Äitini kauhisteli, kun ostan pojalle 100e farkkuja
Ei niitä sopivia farkkuja ole helppo löytää teinille. Onko teidän mielestä ihan liikaa maksaa tuo summa farkuista? Eihän niitä nyt joka kuukausi osteta.
Kommentit (12)
Suorastaan idiotismia ostaa noin kalliita farkkuja teinille...
Riippuu rahatilanteesta. Jos rahaa lojuu tilillä reilusti, niin ok. Jos on tiukkaa, niin siinä tapauksessa 100 euroa on liikaa.
Voi luoja, uudet hyvät farkut saa 50-60e.
t. Mies
Minä ostan meille kaikille farkut herttoniemen tehtaanmyymälästä. Saa teinille sekunda kelvata. Jos ei ole hyllyssä, niin 70 e on korkein hinta, mitä siellä olen leviksistä maksanut,
Jokainen päättäköön itse mihin rahansa laittaa. Oma äitini arvostelee myös, ei näe että oma kaappinsa pursuaa halpavaatteista joita ei pidä kuin kerran. Aina tarvii uutta ja menee hetken kausimuodin mukaan. Voi ostaa paljon kun ostaa halpaa.
Itselläni on selkeä vaatekaapin sisältö. Vaatteita ei ole paljon ja ovat laatua. 100€ farkut saattavat kestää helposti 6 vuotta. Voisin lyödä vetoa että äitini käyttää enemmän rahaa vaatteisiin kuin minä.
Samoin lastenvaatteet. Olen tullut siihen tulokseen ettei hinnoista tarvitse puhua muille niin kauan kuin itse maksan lasteni ostokset. Joku järjetön mielikuva ihmisillä että esimerkiksi 200€ olisi iso raha kun lähdet ostamaan talveen ulkovaatteet. (Kengät, takki, ulkohousut, hanskat ja pipo). Ennen on kuulemma 20€ saanut lapsille talvikengät.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen päättäköön itse mihin rahansa laittaa. Oma äitini arvostelee myös, ei näe että oma kaappinsa pursuaa halpavaatteista joita ei pidä kuin kerran. Aina tarvii uutta ja menee hetken kausimuodin mukaan. Voi ostaa paljon kun ostaa halpaa.
Itselläni on selkeä vaatekaapin sisältö. Vaatteita ei ole paljon ja ovat laatua. 100€ farkut saattavat kestää helposti 6 vuotta. Voisin lyödä vetoa että äitini käyttää enemmän rahaa vaatteisiin kuin minä.Samoin lastenvaatteet. Olen tullut siihen tulokseen ettei hinnoista tarvitse puhua muille niin kauan kuin itse maksan lasteni ostokset. Joku järjetön mielikuva ihmisillä että esimerkiksi 200€ olisi iso raha kun lähdet ostamaan talveen ulkovaatteet. (Kengät, takki, ulkohousut, hanskat ja pipo). Ennen on kuulemma 20€ saanut lapsille talvikengät.
Ei kai ne farkut kestä 6v kun teini kasvaa. Siinä 6v joutuu ostamaan useat farkut jo pelkän kasvun takia, saatikka mieltymysten yms.
Ostan minkä hintaiset tahansa. Aika harvoin niitä kuitenkin teineille ostetaan. Nyt pijan milemmat farkut on aikansa palvelleet, pienet ja rikki eikä se poika suostu kauppaan lähtemään. Enää ei voi ostaa farkkuja sovittamatta. Kerran tilasin zalandolta viidet farkut ja kaikki liian pieniä ja väärän mallisia. Palautukseen meni.
Pijan adidaksen kengät maksoi kesällä 250€. Se vähän kirpasi.
Kyllähän ne hyvät farkut yleensä satasen maksaa. En itsekään muista ostaneeni halvemmalla silloin, kun farkkuja vielä ostettiin. Toisaalta niitä farkkuja ei tarvitse kuin yhdet, max kahdet kerralla käyttöön ja kestävät pitkään. Toki jos on kasvupyrähdys menossa, niin silloin kirpasee mutta saahan ne sitten eteenpäin.
Miksi kerrot äidillesi rahankäytöstäsi? Varsinkin, kun tiedät hänen siitä marmattavan? Vai oletko yhä äitisi holhouksessa?
Meillä on yläraja 50 €. Jos haluaa kalliimmat, niin maksaa erotuksen itse.