koulutus että voisit edes puhua anopille?

Mites miehesi, onko hänkin elämänkorkeakoulun käynyt kuten sinä?

Kyllä hänelle oli se kerrottu monta kertaa.

Anopin omat tyttäret on työttömiä koulupudokkaita, mutta heille ei etsitty töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi