Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Xylitolista myrkytys?!?!?

15.06.2006 |

Kuulin viikonloppuna väitteen että lapset voivat saada xylitolista myrkytyksen,pitääkö paikkansa?

Itse olen pitänyt xylitolia kohtuullisesti käytettynä turvallisena,onhan sillä suomen hammaslääkäriliiton suosituskin.Minä kyllä epäilen koko väitettä ja aion jatkaa tuotteiden käyttöä.Itse anna silloin tällöin pari pastellia ruokailun jälkeen.

Auttakaahan jos joku tietää!!!!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xylitoli on tosiaankin hyväksi hampaille aterian jälkeen ja meilläkin suositaan sitä. Poika ei kuitenkaan kestä kovin monta pastillia yli 50 % xylitolia, vaan maha menee sekaisin, mutta eihän aitä koko askia tarvitsekkaan syödä. Tiedän kuitenkin tapauksen, jossa moniallerginen lapsi on myös xylitololle allerginen. Ehkä tämmöisestä tapauksesta on on lähtenyt liikkeelle ajatus xylitolin aiheuttamasta myrkytyksestä.

Vierailija
2/2 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillisin ja yleisin haittavaikutus on juuri tuo vatsan " sekaisinmeno" eli ripuli, koska xylitoli on laksatiivinen. Parin pastillin sijaan riittää kyllä yksikin, turha pientä elimistöä kuormittaa liialla xylitolilla, vaikka hyvä keksintö onkin ja yksi pastilli tuo jo saman hyödyn kuin kaksikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla