Onko ihan fiasko tehdä suolainen piirakka muro
taikinaan, siis kaupan siihen mihin mustikkapiirakkakin
Kommentit (13)
en ole hyvä keittiössä, mutta kyllä ainakin sienten & sipulin kanssa sopii minusta. Eikö ne rasvaisia taikinoita ole. Maustetta vaan perään... Yrtti tai chili tai mistä tykkää 😏
Nyt on vain murotaikina ja kauppaan 50km matkaa ja suolaista tekee mieli.
kyllä ainakinn itse tehtyyn murotaikinaan olen tehnyt. jos ei ole hirveästi sokeria niissä kaupan jutuissa voi hyvin tehdä, jotkut käyttää sokeria.
Mustikkapiirakkapohja on yleensä makea. Mutta paketista näet onko pohjaan käytetty sokeria. Jos on, se ei käy suolaisen piirakan pohjaksi.
Pakasteena löytyy varmasti neutraali piirakkapohja, joka käy sekä suolaiseen että makeaan piirakkaan.
Voitaikinapohja kannattaa esipaistaa ennen täytteiden laittamista ettei pohja jää raa'aksi.( Levitä voitaikina vuokaan, pistele, tue reunat ylös laittamalla leivinpaperi ja raakaa riisiä/herneitä/jyviä/paistokuulia leivinpaperin päälle niin että vuoka täyttyy. Paista noin vartti. Poista leivinpaperi jne. Lisää täytteet, paista kunnes täyte on kypsää)
Suolaisen ja makean yhdestelmähän on muodikasta, esim. suklaapitsa!
No ihan syötävää tuli! Laitoin paljon mausteita täytteeseen.
Vierailija kirjoitti:
No ihan syötävää tuli! Laitoin paljon mausteita täytteeseen.
Wow!
/2
Miksi et ostaisi suolaiseen piirakkaan sokeritonta piirakkataikinaa, jos haet sen kaupasta? Ei ole vaikea tehdä itse, sekoitat vaan rasvaa, jauhoja ja tilkan vettä, eli jokseenkin niin kuin voitaikinan. Oikein hyvää tulee, kun lisää taikinaan vähän hienoa juustoraastetta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ostaisi suolaiseen piirakkaan sokeritonta piirakkataikinaa, jos haet sen kaupasta? Ei ole vaikea tehdä itse, sekoitat vaan rasvaa, jauhoja ja tilkan vettä, eli jokseenkin niin kuin voitaikinan. Oikein hyvää tulee, kun lisää taikinaan vähän hienoa juustoraastetta.
Oletko kujalla, ap:lla ei ollut kotona kuin tuo sokerillinen taikina 😹
Mä olen kerran vahingossa tehnyt, ja aika hirveää kyllä tuli.
Ap, onko kaapissa jauhoja ja öljyä/voita, helposti teet piirakkapohjan itse.
Jos on selkeästi makea, niin voi tulla oikea. Jos kaapissa rasvaa, jauhoja ja suolaa, niin saat taikinan tehtyä itse.
Kahvilassa ainakin tekevät vastaavaan. Entäs lehtitaikina?
Kokeile ja tiedät.