Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avokämmeneensä yskijät ja aivastelijat kaupoissa

Kysyn vaan
22.11.2019 |

Ootteko muut kohdanneet näitä ajattelemattomia ihmisiä livenä? Tänään kaupassa nuori nainen aivasteli vihannesosastolla viisi kertaa peräjälkeen kämmeneensä (ei hihaan tai nenäliinaan tai muuhun vastaavaan vaihtoehtoon) ja heti perään tarttui parsakaaliin.

Ja samalla kauppareissulla lähmi yhtä sun toista tuotetta sillä samalla aivastuskädellään :(

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mun mies. Olen siitä sanonut joka kerta mutta ei mene perille.

Vierailija
2/14 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin prismassa ja katselin kun kassatyöntekijä yski taukoamatta kämmeneensä. Sen jälkeen vaan tartuttiin samalla kädellä kaikkien asiakkaiden ostoksiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää miksi 80-luvulla opettiin lapsille kovalla vaivalla juuri tuo, että yskiessä tai aivastaessa tulee laittaa nimenomaan kämmen suun eteen. Minun oli ainakin aikuisena tosi vaikea oppia tuosta tavasta eroon siksi, että jo päiväkodissa se iskostettiin niin syvälle, että PITÄÄ LAITTAA KÄSI SUUN ETEEN. Eikö sitä oikeasti silloin tajuttu epähygieeniseksi?

Vierailija
4/14 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intissä opetettiin yskimään ja aivastamaan hihaan. Tuosta tavasta melkein erottaa onko varusmiespalvelus käyty.

Vierailija
5/14 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävää. Sitten tosiaan valikoivat vihanneksia ja hedelmiä. Salaattitiskillä eivät vaivaudu disinfioimaan käsiään.

Vierailija
6/14 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sillä hirveästi ole väliä. Kaupan irtotuotteet ovat joka tapauksessa täynnä mitä moninaisempia bakteereja. Ei siinä pari lisäkaveria keikauta tilannetta suuntaan tai toiseen. 

Vierailija
7/14 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut opetettiin yskimään kämmeneen(olen 40 vee) ja tätä samaa sitten ainakin yksi tarhatäti ja oma äitini jaksavat  tolkuttaa 5 veelle "Käsi eteen kun yskit!"

Vierailija
8/14 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en peitä suutani millään vaan roiskin aivastellessa räkää ja basilleja tasapuolisesti kaikkialle. Vapauttakaa suut!

Vierailija
9/14 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan aina kaupassa tuotteet takaa ja kaivelen hedelmät yms. alhaalta, koska ihmiset räpläävät niitä vittusin sormin ja levittelevät tauteja pesemättömistä käsistään. Todella iljettävää.

Vierailija
10/14 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonlapsi kirjoitti:

Otan aina kaupassa tuotteet takaa ja kaivelen hedelmät yms. alhaalta, koska ihmiset räpläävät niitä vittusin sormin ja levittelevät tauteja pesemättömistä käsistään. Todella iljettävää.

Kai vedät koko käden pituudelta kumihanskaa päälle, ettet vaan kosketa niihin likaisiin hedelmiin? Vai miten siirrät niitä likaisia pois tieltä etsiessäsi niitä "puhtaita" hedelmiä? Sitäpaitsi onhan joku perseenkaivelija poimiessa/purkaessa/lastatessa voinut kosketella aivan kaikkia hedelmiä ja vihanneksia.

Vierailija
11/14 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonlapsi kirjoitti:

Kerron sinulle asian, joka saattaa järkyttää mieltäsi: Myös niitä takana ja alhaalla olevia tuotteita on räpeltänyt yksi jos toinenkin. Ei ne hedelmät nimittäin itsekseen puusta kaupan hyllyille hyppää. Tarvitaan poimijoita (joilla voi olla ties mitä tauteja), pakkaajia (joilla voi olla ties mitä tauteja), kuljetusvälineitä (joissa voi kulkea mukana ties mitä tauteja ja sontaa), hyllyttäjiä (joilla voi olla ties mitä tauteja) jne. Ja suurin osa näistä ei todellakaan käytä käsineitä tai desinfioi käsiään ennen tuotteisiin koskemista. 

Vierailija
12/14 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan kassajonoa, jos havaitsen vaaran. Sumupilvien läpi kiirehdän hengittämättä, jos on pakko mennä läpi. Onneksi on silmälasit vähän suojana, ettei tarvi sokkona mennä.

Kerran näin yhden kassahenkilön yskivän hillitysti kainaloonsa poispäin vielä kääntyen. Teki mieli kehua ääneen, mutta nyökkäsin vain hyväksyvästi ja huomasin kyllä, että ymmärsi arvostuksen eleeni. Varmaan hän, niinkuin minäkin ajattelimme,että onhan meitä fiksujakin olemassa.

Vierailija
13/14 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdan kassajonoa, jos havaitsen vaaran. Sumupilvien läpi kiirehdän hengittämättä, jos on pakko mennä läpi. Onneksi on silmälasit vähän suojana, ettei tarvi sokkona mennä.

Kerran näin yhden kassahenkilön yskivän hillitysti kainaloonsa poispäin vielä kääntyen. Teki mieli kehua ääneen, mutta nyökkäsin vain hyväksyvästi ja huomasin kyllä, että ymmärsi arvostuksen eleeni. Varmaan hän, niinkuin minäkin ajattelimme,että onhan meitä fiksujakin olemassa.

Kerron sinullekin asian, joka saattaa järkyttää mieltäsi: Pelkästään kaupan ilmassa leijailee enemmän bakteereja ja viruksia kuin yhdenkään kassahenkilön ysköksissä. Parhaiten vältät siis vaaran muuttamalla sairaalan eristyshuoneeseen. Toki sinnekin voi jokunen bakteeri eksyä, jos eristyksen kanssa ei olla tarpeeksi tarkkoja. Ai niin ja sinä itsehän olet täynnä bakteereja, joten pitäisi myös välttää itseään....

Vierailija
14/14 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieteeseen perustuva yleisohje on, että yskökset pitää estää leviämästä hallitsemattomasti ja näinmuodoin on itsestään selvää, ettei kannata ehdointahdoin myöskään pahimpaan pilveen mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän