WILMA, mitä ajatuksia? Ov
... vastaatteko opettajille, jos tulee merkintöjä? Mikä on mielestänne jo yliampuvaa koulun/kodin osalta? Miten näihin kannattaisi suhtautua?
Kannatan Wilmaa. Välillä tuntuu vaan, ettei jaksaisi lukea sieltä kaikkea maan ja taivana väliltä. Onneksi sitä hyvääkin tulee :)
Ajatuksia omasta näkökulmastanne?
Kommentit (8)
Ala-asteen opettajan kanssa tuli pientä skismaa Wilman käytöstä.
Olisi pitänyt päivystää käytännössä tunneittain, jos opettajalla on vaikka asiaa.
Vanhempainillassa opettaja nuhteli velttoja vanhempia ja minä kerroin mitä mieltä olin hänen harrastamastaan Wilma-terrorista.
Totesin kerran viikossa viestien tarkastamisen riittävän (ja joskus epäilyttävällä koiranilmalla liikuntaan liittyvien viestien tarkastamisen ennen päivän alkua). Suoraan lapsen henkeä ja turvallisuutta koskevissa opettaja voi soittaa minulle heti ensitoimien tekemisen jälkeen.
Opettaja oli pöyristynyt ja länkytti vaikka mitä alkaen hyvistä toimintatavoista, lapsen edusta ja päätyen huonoon vanhemmuuteen.
Jostain putkahti sitten lasu, mutta sosiaalitätien mielestä kaikki oli ok.
Muuten on ollut kolmen muun lapsen kanssa ihan kelpo kapistus kommunikointiin.
Itse en alussa vastannut mitään, Keskustelin kyllä lapseni kanssa aiheesta. Nyt kuitenkin olen alkanut vastaamaan niihin ja osan kanssa keskustelu on ollut hyvin voimaannuttava, toiset taas saattavat kokea "hyökkäävän" vastaukseni, vaikka joka kerta pyrin siihen, että vastaukseni olisi rakentava, ei syyllistävä opettajaa kohtaan.
Nyt siis mietin että annanko asioiden olla. Mielestäni osa niistä on kuitenkin sellaisia että olisi hyvä pysähtyä kuuntelemaan molempia osapuolia. Itse en näe tilanteita, kun en siellä koulussa ole...
Vilmasta tullut pelkkää pa*kaa siitä asti kun lapsella alkoi koulu, loppujen lopuksi en ole lukenut enkä vastannut mitään.
Erityisopettajaa kehuin noidaksi mille ostan jouluksi luudaan, veti varmaan jotain nokkaansa kun siitäkään ei ole kuulunut mitään enää?
Lapsen koulu menee kuitenkin ihan hyvin vanhempien mielestä, osaa tehdä läksyt ja kokeista saanut hyviä tuloksia, edellinen matikankoe oli 1piste vajaa täydet.
En tiedä, käytetäänkö lapseni koulussa Wilmaa merkintöjen tekemiseen, koska niitä ei ole koskaan tullut. Lapsi on nyt tokalla ja eskari on myös käyty samassa koulussa. Ekalla oli eri opettaja, jäi eläkkeelle. Kukaan näistä kolmesta opettajasta ei ole käyttänyt Wilmaa muuhun kuin tiedotteiden lähettämiseen.
Ei ketään? Vai onko kaikki niin tympääntyneitä tähän aiheeseen? :)