Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingissä feissarit tulevat nyt kotiovelle

Vierailija
07.12.2019 |

Ei oikeesti jaksa enää.

Viime viikolla kotonani kävi kaksi lahjoittajakerääjää, laitoin oven kiinni. Taloyhtiön fb-ryhmässä eräs toinen kirjoitti sähkönmyyjien kiertelevän ovilla. Myös remonttimyyjiä oli nähnyt joku. Tämä pohjois-Helsingissä.

Olen juuri nyt töissä itä-Helsingissä yksityisasunnossa ja ovikello soi. Ihmettelin, koska ei tämän ihmisen luona käy ketään ilmoittamatta. Kurkkasin ovisilmästä ja kappas vaan, pelastakaa lapset ry tai vastaavan liivi päällä.

Eikö röyhkeydellä ole rajoja? Noihin törmää jatkuvasti ympäri kyliä, nyt sitten kotonakin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oveahan ei tarvitse avata ollenkaan.

Vierailija
2/16 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita oveesi lappu "kaupustelu ja kerjääminen kielletty". Miksei näitä kieltoja muuten ole enää kerrostalojen rapussa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita oveesi lappu "kaupustelu ja kerjääminen kielletty". Miksei näitä kieltoja muuten ole enää kerrostalojen rapussa?

Meillä taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja sanoi, että kaupustelu ei ole lain mukaan kiellettyä niin kieltomerkillä ei ole mitään vaikutusta. AP

Vierailija
4/16 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksia ja muistisairaita on helppo huiputtaa tuolla tavalla.

Vierailija
5/16 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oveahan ei tarvitse avata ollenkaan.

Otinkin opiksi ja äsken en avannut, ovisilmästä näin. AP

Vierailija
6/16 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa kanssa noita on juossut oven takana viimeiset kaksi vuotta. Plan, Unicef, Punainen Risti, Greenpeace... siis ihan joka helvatan järjestö.

Vierailija
7/16 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se paljoa lämmitä olla avaamatta ovea jos se ovikellon rimputtaminen on jo katkaissut omat tai lapsen päiväunet, esimerkiksi.

Vierailija
8/16 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla käy vain jehovia tai jonkun muun lahkon edustajia. En ole tarkemmin kysellyt.

Vierailija
9/16 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kierrellyt jo vuosia. Ärsyttää kun asutaan miehen kanssa vajaa 40 asunnon vanhassa talossa, jossa kaikki kämpät ovat omistusasuntoja ja kaikki asukkaat paitsi me ovat vanhuksia. Oikea kultakaivos jehoville ja feissaajille siis, kun vanhukset ilmeisesti kuuntelevat vielä.

Aina kun käy sähkön myyjiä, voi onneksi tosin sanoa, että yksittäisillä asukkailla ei ole sananvaltaa sähkösopimukseen, vaan se on sama koko taloyhtiössä, eli onnea vaan puolen talon käännyttämiseen.

Muille myyjille ja feissaajille sanon aina, että mies päättää meillä raha-asiat eikä minulla ole sananvaltaa enkä tiedä asioista, josita puhuvat. Se saa heidät vaivaantuneeseen mielentilaan, eivätkä tule uusiksi vaikka sanon, että puhukaa miehelle, kun se on kotona. Todellisuudessa toki hallitsen itse rahojani ja saan lahjoittaa vaikka kaiken Afrikkaan (tosin siitä varmasti tulisi ero, koska siinä vaiheessa minulla flippaisi nupista ja pahasti), mutta olen nuori ja hento harmaavarpunen ja osaan hyvin näytellä alistettua.

Vierailija
10/16 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kävi juuri viime viikolla. Todella ärsyttävää, kun meillä ei ole ovisilmää ja asuntomme on talossa, jossa on myös ryhmäkoti. Ryhmäkodin takia talossa on esimerkiksi todella tarkat palohälyttimet. Niihin tulee varoitus ennen kuin ne alkavat huutamaan. Jos ne varoittavat, tulevat ryhmäkodin työntekijät kyselemään, että onko meillä palanut esim ruoka pohjaan tai jotain josta tulee savua. Talossa on muitakin normaaleja asuntoja, joten jos joku tulee koputtelemaan, on mielestäni hyvä avata, että he ainakin saavat meidät rajattua pois hälytyksen aiheuttajista.

Vierailija
11/16 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttikaa nyt siitä kapitalismista

Vierailija
12/16 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noi riesat ovat jo Turussa ja Helsingissä, niin ei siinä kauaa kestä kun rantautuvat tänne Pirkanmaallekin. Pitäisi kyllä saada joku laki, jolla noita voisi rajoittaa. Itselläni ei ole mitään ongelmaa sanoa ettei kiinnosta, mutta vuorotyötä tekevänä en arvosta kesken unien herättämistä mitenkään kovin korkealle.

On ihan tarpeeksi rasittavaa, kun ovat linnoittautuneet kauppakeskuksiin ja joskus myös Prisman aulaan tai jopa sisälle kauppaan. Käyn nykyisin enimmäkseen paikallisessa ässässä. Siellä ei ole kuin silloin tällöin siinä pihalla joku korikauppias, joka ei tyrkytä tuotteitaan väkisin.

Vierailija
13/16 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos noi riesat ovat jo Turussa ja Helsingissä, niin ei siinä kauaa kestä kun rantautuvat tänne Pirkanmaallekin. Pitäisi kyllä saada joku laki, jolla noita voisi rajoittaa. Itselläni ei ole mitään ongelmaa sanoa ettei kiinnosta, mutta vuorotyötä tekevänä en arvosta kesken unien herättämistä mitenkään kovin korkealle.

On ihan tarpeeksi rasittavaa, kun ovat linnoittautuneet kauppakeskuksiin ja joskus myös Prisman aulaan tai jopa sisälle kauppaan. Käyn nykyisin enimmäkseen paikallisessa ässässä. Siellä ei ole kuin silloin tällöin siinä pihalla joku korikauppias, joka ei tyrkytä tuotteitaan väkisin.

Itse asioin kauppakeskuksessa, jossa on sekä K- että S-market. K-kaupassa olisi kiva käydä, mutta siinä edustalla on usein sähkönmyyjiä niin menen mieluummin ässään. AP

Vierailija
14/16 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos varoituksesta. Minä kyllä aion avata oven ja kertoa, että kaikki selllaiset markkinointitavat joissa minua häiritään, johtavat automaattisesti siihen, etten missään tapauksessa tilaa, osta tai osallistu. Muutenhan palkitsen itseäni häiritsevää ilmiötä. Jos kaikki tekisivät näin, voisi toiminta vähitellen loppua kannattamattomana.

Vierailija
15/16 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha juttu

Vierailija
16/16 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki feissarit ja ovelta ovelle kiertävät firmat boikottiin ja kerron kavereillekkin etteivät osta heiltä mitään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän