**SYYSkuisten-04 VIIKONLOPPU**
Kommentit (23)
JOka alkoi 5.45. Eli Onnilla 8h yö. Sanoisinko että voihan perse. Ja tänään pitäs lähteä - nyt kai täällä jo uskalla sanoa - Rovaniemelle parin tunnin päästä. Mies kyllä nukkuu vielä, pitäs varmaan herättää.
No joo ei tässä muuta ehdi. Mitähän tästä päivästä tulee kun on nukkunut lyhyen yön..?
Ai niin, eilen sain jo etukäteen 20 punaista ruusua mieheltä ja ihanan 2-vuotis kortin, jossa lukee: " Hauskoja leikkejä, herkkiä hetkiä ja paljon mukavia retkiä! Paljon Onnea 2-vuotiaalle!" Ihan sopii hyvin vaikka kyseessä siis tietysti synttärikortti lapselle:)
Nyt pitää mennä.
Ai niin, jotain positiivista. Saan työttömyysrahaa liitolta enemmän kuin äippälomalla ä-rahaa! Jotain iloa tähänkin eloon. Nyt jää käteen rahaa Oululisän kanssa enemmän kuin uskalsin ikinä toivoa.
Nyt menen.
T-P
Oikeasti mennään tietty autolla. Pian lähdetään. Tulin sanomaan vaan heipat ja hauskaa helteistä viikonloppua!
Enkeli, sinulle toivon erityisesti nyt parempaa mieltä ja jaksua! Toivottavasti pian pääsisitte koko perhe äitisi luona käymään ja nauttimaan. Voimia edelleen surutyössä.
Tipille miehensä kanssa ihanaa hääpäivää :) Nauttikaa! Kiva ylläri työkkäristä.
Kaikille vointeja toivottelee
Alli
laskeskelin kalenteri kourassani, että 16.7. pitäisi olla synnyttämässä, viimeistään. Tosin jotkut ovat saaneet armonaikaa pidemmällekin. Jatulle piti lisätä, että vauva ei ihan vielä ole tervetullut, kun makkarin remontti on aika pahasti kesken ja mun pitäisi - haluaisin - toivoisin -listalla on paljon vielä juttuja.
Ihmelapsi on kyllä potkiskellut aika suloisesti aamupotkujaan. Kantapäät vaan kulkee kyljissä, kun nykerönenä siellä harjoittelee. Pieni uteliaisuus on päässyt mieleen. Ehkä vauvan syntymisessä sittenkin on jotain hyviä puolia...
Lapset katsovat ohjelmia, siivota pitäisi, muttei huvittaisi. Tänään olisi myös synttäreitä, aikuisten sellaisia. Saisikohan jostain hoitajan?
Pää tyhjeni,
Tuttikselle pohjoiseen autuasta vapaata viikonloppua!
Kukkuu
KOne aukesi kiltisti tänä aamuna :-) Joten ehkä pääsen kuukauden päästä Kukkuun tunnelmiin mukaan..6v sitten oli samat hetket,pojan la oli 14.7 :-) Tunteet varmaankin melko erilaiset kun esimmäistä odotettiin.
TiPille ihanaa hääpäivää :-)
Enkelille piristystä ja hali!
Täytyy tehdä eväät,Suokki kutsuu..onkohan hirmusti väkeä?!
Aurinkoa kaikille!
jatu
Perjantai;
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7581802&p=&mpage=3&tmode=…
Ajattelin pestä lasit tänään.
Hilunki oli kysellyt porteista. Kannan korteni vielä kekoon vaikka päätöksen oletkin jo tehnyt. Meillä ei ole ollut portteja. Sini harjoitteli intensiivisesti ensimmäiset 2 viikkoa niissä kulkemista, kun ne aikoinaan hoksasi. Tai lähinnä sitä ylösnousua. Alaspäin meno oli tylsempää. Piti " kouluttaa" keksinmurusilla Sini tulemaan niitä alas. (Heh, miten niin meillä ollut koiria..) ;-) Muuten Sinin olisi joutunut aina kantaa rappuja alas. Nykyisin kulkee tarvittaessa rappuja. Menee edelleen lähes kontaten ylös ja tulee pyllykiitotekniikallaan ne alas. Sini on varovainen. Loivemmat raput esim. ulkona menee kävellen, mutta näissä sisärapuissa luottaa tuttuun ja turvalliseen etenemistyyliinsä. Halusin opettaa Sinin kulkemaan rapuissa, en estää rapuissa kulkemista. Koska kaikki kiellettyhän on kivaa ja hauskaa ja toisaalta jos portti on jostain syystä jäänyt auki ja lapsi huomaa sen, mutta minä en... Aikoinaan tein tästä portista/portittomuudesta oman aloituksen. Harmi etten muista mitään hakusanaa. Hyviä vastauksia tuli paljon, molempien näkökulmien kannattajilta. Jos minulla itsellä olisi ollut raputon talo ja muuttaisin rapulliseen, Sinin luonteen omaavan lapsen kanssa, niin opettaisin etenemään raput konttaustyylillä. Enkä laittaisi portteja. Mutta. Lapset ovat erilaisia. Sini ei ole ollut koskaan energiaa pursuava, pää edellä vauhdilla joka paikkaan syöksyvä taapero. Eli portittomuus on Sinin kanssa ollut helppoa. Tähänkään asiaan ei ole yhtä ainoaa oikeaa ratkaisua. Tilanteen ja lapsen mukaan. :-)
Ankkikselle ja Ynikselle mukavaa matkaa!
Mummolassa oli kivaa. Kotiuduttiin torstaina. Minulta keveni pää. :-) Leikkautin hiukseni lyhyeksi. Ex-temporee. Mies sanoi kun tulin kotiin että nyt ylitin valtuuteni. Ei oikein tykännyt. Ja että näistä ei sitten pörröttiä tehdä. Hänen mielestään minun tulisi kamnmata hiukseni porsaankyljyksellä.. Paplarit, föönit ja tupeeraaminen ovat hänen inhokkilistalla. Kun minusta tulee " täti" niitä käyttäessä. Mutta kun en jaksanut pitkiä hiuksia kun ne oli aina ponnarilla. Omapahan on pääni! Sudin eilen itse sitten värin tähän päähän. Olen nyt aika tyytyväinen. :-)
Niin ne ikkunat. Gotta go!
Enkelille vielä jaksuja siihen ettei isä ole enää fyysisesti läsnä. Halaus ja rutistus.
Lila75
Tavarat alkaa olla kasassa, kohta syödään ja sitten ruvetaan tekemään lähtöä kohti satamaa... Kiva päästä lomalle! Olenkin sitten puolitoista viikkoa nettipimennossa, ellei jonnekin matkan varrelle osu (ilmaista) nettiyhteyttä ja luppoaikaa yhtäaikaa. Mukavaa juhannusta kaikille ja lämpöisiä päiviä!
T. Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Oltiin Sinin kanssa rannassa läträämässä. Otin valokuvia Sinistä, ollen n.2 metrin päässä. Sini juoksi koiran perässä hieman syvemmälle ja painui veden alle. Näin miten Sini yrittää etsiä pohjaa jaloilleen, pienet kädet huitovat hädissään veden alla. Nappaan Sinin kädestä kiinni, nostan vesirajaan seisomaan. Sini yskii pari kertaa sanoen tippu ja kaatu ja huitoen villisti ilmaa käsillään niinkuin teki veden allakin. Sanoin niin, Sini tippui ja kaatui ja äiti näki ja äiti nosti Sinin ylös. Äiti nostaa aina sinut ylös kun kaadut. Muutaman kerran sama lausesarja läpi ja Sini näytti missä tippu ja kaatu. Sitten jatkettiin juoksuleikkiä vedenrajassa. Minä sisäisesti ihan riekaleina..
Veden pinta on täällä laskenut hurjasti. Rannassa oli kaivinkoneen kauhan jäljiltä kuoppa minne Sini tipahti. Luultiin nääs että siirrettiin hiekkaa rantaan. Olikin savensekaista hiekkaa. Sotkeentuu kurjasti ja peittää pohjan näkyvyyttä kun hetken vedessä riehuu. Heti kun on vähäkin yimääräistä rahaa teen rannan uusiksi. Onneksi käytettiin Siniä vauva-uinnissa. Kammoa ei tullut tuosta tipahtamisesta Sinille, äidille kylläkin.. Eipä tilanne kestänyt kuin muutaman sekunnin, mutta silti, KÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄK!
Vähän ahdistus helpottaa kun tänne taas kaiken vyöryttää. Kiitos. :-)
Lila75
Eilinen päivä vierähti Kärkkäisellä. Illalla olin niin poikki, etten enää jaksanu kirjoittaa enkä paljon muutakaan, vaan painuin nukkumaan. Tänään oli kavereitten häät. Aamusta asti sai olla asialla, että ehdittiin, mutta ihan kivasti juhlat sujui meidän osalta ja muutenkin. Tosin Pekka nukahti autoon. Täytyis nyt saada se nukumaan aamuun asti. Voi kyllä tulla melko aikainen herätys.
Enkelille kovasti voimia! Itelle tuli noitten häitten jälkeen vähän tyhjä tai outo olo, että jotain puuttui. Eli ollaan sulhaseen ja ko. perheeseen aikoinaan tutustuttu perheen isän kautta. Ja hän kuoli 7v sitten.
Mä muuten pakkasin tässä yhtenä päivänä sairaalakassin. Tosin vaikea oli taas hahmottaa, mitä sinne pitäis laittaa, joten laitoin vähän kaikenlaista vaatetta, niin saa sitten valita lapsen ja sään mukaan, mitä pukee. Muuten on vielä hommia kesken. Ekat villikset on viimeistelyä vaille valmiit, mutta vielä sais muutamatkin tehdä, jos jaksaa ja viittii. Ja silittämistä ois myös. Mutta jos näin kuumaa on, voi tekemiset jäädä vähiin.
Kivoja reissuja asianosaisille!
Mitähän Kerpulle ja muille, jotka ei oo hetkeen ehtiny pinoihin, kuuluu?
T@hti
Eli Lila. Onneksi osasit reagoida niin nopeasti eikä käynyt pahemmin. Tuollaiset tilanteet on kyllä niin kaameita. Mutta itseään ei auta soimata.
T@hti
Hyppikäähän helteestä huolimatta edes moikkaamaan pinoon! Muutenhan tästä tulee ihan megapieni ja jäädään muitten jalkoihin. Eihän sellainen käy ?! NO, aika moni taitaa olla reissussa. Hyvä patistella, kun en itekään joka välissä ehdi tai jaksa pinoilla.
Yö meni yllättävän hyvin. Pekka nukkui sikeästi. Tuli kyllä jossain vaiheessa viereen. Neljän paikkeilla alkoi häkkäröimään ja viimein pyysi pissalle. Ja myöhemmin " sanoi" , että ikkuna pitää laittaa kiinni. Onneksi huomas vasta silloin, niin makkari pysyi ihanan viileänä.
Mies katteli koko yön telkkarista ja välillä täältä netistä Jukolan viestiä. Veljensä on mukana paikallisen porukan mukana ja mieski on monesti ollu. Ens vuonnahan heillä on tarkoitus kasata perhejoukkue, mutta saapa nähdä, mitä siitä tulee, kun harjoittelut on jääny niin vähille.
Täytyy koittaa tänään ottaa rennosti, kun lapset on nyt sitte mun kontolla ja yksi nukkuu. Reilua??? No, makaronilaatikkoa ei onneks ihan just oo ollu,joten sitä voin tehdä toiseks ruuaksi.
T@hti ja p6v4kk, t4v1kk, Pekka 1v9kk ja rv36
Huh, Lila, mikä kokemus :( Vaan onneksi selvisitte todellakin vain säikähdyksellä ja hienosti pystyi itsesi kasaamaan! TÄmähän se on raskain osa vanhemmuudessa (tai yksi kärkisijan haasteista)- kun pitäisi pystyä toimimaan rauhallisesti ja luottamusta herättävästi vaikka sisäinen paniikki vaatisi ihan muuta...
Kiitos,Kukkuu, vinkeistä. OIkeassa olet. Vaan näissäkään asioissa en aina (usein?) osaa toimia panikoitumatta... plääh.
Nyt mun huomion vie kuitenkin pieni vauvarokkolainen (KAI? ONHAN???). Hirmuinen kuume alkoi perjantaina ja yhä jatkuu. ja kakkakin on ihan vetistä. kuumeen laskiessa on kuitenkin poika pirteä(hkö) ja kuumelääke siis tepsii, mikä on hyvä merkki (lastenklinikan ohjeiden mukaan...). tulisi ne näppylät niin päästäisiin tästäkin huolesta.
Ehkä Mimmuli, Nöösänkin vatsaan osin vaikutti vauvarokko, vaikka onhan ne algeerita toki siinä isompana suolivaivana? Miten Nöösä voi? (taas huomaan, miten helpottavaa on, että on täällä kohtalotovereita...) Entä Motti ja Motin vanhemmat?
Miten Jatu selvisitte eilisestä ruuhkasta?
Paratiisipäiväg: lapset terveinä ja isot kans, parvekkeella ilta-auringossa, kuohuviiniä, ei työmieltä mulla eikä miehellä, ystäviä kans (joiden lapset leikkii meidän lasten kanssa ja kukaan ei vedä hernettä nenään), mansikkakakkua. Tai piknik meren äärellä, sama kombinaatio muuten, ja ehkä iltapäivällä ettei tule kylmä.
menen. simam.
Ihana ilma ulkona, varmaan suunnataan johonkin rannalle päivää viettämään. Eilen mun vanhemmilla mietin taas et miten ihanaa olis kun ois oma piha... No rivitalojen vuokrat on niin hirveitä, et voipi unohtaa moiset haaveet.... eikä täällä meidän asuinalueella edes ole rivitaloja kuin pari, tämä on niin pieni alue, ja sekin onneksi väljästi rakennettu. Ei siis ole heti toista taloa oman ikkunan takana.
Eilinen vietettiin muumimaailmassa, oli kivaa, tosin ehkä hieman liian kuumaa. Ihmisiä oli PALJON, koska nyt oli TOK:n s-etukortilla liput 9e eli melkein puoleen hintaan. Sääliksi kävi niitä " turisteja" , jotka muualta tulivat ja joutuivat kamalaan ruuhkaan kun " kaikki" Turun lapsiperheet ryntäsi muumeja katsomaan. Ida viihtyi hyvin, jaksoi kävelläkin tosi nätisti eikä yhtään yrittänyt karata. Tunnin päiväunet otti hälinässä, ja illalla olikin sitten ihan poikki. Käytiin uimassakin kesken Muumireissun, mutta en ihan tykänny siitä uimarannasta, ja pohjassa (meren siis) oli kamalan teräviä kiviä. Omat eväät meillä oli mukana kylmälaukussa, ja se oli ihan kannattavaa, koska esim. Muumiburgerissa ruokaa joutui jonottamaan yli tunnin. Viimeiseksi käytiin katsomassa teatteri Emmassa Hattivatti-esitys ja Ida jaksoi istua koko ajan paikallaan!!! Olin ihan varautunut lähtemään kesken pois, mut hienosti meni. Vaikka ihmisiä olikin tosi paljon, niin bussikuljetus Naantalin kirkon lähettyviltä parkkipaikalle sujui tosi hyvin, ei ollu edes kallis kun pysäköinti ja kuljetus maksoi yht. 5e/perhe.
Jaahas, pyykkikone on käynyt, tuli pelkkää omaa napaa, mutta yritän taas palailla.
Niin muuten, me lähdetään Helsinkiin muutamaksi päiväksi heinäkuussa mun äidin kanssa (mies siis ei tule mukaan kun on töissä), ollaan yötä Sokos hotel Presidentissä (vissiin aika lähellä juna-asemaa??). Onko siinä lähellä jotain lapsiystävällisiä ruokapaikkoja, ja missä muualla kannattaisi käydä ku Lintsillä? Korkeasaareen mennään ehkä myöhemmin, eli ei tolla reissulla... Ja mun äiti haluaa sisustuskauppoihin... huoh... se kuitenkin ostaa jonkun nojatuolin tai jotain muuta ihan yhtä mahdotonta...
Petra ja Ida
Sunnuntaita kaikille!
Huh, Lila, kauhea tilanne. Onneksi päättyi niin kuin päättyi.
Olen juomarin leskenä ja yhden lapsen äitinä. Huh, mitä hommaa. Onneksi meillä on useampi lapsi. Kukkanen on yksin ihan mahoton, koko ajan vaatii tekemistä ja suuttuu milloin mistäkin. Nuken housut eivät mm. menneet Kukkasen jalkaan, ja sitä piti yrittää monta kertaa. Joka kerralla seuraus oli sama, itku ja kiukku.
Leiriydyttiin jo aamupalalle tuohon pihalle.Ruokaa pitää tehdä sisällä, mutta sitten meinasin mennä makuuttamaan varjoon valaan ruhoani. Iskiasvaivoja pidellyt, liikun kuin joku vesieläin kuivalla maalla.
Saisi se mies tulla auton kanssa kotiin, että pääsisi kokeilemaan vesielementtiä. Oma ranta on niin mutainen, etten kykene, eikä Kukkasta voi kytkeä uinnin ajaksi mihinkään. Ärsyttävää, kun toinen tulee rapuloissaan, yöks. Vaikka itse annoin luvan lähteä. Taisi olla vain puolilupa.
Sairaille syyslapsille paranemista!
Aurinkoa,
Kukkuu ja Kukkanen
p.s. Simam, kun panikointi tulee, mikä se on mikä pelottaa? Suap vastata vaikka omaan päiväkirjaan tai s-postilla, jos ei huvita koko maailmalle kuuluttaa.
Huh,huh Lila!Kyllä varmasti säikäytti mutta onneksi tilanne päättyi hyvin!
Aavikselle on unohtunu sanoa että kylläpä on Motti keksiväinen..se tilanne voisi tapahtua meilläkin.Onneks oli koiratossut ja äidillä tarkka kuulo!
Simam:Selvittiin ruuhkasta!!!!Oli kyllä pahin ikinä mitä on oltu..Kolme lauttaa meni mihin ei mahuttu eli reilusti yli puoltuntii jonotetti ruuhkassa!!!
Suokissa löydettii rauhallinen paikka.." ihan vähän niinku jonkun piha" ,mut ei ihan suoranaisesti..siin oli pensassuojaa,varjoa,aurinkoa,hiekkalaatikko ja leikkimökki..Typyki pysy suht aloillaa ja ehkä neljäkertaa juoksin sen perässä...ja mies pari ;-)) Kaatus kyllä neiti niin et on kyynerpäät ruvella..KErran oli menossa uimaan ku meri vähä siihen pilkotti..Typy ei ole ikinä uinu,ei hallissa,ei meressä ja vaan uimisesta puhuu!
Tänää oltii menossa rannalle mutta mies poltti ittesä eilen!!!SAnoin et laita rasvaa,mut ei hän ku hän on varjossa...Juu ei sit ollu.Naama onku tomaatti!Lapsille pikkupettymys ku oli luvattu :-(
Kokopäivä retkeiltii ja kotona oltii joskus vaille 10..typy nukku rattais reilu puoltuntii eli nyt sitte " kotipäiviä" risteilyy asti ku nyt tuli kaks päivää peräkkäin huonoil päikeil..PElottaa et keksii jättää ne pois jos ei nukuta....
Jos imurois..ootan miestä suihkusta et lähtää puistoo..
jatu
Olin Nekun kans puistossa pari tuntia ja oli tukalan kuumaa, kun ei ollenkaan tuullut. Mulla alkoi iho kärtsäämään rasvauksesta huolimatta. Nea viihtyi. Olis pitäny ottaa potta mukaan, kun halus potalle pissalle.. Hyvin vaipattomuus edennyt. Yövaippa oli taasen kuiva. Nyt pitäs vähän laittaa pyykkiä koneeseen ym. Kurja tää miehen työputki, ku ei perheen yhteistä aikaa ollenkaan. Onneks illalla tulee kaverit raamikseen, niin on seuraa. Mä oon tosi huono lähtemään itse mihinkään rannoille tms ilman seuraa.
Eilen iltapäivällä oltiin porukalla menossa Töölönlahdelle kävelee ja sinne kahvilaan istumaan. No, mulla alkoi kamala kestosupistus, maha ihan kovana koko ajan. Nea haluskin sitten Lintsille ja se oli ihan hyvä idea, ni ei tullut pitkää matkaa. Mua vaan alkaa niin ahdistaa tää supistelu, en ala, jos kohdunsuu taas aukeaa!! Siis ihan jos vaan laitan pyykkiä kuivumaan tai kävelen, niin supistus päälle ja ei helpota, ennen kuin levossa. :-( Lääkäri 4.7., mut ens viikolla ultra, jos ne siinä pystyis kattoo kohdunsuun tilannetta?
Lila, onneksi pelottava kokemus päättyi hyvin, hui!
Nyt mentävä pyykkien pariin supistusta hankkimaan..
Enkeli1 ja Nea+minivauva rv 17+6
Olen viettänyt paratiisipäivää kohta vuorokauden. Päätettiin viedä lapset mummolaan yökylää ihan extemporee. Eilen illalla käytiin miehen kanssa syömässä hyvin, käveltiin illan viiletessä meren rannassa, juotiin vielä jälkiruokaviinit terassilla katsellen Helsingin kauneinta merimaisemaa. Nukkuimme makeasti ja niin kauan kuin huvitti. Aamiasen nautimme taas samaa kauneinta merimaisemaa ihaillen ja auringosta nauttien. Äsken kävin vielä lenkillä ja sitten yhdessä kaupassa :). Parasta on ollut huomata, että mieheni kanssa on kivaa ja olen myös oivaltanut monta tärkeää asiaa onnellisesta parisuhteesta.
Nyt grillikauppaan ja lapsia hakemaan. Kotimatka on kaukana paratiisista. MEnnessä molemmat oksensivat :)
Omaa napaa vain. Paremmalla ajalla enemmän.
Tultiin tänään sieltä Rovaniemeltä kahden aikaan ja saavuttiin helteiseen Ouluun. Roissa oli lähtiessä aika lämmin myös.
Reissu meni ihan hyvin vaikka väsymys oli aikamoinen eilen iltapäivällä kun olin ennen kuutta herännyt eilen. Mutta hyvin jaksettiin. Puoli 1 mentiin nukkumaan sitten ja sain aika hyvin nukutuksi. Heräsin kyllä aamulla 6.15 ja ajattelin, että niinpä tietysti. Mutta nukuin vielä sitten pari tuntia ja oli sitten ihana mennä nauttimaan runsaasta aamiaisesta. Lähdettin puli 12 jo ajeleen kotiin. Mulla oli tietysti kova ikävä Onnia!
Täällä oli mennyt hyvin. Tänä aamuna oli viiden aikaan Onni heräillyt huuteleen äitiä mutta sitten jatkanut unia 7.30 asti! Kun koko viikon on herännyt aika paljon aikaisemmin. Tuttia ei ole kysellyt ollenkaan mummun nukuttaessa.
Hui hirmuista sitä Lilan tapausta rannassa. Itse en varmaan olis osannut pysyä rauhallisena. Onneksi ei käynyt pahemmin!
Onni oli ollut eilen mummun ja papan kanssa tekemässä vihtaa metsässä. Oli ollut Onnille mieluinen reissu. Vielä illalla nukkumaan mennessä oli hokenut vihtaa:) Onni onkin sellainen täysillä eläytyjä - jos tykkää jostain tai ei, ilmaisee kyllä voimakkaasti. Suloistakin se on.
Vaipattomuus ei meillä ole vielä oikein mieluista puuhailua. Tänäänkin tuossa pihalla sitten tuli pissa housuun Onnilla ja itkuhan siinä tuli, kuten ennenkin.
Nytpä poistun omine juttuineni.
T-P
Menoa ja meininkiä on mahtunut viikonloppuun, moikkaamaan tulen nyt silti.
Huh, mitä säikähdyksiä on lapsoset järjestäneet! Onneksi kuitenkin vain säikähdyksiä...
Paratiisipäivää mietin... ja mietin... ja mietin...
Mulla on uusi tukka..Värjäsin erilaiseks ja luulisin et tuli kiva :-) Vähä vaihtelua...
Tänää aurinko oli selvästi polttavampi,vajaa pari tuntia ulkona ja väsy iski.Pizzat haettii ruuaks..
Enkeli:Mäkää en lähe yksin lasten kans rannalle..No ei näiten kans vois yksin lähteekää,ku kumpi tahansa voi yhtäkkii lähtee..mut muutenki,jos täytyy mennä vaik vessaa ni ota kaikki mukaa..hankalaa ja tahon myös seuraa sinne!
Ei päästy saunaa,miehen nahka ei kärsi kuumuutta ja yksin en jaksanu molempii lapsukaisii saunottaa..Tuntuu et vaik suihkutetaa ja pestä ni lapset " haisee" hiekalle.
Pojan pihakaveri läks yllätten reissuu.TAitaa tulla pitkät päivät meille ja se futiski loppu :-( Ei kiva!!
Kokeiltii et typy juo hyla-maitoo-helppo ottaa laivalle tetroja mukaa,mut valmispuuroja oon koklannu ja ei syö..mitähän iltapalaks??!
Mitähän vielä...Palaan taas!
jatu
Ihana ilma tulossa. Mua vaan tympii, että mies töissä ja arkipäivältä tuntuu, kun kahdestaan Nekun kanssa suunnataan puistoon. Ei jaksais. Ja se ystäväni muutti eilen tästä vierestä pois ja nyt ei tässä ketään. Toinen lähistöllä asuva ystäväni tekee pelkkiä yövuoroja ja ei siis nähdä juuri koskaan, kun nukkuu sitten aina iltaan asti ennen seur. vuoron alkua. :-( Mä oon jotenkin surullisella mielellä. Näin pitkästä aikaa unta isästäni, tuli taas niin ikävä.. Ihanaa olis olla nyt maaseudulla äidin luona, sais olla rannalla ja maata nurmikolla. Ärsyttää taas tää kerrostaloasuminen..
Eilen kyläiltiin koko ilta, meni myöhäseks ja Nea sammahti parissa minuutissa, mikä nykyään harvinaista. Nyt vielä nukkuu, mä heräsin taas miehen herätyskelloon ennen seiskaa..
Alli, Puru Calsor on merkki ja makuna Neutraali. Se murskataan ja laitetaan puuron sekaan, ei sieltä maistu. Ei edes yritetty antaa imeskeltäväks mitään appelsiinin makuista, kun tuskin ois Nea syöny ja hurjan kokoisia noi tabletit on! Nea ei koskaan oo käyny saunassa, ku meil ei omaa. Isovanhempien luona huutaa, jos saunaa edes lähestyy, kun pelkää niiden kylppäriäkin! Kivaa tulee taas olemaan lomalla pesujen kanssa..
Kuuluu kolinaa pinniksestä, varmaan kohta kuuluu kutsu! Pitäis yrittää laittaa digikuvia teetettäväksi. On viime syksystä asti taas kerääntynyt ja kamala homma siis edessä! Miksen koskaan opi..
No ei tässä muuta liiku mielessä..toivottavasti Jatun kone alkaa pelittää! Mukavaa viikonloppua jokaiselle!
Enkeli1 ja Nea+minivauva rv 17+5