Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen tokaluokkalainen menee vielä iltapäiväkerhoon?

Vierailija
06.06.2006 |

Meillä asia oli jotenkin itsestään selvä, kun kummatkin ollaan töissä. Lapsi tietenkin vänkäsi että melkein kukaan muu tokaluokkalainen ei mene. Itse olin sitä mieltä että totta kai menee, mutta nyt kun olen kuulostellut, ei tokaluokkalaiset taida mennäkään. Useimmat vanhemmat perustelee asiaa sillä että lapsi ei halua mennä. Ei meilläkään lapsi halua mennä, mutta pidän kuitenkin tärkeämpänä sitä että tiedän hänen olevan turvallisissa käsissä. Meillä itse olen viimeistään 15.30 kotona, joten kavereitten kanssa oloaikaakin tulee illalle ihan tarpeeksi IP:n ulkopuolella.

Mietin, että ehkä pitää sitten joululta katsoa voisiko lapsi lopettaa IP-kerhon silloin.

Nyt tuli ensimmäistä kertaa mieleen että taidan olla ylihuolehtiva äiti.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko puiston tai sitten jossain muualla. Joten et ole ylihuolehtivainen... lapsen etu on kyseessä. Onhan lapsellakin turvallisempi olo... mun omat on olleet ip:ssä tokaluokkalaisiksi.

Vierailija
2/7 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi on ollut ip-kerhossa ja kun kerho loppuu, tulee meille pilvin pimein näitä lapsia, jotka ovat olleet yksin päivän. Ihan kuin odottaisivat että meille tulee joku aikuinen kotiin. Itse tulen kotiin kolmen maissa ja joskus ottaa aivoon kaamea lapsilauma, mutta ajattelen että he hakevat turvallisuutta tulemalla meille. Ovatkin meillä sitten siihen asti että vanhemmat soittavat töistä tultuaan että " missäs sinä Petteri kulta oikein olet?" Välillä tekisi mieli sanoa, että en ole mikään ilmainen lapsenvahti, mutta sitten järki voittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot varmaan tosi ylpeä itsestäs kun keksit noin nokkelan jutun. Hurraa-huutoja täältä!

Vierailija
4/7 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitosluokkalainen isoveli pääsi aina vasta klo 14 koulusta, joten tokaluokkalainen olisi joutunut olemaan kolmena päivänä viikossa kaksi tuntia yksikseen. Eikä meistä olisi ollut reilua velvoittaa isoveljeä pikkusiskon vahdiksi tuntikausiksi.

Meidän iltsikassa oli muitakin tokaluokkalaisia, vaikka enemmistö tietysti oli ekaluokkalaisia. Minusta on kamalaa jättää pieniä alakoululaisia tuntikausiksi yksin pimeään ja hiljaiseen kotiin. Ilmankos työkavereilla kännykät pörisee pitkin iltapäivää ja lapset lievittävät yksinäisyyttään kyselemällä tämän tästä jotakin ihan turhanpäiväistä...

Vierailija
5/7 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole ylihuolehtiva, minä tekisin samoin.

Vierailija
6/7 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ip-kerho oli hyvä. Sillä siellä leikki kavereiden kanssa ja sitten ei iltaisin enään paljoakaan pyytänyt kavereille joten ilta rauhoittui hyvin perheelle.

Muutekin tokaluokkaleinessa lyhyet päivät joten pitkät iltapäivät eivät ole kivoja yksin tai luuhaamalla kylillä.

Vierailija
7/7 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat niin yksilöllisiä.

Joku lapsi saattaa olla kypsä olemaan yksin iltapäivät jo 6-vuotiaana, joku toinen vasta paljon myöhemmin. Minäkin ilmoitin ekaluokkalaisen iltapäivähoitoon, vaikka ei tarvitsisi olla yksin kuin noin tunnin-puolitoista päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi