muslimi-kristitty perheet, kunpaan uskontoon lapsenne kasvatetaan?
Kommentit (26)
molemmat vanhemmat saavat opettaa omaa uskoaan, ja lapset saavat sitten teini-iässä valita oman uskontonsa.
Itse olin pitkään ns. tapakristitty, nyttemin kirkosta eronnut ja harkitsen vakavasti islamiin palaamista. Se kun tuntuu olevan ainoa uskonto, jolla on vastaukset kysymyksiini.
Lapset saavat minun puolestani palvoa vaikka pieniä kiviä, jos se tekee heidät onnelliseksi.
... Itse olin pitkään ns. tapakristitty, nyttemin kirkosta eronnut ja harkitsen vakavasti islamiin palaamista...
Islam on yli 600 vuotta NUOREMPI uskonto kuin kristinusko ja monta tuhatta vuotta nuorempi uskonto kuin juutalaisuus.
Miten muka voidaan "palata" islamiin, kun se on nuorin kaikista uskonnoista? Vain vanhempiin uskontoihin voidaan "palata", niihin jotka olivat ENNEN islamia. Ei ajassa voi palata kuin taaksepäin :D
emme usko satuihin vaan kerromme ettei mitään jumalia ole olemassa.
Pyyhin perseeni uskonnoilla, sen verran pahaa ne ovat saaneet aikaan.
emme usko satuihin vaan kerromme ettei mitään jumalia ole olemassa. Pyyhin perseeni uskonnoilla, sen verran pahaa ne ovat saaneet aikaan.
Eli kaikki olemme olleet muslimeja ennen harhautumistamme =)
No niin varmaan joo... siis jumaliste että musut on itserakkaita ja hulluja! :(
Kristitytkö ovat käännyttämisintoilussaan jotenkin parempia? Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni vai miten se menikään? Itse olen uskonnoton.
... Itse olin pitkään ns. tapakristitty, nyttemin kirkosta eronnut ja harkitsen vakavasti islamiin palaamista...
Islam on yli 600 vuotta NUOREMPI uskonto kuin kristinusko ja monta tuhatta vuotta nuorempi uskonto kuin juutalaisuus. Miten muka voidaan "palata" islamiin, kun se on nuorin kaikista uskonnoista? Vain vanhempiin uskontoihin voidaan "palata", niihin jotka olivat ENNEN islamia. Ei ajassa voi palata kuin taaksepäin :D
Mä sanoin miehelle ihan suoraan, että yhtää muslimia tähän perheeseen ei tule eli jos lapsia halutaan niin uskonto on kristitty tai ei mitään.
nyt jutellaan uskonnoista ihan teoreettisella tasolla, ja kerrotaan jos kysytään. me ei kannateta uskontoja.
itse kyllä uskon jumalaan, mutta olen eronnut kirkosta. Mies opettaa omaa uskoaan, ei ole minun tehtävä.
Jokainen saa uskoa ihan mihin huvittaa, ei ole minulta mitään pois.
Mä sanoin miehelle ihan suoraan, että yhtää muslimia tähän perheeseen ei tule eli jos lapsia halutaan niin uskonto on kristitty tai ei mitään.
Kristitytkö ovat käännyttämisintoilussaan jotenkin parempia? Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni vai miten se menikään? Itse olen uskonnoton.
No ainakaan kristityt eivät tapa sellaista ihmistä, joka luopuu kristinuskosta. Muslimit tappaa sharia-lain mukaan sellaisen, joka kääntyy pois islamista. Tämä uutisoitiin just tämän päivän Hesarissa.
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Iranissa+hirtet%C3%A4%C3%A4n+kolmes…
Löytyy tämän uutisen lopusta tuo sharialaki maininta.
Tosin hyvin maallistunut. Minä eikä minun lapseni eivät muslimeiksi ryhdy elleivät sitten halua itse sitä täysikäisenä. Tähän talouteen ei toista muslimia tule niin kauan kun minulla on sananvaltaa ja onneksi on. Jos mies sitä vaatisi niin saisi pakata kassit välittömästi.
tapakristityiksi, ne on kaksi ääripäätä joita en hyväksy.
Lapsia ei kasteta enkä anna viedä lapsiani kirkkoon, olen itse
varhaiskristillisyyden kannattaja. Mies saa kertoa omasta uskonnostaan
ja viedä lasta moskeijaankin jos haluaa.
"tapa kristitty" lienee sitä ääri-islamia
hyvä sivusto muuten:
http://www.answering-islam.org/suomi/html/kirjat.html