Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskettelusuksien pituudesta

Vierailija
01.12.2019 |

Osaisiko joku neuvoa minkäpituiset sukset olisi minulle sopivimmat? Olen siis 174 cm mies ja n. 70 kg ja olen ostamassa carving-suksia hoidetuilla rinteillä laskemiseen. Minulla on aiemmin ollut 165 cm sukset, jotka olivat kuitenkin löysemmät ja enemmän aloittelijoille suunnatut ja nyt olisin ostamassa hiemän jäykempää 100% camber suksea, josta mietin kumpi minulle olisi parempi, 163 vai 168 cm. Olen laskenut n. kolme talvea, 10 - 15 laskupäivää talvessa ja olen kohtalainen laskija. Mietin vain onko tuo 168 minun painoiselleni liian pitkä suksi. Kiitos jos joku osaisi auttaa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykysukset ostetaan pääsääntöisesti paljon lyhyempänä kuin ennen. Veikkaan siis että jos ostat jäykän suksen, lyhyempi on sinulle parempi.

Vierailija
2/9 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 172 cm pitkä ja mun uudet sukset ovat 158 cm pitkät. Tosi vakaat mutta ketterät hoidetuilla rinteillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosilaskija ostaa parimetriset kapulat 

Vierailija
4/9 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykysukset ostetaan pääsääntöisesti paljon lyhyempänä kuin ennen. Veikkaan siis että jos ostat jäykän suksen, lyhyempi on sinulle parempi.

Totta, mutta unohdin mainita että tuota 163 pituutta ei siis ole saatavana enää, joten mietin uskallanko tilata 168 cm, vai kannattaako jättää kokonaan tilaamatta.

ap

Vierailija
5/9 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, mutta unohdin mainita että tuota 163 pituutta ei siis ole saatavana enää, joten mietin uskallanko tilata 168 cm, vai kannattaako jättää kokonaan tilaamatta.

ap

Täysin mahdotonta antaa oikeaa vastausta. Riippuu niin paljon suksesta ja laskutyylistä

Vierailija
6/9 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 172 cm pitkä ja mun uudet sukset ovat 158 cm pitkät. Tosi vakaat mutta ketterät hoidetuilla rinteillä.

Minkäpainoinen olet ja oletko mies vai nainen?

Tuo 168 ei olisi kuin 3 cm pidempi kuin vanhat sukseni, mutta se on samalla myös jäykempi suksi, joten mietin onko muutos liian suuri ja onko sukset minulle liian hankalat laskea, en haluaisi tehdä tässä virhearviota.

Vierailija
7/9 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Täysin mahdotonta antaa oikeaa vastausta. Riippuu niin paljon suksesta ja laskutyylistä

Näinhän se varmasti on, mietin vain jos täällä olisi vaikka urheiluliikkeen myyjiä tms paikalla, jolla olisi tuntumaa siitä minkäkokoiset tietyn painoiselle ja pituiselle olisi hyvä, tai onko 5 cm erolla ratkaisevaa merkitystä.

Vierailija
8/9 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/9 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! En ole myyjä mutta aika paljon suksikokemusta löytyy. Sinuna ottaisin sen lyhyemmän suksen. Jos ei nyt ole saatavana kyseisessä verkkokaupassa, osta muualta. Jos maltat vähän odotella, suosittelen että menet hiihtokeskukseen silloin kun siellä on testikamoja ja kokeilet itse, mikä ero eri pituuksilla sinulle on.

Muutenkaan en itse ikinä osta ”sikaa säkissä” vaan haluan testata suksen ennen ostopäätöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan