Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Limatulppa

06.06.2006 |

... irtosi aamulla, ei epäilystäkään. Kyselenkin, kuinka pian teillä on synnytys käynnistynyt sen jälkeen? Monillahan se saattaa tietysti irrota huomaamatta tai vasta synnytyksen yhteydessä. Viikkoja on tänään tasan 39 ja ensimmäinen lapsi tulossa...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla irtosi limatulppa rv 39+6. Kymmenen maissa aamupäivällä irtosi ja sitten seitsemältä illalla alkoi jo suht säännölliset supistukset. Tyttäremme syntyi lasketun päivän aamuna, kymmenen jälkeen. Hmm, siis aika tasan vuorokauden päästä tulpan irtoamisesta tyttömme saapui tähän maailmaan. :)

Onnea lähenevään synnytykseen! :)

-Pilkku-

Vierailija
2/11 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekasta ei mennyt vasta kun sairaalassa kun synnytys oli jo käynnissä. muta nyt toisesta meni ensin limatulppa heti perään vedet ja supistukset alkoi myös heti...4,5 siitä niin poika oli pihalla. mutta siinä voi mennä 2 viikkoakin ennen kun synnytys alkaa.

peetu ja lapset 4,5 wee ja 6vko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulppa irtosi 40+1 klo 5 ja poika syntyi 40+2 klo 7:38. Supistukset alkoivat melkein heti, kun tulppa irtosi. Tsemppiä!

Vierailija
4/11 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikko tulpan irtoamisen jälkeen.

Tai sitä tuli viikon verran pois ja sit tuli lapsivesi.

lettis ja tytteli 5,5kk

Vierailija
5/11 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelinkin äsken netistä, että synnytys käynnistyy yleensä 1-10 päivän sisällä tulpan irtoamisesta. Eli aikamoinen aikahaitari.

Sulla on käynnistynyt siis samantien. Toivon, että menisi vielä muutama päivä tai viikko vielä, kun on tosi kiire viikko vielä tämä... Toisaalta ei malta odottaa, että pikkuisen kanssa tavataan:)

Vierailija
6/11 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mitä tahansa voi olla odotettavissa, päivä tai viikko tai... :) Lähempänä synnytystä siis ollaan joka tapauksessa.

Eikö tulpan irtoaminen ole merkki kohdunsuun avautumisesta? Kohtu on jo laskeutunut, joten ei kai tässä enää kauan tarvitse odotella. Supistuksia ei juuri ole ollut (paitsi harjoitus-), mutta kuukautiskipujen kaltaista jomottelua on ollut.

Olo on niin autuaan tietämätön, että kiitollisena otan vastaan kaikkea synnytysoireiuun liittyvää:))

Vierailija
7/11 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se alkoi irrota vähitellen 39+4 ja tyttö syntyi 39+6. Eka lapsi kyseessä. Supistuksia alkoi tulla myös tulpan irtoamisen jälkeen, joten pari valvottua yötä kertyi ennen synnytystä... :) Tsemppiä sinulle synnytykseen!! =)

Vierailija
8/11 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sellaista veristä limaa tuli rv39+1 illalla, tyttö syntyi rv39+3 aamulla.

Vierailija
9/11 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin vikassa lääkärintarkastuksessa kiinni, paikat kiinteät ja kanavaa 3 cm eli mikään ei viitannut synnytykseen. Ei edes kunnollisia harjoitussuppareita ollut, kunnes tosiaan limatulpan irtoamisen jälkeen alkoi tapahtumaan. Olin vielä edellisenä päivänä ollut kaupassa ihan normaalisti ja ostanut jääkaapin täyteen kaikkea kivaa syötävää, koska ajattelin, että menee vielä vaikka kuinka kauan aikaa synnytykseen. Tällä kertaa herkut jäivät miehen syötäväksi ;)

Vierailija
10/11 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään minäkin vielä, että tulpan irtoamisen jälkeen alkoi hieman poltella menkkamaisesti. Lyllersin vielä nappikauppaan hakemaan nappeja, jotta saisin vauvan haalarin valmiiksi. Muutama ikävä nipistys tuli siinä matkalla. Mullakaan ei ollut ollut suppareita ennen kuin ne oikeat synnytyssupistukset alkoivat seitsemältä illalla. Sellainen vähitellen voimistuva kiristys kohdussa. Lähdimme yöllä yhden jälkeen synnärille ja siellä olin jo 5 cm auki. Ainakin minun kohdallani kohdunsuu alkoi avautua sen limatulpan irtoamisen aikaan, mutta niin kuin olet huomannut, aina ei mene niin. :)

-Pilkku-

Vierailija
11/11 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla limatulppa irtosi aamuyöstä 38+4 ja sen jälkeen alkoi tihkumaan lapsivettä (tutkiskele siis pöksyjäsi). Vauva syntyi melkolailla tasan vuorokauden päästä limatulpan irtoamisesta. Heti tulpan irrottua tuli vain harjoittelu supistuksia ja sellaista menkkamaista oloa oli koko päivän, varsinaiset synnytyssupistukset alkoi sit illalla.

Tsemppiä synnytykseen.

M