Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä selviätte ilman tuttia?

18.06.2006 |

Pikkukakkosemme saavuttaa huomenna huiman 5kk:n iän, eikä tähän päivään mennessä ole oppinut syömään tuttia kotioloissa (vaunuissa ja autossa kyllä kelpaa, mutta kas kummaa, parvekevaunuissa ei!). Olen hieman jo alkanut kuvittelemaan elämäämme imettämisen jälkeen, johon ei ilmeisesti kovin montaa kuukautta ole. Miten ihmeessä saan lapsen nukahtamaan kun sitä iki-ihanaa tissiä ei enää ole tarjolla?!? Poika on TOSI huono nukkumaan ja nukahtamaan edes siihen tissille, ja kun yhtälöön lisätään erittäin äänekäs isosisko en todella tiedä miten saan homman toimimaan.

Nyt siis kaipaan vinkkejä jo hyvissä ajoin tutittomaan ja tissittömään elämään (tuttipullo kyllä kelpaa, se ei ole ongelma), että ehdin pohtimaan miten totuttelemme nukkumaan tulevaisuudessa!

Eena ja tissiposki 5kk

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina nukahti rinnalle ja sai siirrettyä hyvin omaan sänkyyn jatkamaan unia. Sitten, kun imetys loppui, niin tuttipullo ei käynytkään vaikka totuteltiin yli viikko. Ratkaisuksi meille löytyi nokkamuki!! Meillä vauva ei kyllä juuri ole protestoinut vaikka laittaakin hereillä sänkyyn. Aikansa kitisee, mölisee, murisee ja laulaa " univirttä" , niin lopuksi nukahtaa. Tästä ei varmaan ollut sinulle kauheasti apua... Muuten paha olo itketään äitin tai isin sylissä ja tuttia ei tarvita.

Vierailija
2/4 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei koskaan huolinut tuttia. Hän vihasi koko kapistusta vaikka nolona myönnän että kuukausia yritin sitä hänelle tuputtaa, eri tilanteissa ja erilaisia tutteja mutta ei. Hän ei myöskään koskaan suostunut juomaan pullosta tai nokkiksesta.

Tyttö oli hyvin huutavaa sorttia ja hermostunut, joten siksi tutti olisi ollut ihana. Mutta kun ei niin ei. Itse asiassa nuo yöt ja nukkumiset imetyksen lopettamisen jälkeen eivät ole olleet ongelma, vaan tyttö oppi tosi nopeasti elämän ilman tissiä. Eli toivottavasti se teilläkin onnistuu hyvin. Nyt on kiva ettei ole tuttia josta pitäisi vierottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei huolinut tuttia eikä pulloa... vaikka tuttia yritimme hänelle kuukausia tyrkyttääkin. Nokkamukin käyttöä aloimme harjoitella hänen ollessaan 5kk ja imetyksen lopetin hänen ollessaan 10kk. Hyvin nopeasti oppi nukahtamaan ilman tissiä ja mitään muuta " apuvälinettä" ei tilalle huolinut patisi välillä nokkamukin jossa oli vettä. Aluksi tarvitsi paijausta nukahtamiseen, mutta hyvin pian alkoi nukuttamaan itse itsensä sängyssä pyörien. Nyt hän on melkein 2v. ja nukahtamisen kanssa on ollut vähemmän ongelmia kuin esikoisen joka käytti tuttia yli 2v. asti.

Vierailija
4/4 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin miettinyt ihan samaa, kun meilla poika huolii tutin suuhunsa vain poikittain, purulelun ominaisuudessa.

Jostain kuulin etta tuti voi kuulemma hankaloittaakin (joidenkin, ei kaikkien) lasten nukahtamista, kun imuote heltyy juuri kun on vaipumassa uneen, tutti alkaa valua suusta ja lapsi heraa sita taas imemaan. En sitten tieda kenen tallainen teoria on ja onko totta, mutta kuulostaa minulle jarkeenkayvalta.

Pari paivaa sitten jatin meidan talla viikolla 6kk tayttavan pinnasankyyn siksi aikaa, etta laitoin pyykit kuivumaan. Siella se aikansa lauleskeli mobilen tahtiin, pyoriskeli ja hiljeni. Kun menin katsomaan, siella se nukkui paivauniaan pehmolelua halaten, vaikken olisi ikina uskonut sen nukahtavan ilman tissia.

Muutenkin olen huomannut, etta pojan nukahtamisrutiinit vaihtelevat kuukausittain sita mukaan kun se kasvaa, taytyy vain luottaa siihen etta itsekseen nukahtamisesta tulee tapa kun on sen aika.