Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1.synnytyksessä episiotomia, 2. synnytyksessä ei..mahdotonta?

06.06.2006 |

Kysynpä tältäkin puolelta...

Olen nyt 28.viikolla raskaana ja kovasti mietin synnytystä jo. Esikoisen synnytyksessä jouduttiin tekemään reilu eppari..toipuminen oli tuskaista ja hidasta. Tyttö oli syntyessään 3700g ja 50cm.

Onko ketään, jolla toista synnyttäessä ei olisi tehty episiotomiaa ja olisi muutenkin selvitty pienillä nirhaumilla?

Toivo elää...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisesta ei revennyt yhtään. Eli ekasta eppari ja tokasta hyvä jos tuli yhtään tikkiä. Eli on se mahdollista!

Tsemppiä :)

Vierailija
2/4 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka synnytyksessä minulle tehtiin eppari ja tikattiin muutenkin paljon. Toisesta synnytyksestä selvisin muutamalla pintaraapaisulla ja kahdella ompeleella ja ilman epparia.

Ole vain luottavaisin mielin. Kaikki synnytykset on erilaisia ja ensimmäinen on yleensä se vaikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen lapsen synnytyksessä mulle tehtiin eppari,lisäksi repesin emättimeen todella pitkästi ja syvästi, mua ommeltiin melkein kaksi tuntia!

Toisen lapsen synnytyksessä jouduttiin kyllä tekemään eppari,mutta ei minun vaan lapsen takia,vauva syntyi keskosena.Kylläkin oli jo ihan mukavan kokoinen yli 2kg.Repeämiä ei tullu yhtään.

Kolmannen lapsen olen synnyttäny tämän vuoden puolella ja lapsi oli samalla isoin 3800g.Epparia ei tehty,eikä repeämiäkään tullut yhtään:))Pari pikkuruista nirhaumaa,johon laitettiin kaksi tikkiä koristeeksi.

Toivoa siis on,älä etukäteen pelkää!

Vierailija
4/4 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä synnytyksessä tehtiin episiotomia ja vauva oli 3635 g. Toisessa synnytyksessä ei tehty enkä revennyt yhtään ja vauva oli 3860 g. Myöskään kolmannessa ei sitä tehty enkä myöskään revennyt yhtään ja vauva oli 3645 g. Eli ei se ensimmäinen synnytys todista, että toisellakin kerralla tehtäisiin episiotomia!! Voithan sanoa kätilölle, ettei leikata jos ei ole aivan pakko. Näin kirjoitin kahteen viimeisimpään odottava-äiti kaavakkeeseen ja toivomustani kunnioitettiin. Tietenkin jos olisi tarvittu lisää tilaa tai olisi tullut ongelmia, niin tottakai sitten olisi leikattu.