Luokka vieraili ortodoksikirkossa, eikä vanhemmilta kysytty mitään lupaa asiaan!
Ei lapseni kuulu ortodoksiuskontoon, joten miten on mahdollista, että lapseni viedään ortodoksikirkkoon mitään kysymättä. Olisi pitänyt järjestää vastaavaa ohjelmaa koululla siksi ajaksi.
Aivan kuten niillekin, jotka eivät voi tulla joulujuhlaan luterilaiseen kirkkoon.
Kommentit (13)
Vaaditko ap myös kirjallisen lupauksen, ettei historiantunneilla käsitellä muita uskontoja kuin omaanne?
Niin. Maailman avartaminen on ihan kamala asia.
Minutkin pakotettiin lspsena toistuvasti luterilaiseen kirkkoon, vaikka olen ortodoksi. Kauheet traumat tuli.
Minä erosin kirkosta jo ala-asteella kasrilla. Vanhemmat erosi kirkosta ja kysyivät haluanko kuulua ja erosin sitten siinä samalla. Koskaan ei ole haitannut silti käydä koulun mukana milloin missäkin kirkossa. Nykyään olen agnostikko ja pidän kaikkia uskontoja samanarvoisina satuina.
Kompastuit teennäiseen nokkeluuteen. Ei hyviä ärsyttämisaloituksia tehdä näin.
Me käytiin kakarana koulun kanssa eläintarhassa, vaikka mä en ole eläin!
Tutustumisvierailu on eri asia kuin se, että mennään kuuntelemaan papin saarnaa.
Ortodoksisuus ei ole eri uskonto.Se on kristillisen uskon yksi kirkkokunta.SAMAT USKON PERUSPILARIT.Selvitä itselles eri käsitteiden merkitykset ennenkuin alat valittamaan.
Jos lapsesi olisi viety moskeijaan ,olisin jotenkin ymmärtänyt,vaikka mielestäni sekin on vain silmiä avaava myönteinen kokemus,niin luterilainen kristitty kuin olenkin.
Niin, siellä varmaan vierailtiin katsomassa miltä siellä näyttää ja mitä eroja vaikka oppilaan oman uskonnon kirkkoon/moskeijaan/temppeliin verrattuna. Ehkä kerrottiin yleisesti ortodoksien uskosta. Kyseessä nimenomaan vierailu ei uskonnon harjoittaminen. Ihan yleissivistykseen kuuluu tietää oman maansa eri uskonnoista.
Meidän lapsilla on keväällä vieraiden kulttuurien viikko, jonka aikana he eivät mene kouluun ollenkaan. Minusta on väärää, että lapsi altistetaan asioille, jotka eivät ole hyväksi kehitykselle. Jos osalle porukkaa joulukirkko on vaarallinen, niin minun lapselleni samanlaisen vaaran tuo sh arialaki.
Hyvä kun koulu huolehtii lapsesi yleissivityksestä ja maailmankuvan avartamisesta. Sinusta ei siihen aloituksesi perusteella ole.
Oletpas tyhmä