Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät korjaa väärinkäsityksiä?

Vierailija
20.11.2019 |

Vaikka näkevät, että nyt tuli väärinkäsitys, mutta antavat asian vain mennä vikaan ja vielä enemmän vikaan. Mutta eivät korjaa väärinkäsitystä.

Kuka noin tekee? Ja miksi?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikin, esim minä. Ja nyt kaduttaa ihan hitokseen.

Vierailija
2/15 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeus kommunikoida. Toive, että asia menisi itsellään ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on itse tilanteessa, missä olen joutunut tiettyjen ihmisten hampaisiin siksi, kun toinen ei korjaa hänen aiheuttamaansa väärinkäsitystä.

Ja on varmasti juuri tuollainen, että toivoo vain, että tilanne menisi ohi eikä hänen tarvitsisi tehdä mitään. Ja on todella huono kommunikoinnissa.

Mutta se mitä en oikein ymmärrä on se, että miten ihmeessä ei opi. Kun sama on käynyt hieman muunneltuna jo ties miten monta kertaa, niin silti aina vaan laittaa pään pensaaseen ja toivoo, ettei tarvitsisi avata suutaan. Ja olen hänelle aiemminkin jo rautalangasta vääntänyt, että katsohan, kun olisit tuossa heti oikaissut asian, niin mitään hässäkkää ei ikinä olisi syntynyt.

Silti aina vaan jättää hässäkät vellomaan eikä tee mitään. Miksi ihmeessä?

Ap

Vierailija
4/15 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkuus. Ujous. Möhkäle mistä ei saa otetta. Jotkut on halkipoikkipinoon. Minä pidän siitä kun on joku tilanne selvä niin epäselvyys ei syö gutseja.

Toisaalta olen huomannut sen että toiset kun niin kovin tietää esim mun asiat niin setvikööt jatkossakin keskenään. Vuostolkulla pohdiskellaan ja mulkoillaan mutta ei hitossakaan nosteta kissaa pöydälle. Ja kaikki voi hyvin?

Sitten on sensortin tapauksia että selvittelyistä tulee elämäntehtävä.

Valehtelijat ja vänkyttäjät luen näihin. En voi tulla kuin puolitiehen.

N45

Vierailija
5/15 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittelemällä asiat menee monesti entistä enemmän päin helvettiä.

Vierailija
6/15 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on niin vaikea jälkikäteen korjata. Monet jutut leviävät ja värittyvät riippuen sanojasta.

Vierailija
7/15 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on itse tilanteessa, missä olen joutunut tiettyjen ihmisten hampaisiin siksi, kun toinen ei korjaa hänen aiheuttamaansa väärinkäsitystä.

Ja on varmasti juuri tuollainen, että toivoo vain, että tilanne menisi ohi eikä hänen tarvitsisi tehdä mitään. Ja on todella huono kommunikoinnissa.

Mutta se mitä en oikein ymmärrä on se, että miten ihmeessä ei opi. Kun sama on käynyt hieman muunneltuna jo ties miten monta kertaa, niin silti aina vaan laittaa pään pensaaseen ja toivoo, ettei tarvitsisi avata suutaan. Ja olen hänelle aiemminkin jo rautalangasta vääntänyt, että katsohan, kun olisit tuossa heti oikaissut asian, niin mitään hässäkkää ei ikinä olisi syntynyt.

Ap

Tai sitten sinä olet niin yksinkertainen ja manipuloitu, että et tajua toisen tahallaan pilaavan maineesi ja aiheuttavan sekaannuksia, eikä siksi korjaa asioita, koska ne on juuri niin kuin hän haluaa niiden olevan. Ei aina tarvitse olla tolkuttoman sinisilmäinen ihmisten suhteen, varsinkaan kun joku asia toistuu kerta toisensa jälkeen, ei se ole sillon vahinko tai laiskuutta, vaan ihan tahallista kiusan tekoa ja vahingoittamista. 

Vierailija
8/15 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti kyse on siitä että ei haluta saattaa ketään noloon tilanteeseen. Yritetään sitten luovia niin että asia hoituu ilman että kenenkään tarvitsee myöntää ymmärtäneensä väärin. 

Vierailija
9/15 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelko. Itse sain työnantajan huudot niskaani ja vieressä seisoi työkaveri, joka ei saanut sanaa suustaan vaikka olis voinu mut syyttömäksi todistaa. Siinä paikassa tein päätöksen irtisanoutua, vaikka ko. työkaveri jäi pulaan sen takia. Miksi olla lojaali ihmiselle, joka ei ole sitä minua kohtaan?

Vierailija
10/15 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tai sitten sinä olet niin yksinkertainen ja manipuloitu, että et tajua toisen tahallaan pilaavan maineesi ja aiheuttavan sekaannuksia, eikä siksi korjaa asioita, koska ne on juuri niin kuin hän haluaa niiden olevan. Ei aina tarvitse olla tolkuttoman sinisilmäinen ihmisten suhteen, varsinkaan kun joku asia toistuu kerta toisensa jälkeen, ei se ole sillon vahinko tai laiskuutta, vaan ihan tahallista kiusan tekoa ja vahingoittamista. 

Minun kohdallani tämäkin vaihtoehto on hyvin todennäköinen, sillä olen luonteeltani sellainen helposti hyväksikäytettävä.

Ap

Vierailija
11/15 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen suht skarppi tapaus, kiinnitän huomiota kaiken maailman lillukan varsiin, mitkä saattaa olla kokonaisuuden kannalta merkityksettömiä. Ilmeisesti multa sitten on hämärtynyt ne oikeasti tärkeät jutut, kun en ihan joka asiasta viitsi mainita, etten liiaksi ärsytä kanssaihmisiä. Kun sitten avaan suuni, tunnen itseni useimmiten hölmöksi. Joskus taas huomaan, että tämä oli sellainen juttu, mistä olisi pitänyt sanoa ääneen.

Vierailija
12/15 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä jokainen näköjään huolehtii omista asioista ja tuo itseä esille. Muita haukutaan.

Olen sijainen ja toinen sijainen, jonka sopimus loppuu ennen mua on alkanut kehua itseään ja haukkua minua. Häslää edestakaisin ja ”auttaa” vaikka hänen omat työt tekemättä.

Hän tekee näin, koska on omasta mielestä NIIN hyvä.

Vierailija
13/15 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittelemällä asiat menee monesti entistä enemmän päin helvettiä.

Just näin. Varsinkaan mitään pikkuasioita ei kannata alkaa selittelemään. Kärpäsestä syntyy vaan härkänen. 

Vierailija
14/15 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelko. Itse sain työnantajan huudot niskaani ja vieressä seisoi työkaveri, joka ei saanut sanaa suustaan vaikka olis voinu mut syyttömäksi todistaa. Siinä paikassa tein päätöksen irtisanoutua, vaikka ko. työkaveri jäi pulaan sen takia. Miksi olla lojaali ihmiselle, joka ei ole sitä minua kohtaan?

Mun pitäisi saada itseeni tuo sama jämäkkyys. Kun tilannekin on aika samanlainen. Toinen seurailee vain vierestä, kun minulle mesotaan. Eikä tee asialle mitään, vaikka helposti voisi. Eli joko on vain tyytyväinen tilanteeseen, kuten joku yllä ehdotti. Tai sitten ei vain arvosta minua ja oikeudenmukaisuutta sen vertaa, että vaivautuisi tekemään yhtään mitään.

Voi juku kun saisin vain laastarin repäistyä.

Ap

Vierailija
15/15 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan