miten kestätte alkuraskauden huonoa oloa?
Hei!
Kaipaisin kivoja tsemppausvinkkejä alkuraskauden pahoinvointiin. Olo on jatkuvasti etova ja oksentelen/yökin lähes päivittäin. Nukkuisin niin paljon kuin vain mahdollista. Keskittymiskyky on tipotiessään ja lasken vain päiviä mahdolliseen pahanolon helpottamiseen. Huonovointisuus vaikuttaa myös mielialaan. Yritän tsempata itseäni ajattelemalla kuinka onnekas olen kun olen raskaana, mutta ei tunnu oikein riittävän mielialan kohenemiseen.
Kommentit (2)
Minäkin oksentelin ja yökin päivittäin ja joskus oksennus tuli monta kertaa päivässä. Mikään ruoka ei oikein maistunut ja mikään ei auttanut. Olin ihan omalla lomalla töistä muutamia päiviä jos oksentaminen oli oikein kovaa. En edes yrittänyt saada saikkua, koska olin kuullut ettei sitä kovin helposti anneta. Onneksi työpaikalla oli vessa heti oman oven takana ja kävin siellä sitten helpottamassa oloani, jos tarve vaati.
Pahaan oloon auttoivat jonkun verran hapankorput, hedelmät, viili, piimä ja maustamaton jugurtti sekä mehujää. Myös jääpalojen imeskely ja oikein viileä vesi helpottivat oloa hetkeksi.
Kunhan istukkasi alkaa toimia kunnolla niin paha olo alkaa helpottaa. Joillakin se voi kestää tosiaan pidempään ja minäkin yökin vielä välillä, mutta suurimman osan ajasta on ihan hyvä olo, kunhan muistan vain syödä tasaisesti ja kevyesti.
.. oksentelin, voin muutenkin pahoin ja olin loputtoman väsynyt ensimmäiset reilut 20 raskausviikkoa. Onneksi työpaikkalääkäri otti tosissaan ja sain levätä kotona niin paljon kuin haluan.
Tiedän, että sulla varmasti nyt ihan kauheaa, mutta usko pois, se loppuu joskus. Ja anna nyt itsesi tehdä niinkuin hyvältä tuntuu. Lepäät silloin kun siltä tuntuu. Jos joku ruoka tai juoma maistuu, anna mennä vaan. Välillä on hyvä pahasta olosta huolimatta lähteä ihmisten ilmoille, auttaa jo henkisesti.
Jaksamista!
elle06 rv 33