Mitä olisitte tehneet? Omituinen/surullinen nettikirppiskokemus
Laitoin tämän viestin tuonne Omituiset nettikirppiskokemukset -ketjuun, mutta tuli samalla tosiaan taas mieleen. Olisin kiinnostunut tietämään, mitä muut olisivat tehneet tilanteessa? Eli viesti alla.
Tämä on vähän surullinen, mutta olin kiinnostunut ostamaan antiikkipianon. Laitoin yhdestä tosi kauniista viestiä myyjälle, että voisin olla kiinnostunut. Kului ehkä tunti, niin puhelin soi. Oli etsinyt puhelinnumeroni netistä (en ollut laittanut sitä viestiin, mutta viesti oli omalla nimelläni).
Ryhtyi kertomaan vuolaasti, että kun asun varakkaiden ihmisten alueella ja minulla on oma firma, niin minulla varmaan on rahaa. Että kun hän on vähän aikaa sitten eronnut, häntä pahoinpideltiin entisessä avioliitossa, mutta että nyt hän on tutustunut netin kautta uuteen ulkomaalaiseen mieheen, joka tulisi hänen luokseen vierailemaan kunhan hän lähettäisi tälle matkaa varten rahaa. Että siksi hänen pitää myydä hieno antiikkipianonsa, että saisi tuolle miehelle rahaa.
Oli tosi sekavat fiilikset itsellä. Tuntui ikävältä, että minun tietoni oli etsitty ja otettu yhteyttä ajatuksella, että minulla on rahaa. En tiennyt, uskoako naista, mutta samalla ajattelin, että saattoi olla ihan tosissaan, jolloin minulla tuli tosi sääli häntä kohtaan. Tuohan oli niin tyypillinen nettihuijauskuvio.
Sanoin sitten jotain epämääräisen kohteliasta ja estin sekä numeron että s-postin. Mutta on jäänyt mieleen niin, että todella kävi sääliksi jos oli totta ja olisi tehnyt mieli sanoa, että älä nyt rahojasi huijarille anna, mutta ei sitä kehdannut aivan vieraalle ihmiselle sanoa.
Kommentit (11)
olisit kertonut epäilyksesi, ehkä olisi sitten itse tajunnut. mutta porvoolaisena jätit kertomatta.
Ei oo todellista. Harvoin kuulee kenenkään noin suoraan (ilmeisesti omaa käsittämätöntä tyhmyyttään) myöntävän noin auliisti, että on ihan täysin kuppausmeiningillä tässä soittamassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo todellista. Harvoin kuulee kenenkään noin suoraan (ilmeisesti omaa käsittämätöntä tyhmyyttään) myöntävän noin auliisti, että on ihan täysin kuppausmeiningillä tässä soittamassa.
Oikeasti sain sen käsityksen, että oli itse huijauksen kohteena. Eli kyllä, mielestäni kyseinen nainen oli uskottava. Ja oikeasti, kehtaisitteko oikeasti kertoa täysin vieraalle ihmiselle, että heitä todennäköisesti kusetetaan? Onhan näistä ollut mediassa, käyttävät hyväkseen nimenomaan heikossa asemassa olevia.
Mulle avautui tuntematon nainen siitä, miten hän tuli huijatuksi. Nainen oli käynyt Amerikassa miehen hulppeassa omakotitalossa ja viettänyt siellä ihanan ylellisen loman. Suhde jatkui vuoden kaukosuhteena ja sitten mies muutti Suomeen naisen ja hänen tyttärensä luokse. Aika pian mies osottautui pennittömäksi ja väkivaltaiseksi. Mies oli pahoinpidellyt naisen tyttärenkin. Nainen sanoi, että hänen häpeänsä on kamala kantaa.
Sinuahan tässä yritettiin huijata.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, ap Porvoosta oli huijausyrityksen kohteena.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä, mutta ei välttämättä. Noi huijareiden uhrit sokaistuu saamastaan huomiosta ja rakkauden tunnustuksista. Huijarit on hitsin taitavia.
Ei sitä koko pianoa välttämättä ole sillä naisella; kopioinut kuvat netistä ja selittää nyyhkytarinaa potentiaalisille ostajille.
En ostaisi nettikirppikseltä mitään.
En nyt ainakaan pianoa, sitähän pitää kokeilla.
Mulle yritti yksi tuore tuttava myydä uusia farkkujaan, jotka olivat liian pitkät. Suosittelin lyhentämistä tai lyhennyttämistä. Ei kelvannut. Hän sanoi että joku 40€ olisi kiva saada. Hän yritti myös väkisin myydä jotain kosmetiikkaa mitä en tarvinnut enkä halunnut.
Syy oli kuulemma rahapula.
Kehtasin sanoa etten tarvitse hänen tavaroitaan, että mulla on kaikkea kiitos tarpeeksi ja että valitsen tarkkaan mitä ostan.
Sitten hän pyysi mua kaikkien (3) lapsensa epäviralliseksi kummiksi. Oikeat kummit olivat tuottaneet pettymyksen. Hän luuli että olen rikas.
Estin hänet kaikista medioista ja sanoin heipat.
Että kaikenlaista lokkia ja ruinaajaa sitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä, mutta ei välttämättä. Noi huijareiden uhrit sokaistuu saamastaan huomiosta ja rakkauden tunnustuksista. Huijarit on hitsin taitavia.
"Ulkomaalainen mies kerjää matkarahoja muka matkustaakseen naisensa luo!"
Tämä on niin yleisesti tunnettu ja vanha huijaus, että tällehän nauraa hevosetkin!
Ei kai tähän halpaan enää kukaan mene?
Huomatkaa, että pummi on nimenomaan aina mies. Ei nainen.
Mikset kehtaa? Minä ainakin kehtaan sanoa paremmin vieraille kuin tutuille.