*Huhtikuisten vk24*
Kommentit (18)
Täällä on ollu niin upeat hellesäät että ei ole koneelle ehtinyt. Lisäksi meillä oli viisi päivää kylässä miehen sisko perheineen: heillä on aivan ylisulonen 5-kuinen poika. Amanda katseli serkkupoikaa vähän epäilevästi mutta nuo isot ois ottanut hänet vaikka meille asumaan.
Lyle, meillä meni viime yö nukutuksineen myös päin jotakin... A:lla on pikkuflunssa ja kitisi koko yön. Sitten mun piti vielä herätä puoli 5 viemään porukkaa lentokentälle. Kuulostaapa muuten kauheelta toi teidän hauvelin perinnekohtaus!!
Me ollaan oltu vaan kaikki päivät ulkona, A nauttii lasten uima-altaasta täysin palkein! Muutenkin tuntuu olevan kesäihminen, haluu olla ulkona eikä kuumuus tunnu häiritsevän. Eilen oltiin rannalla ja siellä A istu rantavedessä ja leikki sangolla. Illalla mentiin vielä lähellä olevaan Santorini-ravintolaan.
Amanda on nyt ruvennut puhumaan paljon. Uusi suosikki on " kiitos" . laulelee myös todella paljon, koko ajan melkeen. Nyt on meneillään jänis istui maassa, josta A laulaa kohtaa " hyppää pois" . Niin ja tykkää leikkiä puhelimella ja sanoa " halooo, hejdoooo" . Kävely ei vielä oikeen suju mutta joka päivä tulee enemmän askelia perän jälkeen.
No niin, nyt etsin viime viikon pinon ja lueskelen teidän kuulumisianne =) Oikeen ihanaa viikkoa kaikille!
Tänään herättiin aikasin, kun miehen herätys kello soi, eikä mies herännyt..ärsyttävää, nyt onkin tosi väsy olo.
Eilen oli niin nätti päivä, että oltiin ulkona melkein koko päivä. Aamulla oltiin uimassa poikien kanssa, Anton tykkäsi kovasti =) Ja olikin tosi väsy kun tultiin kotiin ja nukkuikin yli 3h!!
Iltapäivällä mentiin lammen rannalle uittamaan esikoisen saamaa kauko-ohjattavaa venettä, Anton katseli ihmeissään venettä ja hihkui intona <3
Tänään tulee eräs ystävämme kylään, täytyy koittaa keksiä jotain kivaa tekemistä.
Puheestä ja vauvoista: Antokin yrittää matkia päivä päivältä enemmän, nyt on tullut " anna" ja vauvoja katsellaan kovin epäillen =) Nyt täytyy mennä juomaan kahvia josko tästä piristysi, hauskaa päivää kaikille
T:Mareila+Anton
Tulin nostamaan pinoa, kun oli taas valahtanut. On taas ollut ihan huippu ihana sää, vaikkakin hieman tuulinen. Oltiin silti 2,5h lasten kanssa ulkona iltapäivällä =) Oli tosi kivaa, mutta nyt alkaa kuulostamaan aika kiukkuiselta, eli pojut suihkuun ja nukkumaan.
Mareila+Anton
Oltiin siellä kummitädin luona pari päivää. Tosi kaunis kaupunki ja aivan ihana vanhakaupunki!
Meillä ei oman talon lähellä ole oikein kivaa leikkipuistoa - pitää lähteä pidemmälle kävelemään. Kummitädin kerrostalon pihalla oli aivan ihana puisto, jossa oli keniut ja liukumäet, kiikkulaudat ja vaikka mitä. Kyllä oli helppoa, kun saattoi mennä leikkimään heti kun siltä tuntui, ilman suuria vaippakasseja, kun oltiin omalla pihalla. No, kotona päästään vastapäisen kerrostalon vauvakeinuun keinumaan, Helvi kyllä tykkää keinumisesta...
Antonin nurmikkopelko nauratti :) Kyllä Hlelvbillekin tulee joskus hassuja pistioksia: tänään yritin kastella kukkia pihalla Helvin kanssa ja oltiin paljain jaloin. Kun Helvi astui märkään multaan ja varpaat tulivat multaisiksi, ei suostunut liikahtamaan paikaltaan ja vaikka kaadoin kastelukannusta vettä varpaille ja huuhdoin mullan pois, niin halusi syliin. Onkos Anbton muutenkin tosi siisti? Helvi ainakin syödessäänkin haluaa aina, että pyyhin pudonneen ruoanmurusenkin pois pöydältä, ennenkuin jatkaa syömistä...
Minä hereillä ja tosi tosi tosi ilonen Ruotsin puolesta... Mies lähti aamulla Berliiniin ja sano että jos Ruotsi ei nyt tee maalia niin hän ei enää ikinä maksa maltaita lipuista =) Oli kyllä hieno matsi! Mites teillä muilla futisfaneilla (tai futiksesta kärsivillä)? Vaakamom, Mareila jne ?
Mä repäsin ja vein lapset tänään eläintarhaan kun oli vapaapäivä vaikka sinänsä en kauheesti tykkää ajella autolla tuhatta ja sataa.
Ei meille oikeestaan mitään uutta kuulu (no ihme, kun viimeksi kirjotin pari päivää sitten...). Amanda ottaa epävarmasti askelia mutta laulaa senkin edestä. Ja pussailee. Olin niin pehmo että kun mies kerran on poissa niin kaikki lapset saa nukkua meidän sängyssä+sivuvaunussa.
Hyvää yötä, nyt pitää todellakin mennä.
Päivät vilahtaa ohi huomaamatta, eilen ei jaksanut kirjoittaa, tosin syykin oli ilmeinen, olin nimittäin hoitamassa Antonin kummien lapsia (3v ja 1v) ja omat oli mukana, joten hulinaa oli. Vaikkakin 1 1/2 h meni aamu- ja iltapäivästä siihen, että sain koko porukan syömään, pukemaan ja ulos ja välissä pienet nukkui 2-3h, silti hyötyliikuntaa parhaasta päästä =) No kivaa oli ja lapset nukahti rättiväsyneenä sänkyihin ja äiskä rättiväsyneenä sohvalle.
Kent: Minä olen vaihtelevalla menestyksellä katsellut kisoja ja tosiaan nauttinut niistä, mies muuten löi 10e vetoa, että Ruotsi voittaa kisat, joten meillä huudetaan Ruotsin puolesta ;)
MugSkap: En ole vielä huomannut, että Anton olisi eristyisen siisti, pikemminkin päinvastoin, ainakin aikaisemmin, nyt on syöminen jo aika siistiä. Esikoinen taas oli tosi tarkka, poimi roskat roskiin ja laittoi tavarat paikalleen ja karjui, jos en pyyhkinyt pöytää, kun poju söi <3 Sittemin siisteys into on laantunut... Mutta olen huomaanut, että jos jalat menevät likaisisksi/koskevat esim.hiekkaan kieltäytyy Anton menemstä maahan. Hiekan ymmärrän kyllä, mutta nurmikko oli hieman hassu <3
Tänään mennään minun vanhemmille poikien kanssa saunomaan ja syömään, kivaa, esikoinen jää sinne ja vanhemmat hakevat Antonin aamulla sinne, niin saan laitettua nuo huoneet ja siivottua muutenkin, tuntuu, että on taas niin sekaisin koti, että huh... Mutta rupean laittamaan poikien uimakamoja, mennään uimaan tänään =) Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille =)
Aurinko kutsuu ulos, mutta töitä olis tehtävä. Ensi viikolla on vielä 4 päivää ja sitten saa lomailla. IHanaa!
Meillä isovanhemmat haki esikon eilen kyläilemään, niin saa välillä pojukin kunnolla huomiota. Tuo Pihla on nyt niin valloittavassa ja vahdittavassa iässä, että siinä jää isoveli helposti varjoon. Esikolla on olut muutenkin vaikea kasvun vaihe. Hän hakee omaa paikkaansa kotona, uuden kodin pihalla, hoidossa jne. Ja kovasti hän miettii, millainen poika hän oikein onkaan.
Pihla touhuaa ja touhottaa.. Iltaisin olemme pysytelleet tiivisti sisällä, sillä kyllä tuo kuumuus alkaa pienillä näkyä. Ei voi koko päivää olla ulkona auringonpaahteessa.
Huomenna minä otan vapaata kaikista arjen ja kodin rutiineista ja lähden kavereitani tapaamaan. Odotan huomista jo niin kovin, sillä pinna on ollut ihan extra kireällä viime aikoina. En oikein tiedä, mistä moinen kireys johtuu, mutta olen ollut kuin perseeseen ammuttu karhu. Tekee siis hyvää hengähtää!
Jepulis, oikein ihanaa viikonloppua kaikille!
Viikko on tosiaan sujahtanut vauhdilla! Olen käynyt lukemassa pinoja mutten ole ehtinyt kirjoitella mitään. Syitä: 1) ei ole tapahtunut mitään ihmeellistä ja 2) olen ottanut (taas kerran..) itseäni niskasta kiinni ja ahkeroinut kotitöiden parissa. Kyllästyin itse siihen omaan valitukseeni ja tajusin, että asioille on vaan pakko tehdä jotain! Olen mm. pakannut joitain kamoja laatikoihin ja kellariin vietäviksi, pessyt lattioita, järjestellyt tavaroille uusia omia paikkoja jne. Tosin - jos joku teistä sattuisi juuri nyt piipahtamaan täällä, ei hän varmaankaan uskoisi sanaakaan. Täällä nimittäin näyttää ihan samalta kuin ennen tätä siivouspuuskaakin... Laura (joo, häntä on helppo syyttää : ) )todellakin vetää k a i k e n lattialle kaikista lipastonlaatikoista joihin yltää, joten tavaraa pyörii jaloissa vaikka mitä tekisin!
Hauskoja juttuja olette kirjoitelleet ja puuhanneet hippusten kanssa! Ihmettelen tuota Amandan puheen määrää, kylläpä hän osaa vaikka mitä! Lauran kommentoi edelleen kaikkea sanomalla ykskantaan: " koko" tai joskus " kokoko" . Se on välillä kyllä aika huvittavaakin, ja ihmeesti me pystytään sanavaraston suppeudesta huolimatta keskustelemaan erilaisista asioista kuten koirista, mopoista, ja lentokoneista : ).
Meillä on tänään ohjelmassa yhdet tuparit, ja huomenna lähdetään Keski-Suomeen siskoni luokse muutamaksi päiväksi. Siskon 3-vuotias poika ilmoitti tosin olevansa juuri silloin töissä, joten hän ei ikävä kyllä voi viettää aikaa meidän kanssamme. Oli kysynyt äidiltäänkin: " Äiti voisitko sinä olla sitten niiden vieraiden kanssa, kun minä olen töissä?"
Mutta pitäisi varmaan siirtyä tästä miettimään, mitä pakataan mukaan.
Hauskaa viikonloppua kaikille!
t. Ompunäiti ja Laura
meillä on kaikki lapset olleet oikeita sanaseppoja mutta sitten lähteneet keskivertoa hitaammin liikkeelle eivätkä muutenkaan ole kovin fyysisiä. Heillä kyllä ulkoisesti on ihan " urheilijan vartalo" mutta liikunta ei ole lasten vahvin laji...
Nyt pitää mennä hakeen esikoinen koulun metsäretkeltä, kiirettä pitää!
Kivaa alkavaa viikonloppua kaikille!
Aurinko paistaa, tekee mieli kaupungille ja terassille! Nyt on vähitellen alkanut tulla enemmän ikävä näitä tällaisia juttuja, kuten terassioluelle menemistä silloin kun on hyvä ilma eikä silloin kun on suunniteltu asiaa viikkoja etukäteen. Vaateostoksillakin olisi kiva päästä käymään ihan rauhassa miehen kanssa, Helkan kanssa pitää olla koko ajan menossa tai se hermostuu kauppojen kuumuuteen tai viimeistään siihen, ettei se saa mättää tavaraa hyllyiltä lattialle...
Helka ei myöskään puhu vielä mitään. Hymyilee vaan mulle vinoa hymyä, kun katellaan ikkunasta ulos ja minä sanon: " Helka, sano traktori, TRAKTORI" Ehkä se jonain päivänä yllättää ja sanoo sen :D Kyllä se yhtenä päivänä sanoi ätättää kun kehotin sitä sanomaan jotain yhtä viisasta kuin traktori.
Ei tässä oikein muuta jaksa, alan laittaa offiisia kiinni ja lähden viikonlopun viettoon.
Jospa pinoutuisin minäkin pitkästä aikaa :-)
Suurin syy poissa-olooni on ollut:
a) loistava ilma......aletaan näyttää jo ulkomailla käyneiltä :-)
b) kotiimme on saapunut uusi tuleva IRA:n terroristi.
Eli Elmo se sitten lähti kävelemään tukea vasten ja tietysti KIIPEILEMÄÄN. Ainut pikku vika, että herralla ei ole mitään itsesuojelu vaistoa ja on menossa pääedellä alas oli korkeus mikä tahansa :-(
Eilen tuli päälleen veikan sängystä ja nyt otsikossa komeilee komea sarvi :-(
Puhetta tulee PALJON. Oikea höpötintti tuo meidän ukko. Uusimpana lienevät bussi, auto, täti, Jenni, Essi, Nenä, tutti.
Niin ja sitten tietysti me rokataan fröbelin palikoita.....suosikki on Hei huugiguugiguugi (minkä Elmo osaa sanoa :-0), toinen suosikki on pikkuiset kulta kalat lammessa ui. Kiitos sen laulun Elmo oppi vihdoin taputtamaan :-) hophopdäpädäpä hophophuu (ja huun kohdalla nostaa kädet ylös ja huutaa ;-))
Eli summarum summarum vauhtia riittää nykyään
Oltiin viime viikonloppuna kivenlahti rokissa. Pelkäsin, että herra rupeaisi itkemään, kun musiikki alkaa soimaan, mutta katin kontit. Jätkä lähti konttaamaan lavaa kohti ja rytkytti itseään täysillä. Käsi vispasi kuin vanhalla hevarilla ;-) Jesh äiti on saanut ensimmäisen festari kaverin ;-) Korvatulppia jouduin pelleilemään muutamaan otteeseen, mutta lopulta suostui pitämään niitä. Isot pojat pääsi bäkkäri-alueella telttasaunaan ja sieltä uimaan :-) Ja esikko oli ihan ihmeissään, kun ensiksi oltiin kuunneltu Pelle Miljoonaa lavan edessä ja sitten sama mies olikin siellä takana. Mummo haki lapset kello 18.00, jolloin äiti pääsi terassille ja fiilistelemään uniklubia :-) Kaikille jotain.
Ensimmäinen uimareissu tehtiin myös. Ajattelin, että pääsen elmon kanssa helpolla vielä, mutta katin kontit sekin. Jätkä konttasi suoraan veteen ja istui siellä " paikat" huurussa ja pois sai vain kauhean raivarin kera. Ja eikun takaisin....teletappi meininkiä edelleen.
jeps, futisleskeys on alkanut meillä tosissaan. Mies katsoi englannin matsia ja esitti kyllä kaikki kirosanat, mitä suomen kielessä löytyy. Yleensä ei todellakaan pahemmin kiroile lasten kuulleen.
Kauhulla kyllä odotan mahdollista englannin ja ruotsin välistä matsia. Mies kun uhkasi heittävänsä telkkarin parvekkeelta jos ruotsi voittaa ;-)
Vetäydyn hommiin. Aurinkoista kesää kaikille
Lyle; Kuulostipa aika pahalta tuo teidän koiran kohtaus, mutta hyvä että osaatte jo varaututa ja tiedätte mitä tehdä.
Mulla on kans ollut pinna aika kireällä nyt lähipäivinä, en tiiä mistä johtuu..on tosin ollut suvussa vähän ongelmia ja niitä tulee sit märehdittyä:(
Miia ei osaa vielä puhua oikein mitään ymmärrettävää, viimeksi sanoi selkeämmin " itkä" , joka tulkittiin iskäksi, ja tosiaan jos puhelimen saa käsiinsä, nii laittaa sen korvalle ja sanoo jotain vähän haloolta kuulostavaa..:)
Muut lapset kyllä huomaa kans ja alkaa oikein innoissaan hihkua ja joskus ihan karjahdellakin, on vaan pieni niin innoissaan, kun muita suht samankokoisia näkee:)
Miia ei ole kovin siisti, MugSkab kun siitä puhui..Jos pöydälle tippuu jotain ruokaa, niin se on saatava levitellä mahdollisimman suurelle alueellle ja mielellään vielä omiin vaatteisiinkin..Huoh, sitä sotkua jos ei ehdi ajoissa pyyhkimään..
Kent mainitsi että heidän tyttö pussailee,meillä ei osaa vielä vaikka ollaan yritetty vähän opettaa..Eilen kun sanoin että annappa äitille suukko, ja vein naamaa lähemmäs, niin ensin yritti nuolaista ja sitten purra..pussausääntä osaa kyllä päästellä:)
Niin ja neniä vaihdellaan kyllä jo:)
Ompunäiti; Täällä kans on paljon siivottavaa, mutta tosiaan, kun siivoaa niin kohta on taas kaikki paikat sotkussa..Miia kun tykkää kans vedellä kaiken alas hyllyiltä, minne yltää..:) Ja kun osaa jo availla sujuvasti kaappien yms. ovet, niin koko ajan saisi olla katsomassa ja keksimässä jotain muuta tekemistä..Mies käänsi ovien kahvat " väärinpäin" ettei Miia pääsisi niin helposti kaikkiin huoneisiin, joten kahvat on sit alas- ja ylöspäin.
Vaakamom; Miia kans on jo oppinut kiipeilemään sohville yms. ja vauhti vaan kiihtyy jos huomaa,että äiti tai isä lähestyy ottaakseen kiinni..Pelottaa milloin sekin tippuu jostain, kun on niin kiire. Jalat edellä on opetettu laskeutumaan, ja osaakin ainakin jos ollaan ihan vieressä katsomassa.
Meillä mies ei paljo jalkapallosta perusta, enkä miekään. Lätkää enemmän seurataan kumpikin, mut sitäkin vaan mm-kisojen aikaan.
No, nyt onkin tullut löpistyä oikein urakalla, pitänee lähteä siivoilee..Jos vaan neiti sen aikaa olis paikoillaan..Miia nimittäin pelkää imurin ääntä ja sitten kun on huudellut aikansa, tulee pyörimään imurin päälle/tai jonnekin lähistölle..ja sekös siivousta helpottaa..
Olipas kiva kuulla pitkästä aikaa Vaakamomin ja Milennan kuulumisia =)
Juuh meilläkin Anton osaa kiivetä sohvalle ja kun äiti tulee, niin mennään äkkiä karkuun. Anton myös löhöilee sohvalle, menee kulmaan nojailemaan tyynyihin, välillä katselee siinä kirjaa <3 Ja itse suojelu vaistoa ei ole ollenkaan =( Meillä osataan pussata, tosin ei aina pyynnöstä, hieman on kuolaisia suukot, varsinkin kun pojulla tulee hampaita.
Ompunäidille siivouksesta, minä myös olen (taas) ottanut itseäni niskasta kiinni, silti tuntuu, että aina on jossain sotkusta, huoh, ikuisuus projekti. Mutta tänään olin tosi tosi reipas, vaihdoin meidän huoneen ja poikien huoneet, eli pojat saivat isomman huoneen ja me mihen kanssa pienempi. Tarkoittaa sitä, että Anton muutti pois meidän huoneesta omaan huoneeseen, nyyh, yhh ja byäää...Eli äitille vaikeata, siellä se nyt mussukka nukkuu.
Pojat olivat minun vanhemmilla hoidossa, niin sain laitettua huoneet rauhassa, hyvin oli mennyt, Anton oli katsonut ihmeissään isoveljen minigolin peluuta ja käynyt uimassa, Vaakamom täällä toinen vesipeto, joka TAHTOO TAKAISIN UIMAAN =)
Nyt on siivouksen jälkeen olo kuin piestyllä, väsyttää ja sattuu, onpahan ainakin liikuttu hemskutti vieköön =) Huomenna taasen lisää, väsyttäää...Hyvää yötä kaikille
T;Mareila+Anton
Minä olen heittänyt jo kaiken toivon siististä kodista. Ehkä sitten kun miehellä alkaa kesäloma kuukauden päästä...
Kaikille kiipeilijöile lhdutukseksi/varoitukseksi: Helvi on kova kiipeilijä ja menee kaikkialle, mihin vain pääsee (mielellään vielä seisomaan, jos ei ehdi vahtia). Joka päivä pudotaan keskimäärin kolme kertaa alas. Oikein nauratti, kun oltiin meidän mammakerhon kanssa kahvilla ja Helvi putosi tuolilta päälleen nurmikolle: kaikki muut olivat kauhuissaan ja pelästyneitä, minä en edes tajunnut, että se saattaa näyttää jonkun silmään pahalta, kun sitä tupsahtelua sattuu niin usein.
Viimeisin dramaattinen putoaminen tapahtui liukumäessä, jossa neiti yritti ottaa kaksi askelmaa kerrallaan (koska yksi kerrallaan on ilmeisesti liian helppoa?). Tupsahti pepulleen, siitä päälleen, suorin vartaloin ympäri ja jalat edellä portaaseen, vielä ilmalento ja päälleen maahan. Oli itsekin ollut hetken aikaa hämmentynyt, ennen kuin itku alkoi. Onneksi oli isänsä kanssa mäessä, niin ei jää epäselvää siitä, ehtiikö toista aina vahtia vai ei...
Meidänkin puhe on tosi vähäistä. Joskus isistä puhuttaessa suhisee " sssi" ja jonkun ke rran on sanonut äittä-tättä-tä - joka tietenkin tarkoittaa äitiä... Ainoa " sana" , jota oikeasti käytetään aina osoittamaan samaa asiaa on " Krr-rrrr" , joka tarkoittaa kirjaa.
Vaakamomin frobelitanssit kuulostivat hauskalta. pitää kokeilla Helviinkin, tykkää kyllä hytkyä musiikin tahdissa, mutta josko oppisi ihan oikeita " askelia" =D
Meillä oli eilen grillijuhlat joissa 4 4-henkistä perhettä eli vipinää riitti. Oli kyllä tosi kivaa, ilmat suosi ja kaikilla tuntui olevan hauskaa... Ainoa että kun nuo lapset oli yhdessä vaiheessa menneet ylös leikkimään meidän cross-training -laitteella niin kappas että meidän esikoisen varvas oli jäänyt väliin! Tosi ilkeen näköstä jälkeä, isovarvas oli auennut kolmesta kohti, viereinen varvas kahdesta, kynsi lähes irti jne. Onneksi yksi vieraistamme oli sairaanhoitoja niin saatiin asianmukasesti paikattua. Nyt koko jalkaterä on paketissa mutta murtunut tuskin on koska ei ole kuulema enää kovin kipeä ja tyttö pystyy liikuttamaan varvasta. Verta siitä tiputtelee edelleen.
Tänään mennään ruotsalaisyhdistyksen perinteisille juhannusjuhlille, eli taas tällanen toimintaviikonloppu. Huomenna esikoisella on juuri tämän sairaanhoitajan tytön 6-vuotisjuhlat yhessä lasten kiipelypomppulinnapaikassa mutta taitaa jäädä nyt varpaan takia hypyt vähän vähemmälle.
Mä otan vähän takas mitä sanoin Amandan liikkumisesta, sillä vaikka ei kauheasti vielä kävelekään niin on kyllä ihan mahdotona kiipeilijä!! Nyt se keksi miten kiivetään puolitoistametriset tikapuut (jossa aika harvakseltaan niitä puita) ylös liukumäkeen. Ei se nyt muuten mutta meidän keskimmäinen on vasta pari kuukatta uskaltanut kiivetä ne... Sitten A on muutenkin aikamoinen. Kun on ymmärtänyt että hän ei pääse kiipeämään pihaporttimme ylitse niin nyt on keksinyt sitten miten se avataan, sellanen aika monimutkanen hakassysteemi - pitää hankkia munalukko. Sanoja tulee koko ajan lisää ja musta itse asiassa tuntuu että osasyy siihen että A on niin hermostunut ja vaativa, itkunen ja kitisevä ja huutava johtuu siitä että on niin ns. tiedonhaluinen ja kaikki pitäisi osata. Sitä risoo selvästi kun ihmiset ei tajua mitä hän haluaa, harmittaa kun ei osaa tehdä kaikkea mitä haluaisi. Tuntuu että nukkumisetkin on niin vähässä kun heti kun pahin väsymys on ohi niin on PAKKO herätä tutkimaan ja tarkastelemaan ettei vaan mene yksikään hetki hukkaan...
No joo, nyt nuo kiljuu kilvan. Kaikille hippusille ja perheille mukavaa sunnuntaita!
Jeessh, meidän siirto sain aikaan paremmat yöunet Antonilla, heräsi vain 00.00 ja 03.39, siiä sitten aamuun asti jatkoi unia, parempi näin kun satamiljoonaa kertaa herätys- No katsellaan miten tämä jatkuu.
Kent: Kurjaa, kun esikoisenne jalkaan sattui noin, pikaista paranemista. Anton myös vaikkei kävele, niin kiipeilee kaikialle ja liukumäen portaat on hitti, niitä jaksaa edes takas mennä ja liukumäkeä pitkin koittaa kiivetä väärään suuntaan ylös.
Paljon olisi ollut asiaa, mutta ruoka on valmis, niin täytyy mennä syömään, jatkan huomenna. Mukavaa alkavaa viikkoa
Heti on kesän tuntua ilmassa, kun aurniko paistaa ja on lämmin. Lomaankaan ei ole enää kuin 9 työpäivää!
Meillä oli mukavan touhukas viikonloppu, ja kaikki touhuilu kostautui sitten eilen illalla. Lapset olivat aivan kierroksilla, vaikka oltiinkin eletty ihan rytmin mukaan. Kun Pihla nukahtaa yleensä vartissa ilman kummempia nukutuksia, niin eilen meni 1h 40min. Sain lopulta pidella neitiä jaloista ja käsistä, että se rauhottui. Raajat viuhtoi ja kuului " kvaak-kvaak" ja siitäkös isoveli sitten riemastui ja heitti lisää vettä myllyyn. Meinas äitillä pinna napsahtaa! Nukutuksen aikana koira sai sitten " basenjien perinnekohtauksen" . Tällä rodulla on toisilla koirilla taipumus saada touko-kesäkuussa kohtaus, jossa jalat lähtee alta, taju menee, ikenet valahtaa vitivalkoisiksi ja vatsa kramppaa sekä ruumiinlämpö laskee. Hurjan näköinen ja voimia vievä kohtaus, jolle ei ole löydetty lääketieteellistä syytä. Meitin huntti sai ekan kohtauksen viime vuoden juhannuksena, joten eilen jo osattiin toimia eikä säikähdetty. Oli vaan ajoitus taas nappi! kaikki hässäkkä yhdellä kertaa...
Joops, mukavaa viikkoa kaikille!