Bruksaamisesta tietäviä?
Olen bruksannut kai aika pahasti vuosia. Minulla on hyvä purentakisko, mutta se ei ole poistanut bruksaamista ollenkaan. Lisäksi on hammaslääkärin antamat jumppaohjeet, mutta nekään ei auta kuin ihan vähän vain. Tuntuu, että joka aamu on uusi erilainen purenta eli eri hampaat osuu yhteen kun esim. syö. Ja seuraavana aamuna taas eri hampaat osuu yhteen. Ja joka päivä on jompi kumpi puoli leuasta kipeä, ei kuitenkaan koskaan molemmat yhtä aikaa. Onko normaalia, että purenta vaihtelee paljon, jos öisin bruksaa? Ja miten sen saa loppumaan?
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Tätä tietoa minäkin olen kysellyt jopa niitä hoitavia hampilääkäreitä myöten mutta vastausta ei ole vielä tullut eteen.
Minun hammaslääkäri kyllä uskoo kun sanon, että purenta vaihtelee joka päivä, mutta kun kysyn onko se normaalia ja mitä asialle voi tehdä niin ei vastaa mitään. Yksi suositteli leukakipuihin botoxia. Ap
Kuulostaa tutulta, mulla on lisäksi mennut leuan välilevyt pois paikoiltaan, mutta ei korjata koska narskutan ne kuitenkin rikki jos korjataan. Ehkä sultakin liukuu se välilevy pois ja takaisin mikä vaikuttaa purentaan? Mulla oli aina toinen puoli leukaa kipeä ja suu aukesi vinoon kun yritti avata isoksi. Turhauttavaa kun alle kolmekymppisenä leuat jo niin kipeät ettei saa kunnolla banaania haukattua, eikä mitään tehdä asialle.
Tätä tietoa minäkin olen kysellyt jopa niitä hoitavia hampilääkäreitä myöten mutta vastausta ei ole vielä tullut eteen.