Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tykkäätte tästä nimestä?

Vierailija
07.12.2019 |

Marie?

Itse olen jostain syystä aina tykännyt tuosta nimestä ja antaisin sen tyttärelleni jos joskus sellaisen saan. Toiseksi nimeksi tuohon sopii lähes mitä tahansa ja antaisin varmaan jotain aika perinteistä/tavallista jatkoksi tuohon.
Suomessa ääntäisin tuon ihan normaalisti Marie, mutta ei minua haittaisi jos jotkut (esim
suomenruotsalaiset tai ranskan kieliset) haluaisivat jostain syystä ääntää pitkällä i:llä.

Mitä mietteitä herättää?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marie-keksi tulee ekana mieleen.

Vierailija
2/7 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi maailman tavallisimmista nimistä. Tavataan niin naisilla kuin miehilläkin. 

Joka toinen Ranskassa on Marie. 

Eli ei herätä yhtään mitään mielikuvia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen kaunis nimi. En tiedä miksi tuosta nyt pitäisi olla erityisesti jotain mieltä? Kaunis nimi on, anna ihmeessä. Tänä päivänä on paljon erikoisempia nimiä.

Vierailija
4/7 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen Aristokatit. Siis ihan hyvällä tavalla, koska tykkään kissoista ja Disneyn animaatioista. En tiedä miten itse ääntäisin nimen, täytyisi varmaan etukäteen miettiä.

Vierailija
5/7 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marie on ihan tavallinen nimi myös Suomessa. Suomesta löytyy yli 9000 Marie- nimistä henkilöä.

Vierailija
6/7 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marie on ihan tavallinen nimi myös Suomessa. Suomesta löytyy yli 9000 Marie- nimistä henkilöä.

Ainakin ruotsikielisiä, joita tunnen 3.

Vierailija
7/7 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin ruotsikielisiä, joita tunnen 3.

Juu mutta ne kaikki yli 9000 eivät todellakaan ole ruotsinkielisiä. Nimi sopii ihan tasan yhtä hyvin suomenkieliselle kuin ruotsinkielisellekin. Sitä paitsi Marie ei ole mikään ruotsalainen nimi muutenkaan, vaikka onkin Ruotsissa käytössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan