Pelkään että mies kosii
En halua mennä naimisiin, koska se on minusta noloa (joo vähän erikoinen kotikasvatus) mutta pelkään että miesystävä voi kosia. On vihjaillut. Miten voin antaa rukkaset niin että mies silti ymmärtää että rakastan ja haluan olla yhdessä ikuisesti.
Kommentit (17)
Oon ihan kateellinen, en nyt ihan kosintaa odota mutta näyttäisi edes jotenkin jos välittää tai sanoisi jotain jos on vielä tunteita. Mutta ei, ei elettäkään että olisi mitään lämpöä enää minua kohtaan. Pelottaa niin paljon että suhteemme vetelee jo viimeisiä, itse kyllä rakastan niin paljon että sattuu ja tekisin mitä tahansa että saisin suhteemme pelastettua mutta en uskalla sanoa mitään koska pelottaa niin paljon että mies sanoo haluavansa erota. Joo tiedän olen ihan idiootti
Vierailija kirjoitti:
Miksi olla yhdessä, jos ei halua edes naimisiin? Jätät takaportin parempaa diiliä varten?
Syy on se että minut on kasvatettu niin että ajattelen että häät ja avioliitto on noloa ja vanhanaikaista. En halua koskaan kenenkään kanssa avioliittoon, vaan pysyvään avoliittoon.
Olisiko keskustelu mitään? Tottakai olet kertonut hänelle, että et halua naimisiin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi olla yhdessä, jos ei halua edes naimisiin? Jätät takaportin parempaa diiliä varten?
Avioliittokaan ei ole esteenä, jos tulee parempi diili.
Vierailija kirjoitti:
Ei naimisiin menemisessä ole mitään muuta järkeä kuin muutamat paperiasiat ja leskeneläke. Avioehto tulee tehdä aina.
Onko mies tietoinen siitä ettet halua avioliittoon? Jos on, ei pitäisi olla riskiä kosimisesta.
Pelkään ettei mies ihan ymmärrä aviokielteisyyttäni vaan luulee että en välitä. Hän ei ole koskaan tavannut kaltaistani naista.
Minulla oli ihan sama tilanne eksän kanssa ja kun hän sitten kosi niin ryntäsin suoraan oksentamaan. Nykyinen mieheni onneksi tietää etten halua naimisiin eikä hänkään halua.
Onpahan aika absurdi ajatusmaailma. Luulisi, että aikuinen ihminen kykenee pääsemään yli tuollaisesta naurettavasta ajatusvääristymästä. Mielestäni ei siis ole mitään vikaa siinä, ettei halua mennä koskaan naimisiin, mutta pidän syitäsi ihan älyttöminä. Nolous? Voi hyvä elämä.
Sitten ei auta kuin selittää asia sanamuodoin joista toinen tajuaa. Jos toinen ei ymmärrä, välillenne tarvitaan tulkki. Ehkä hyviä syitä siihen, että ei mene naimisiin on paljon enemmän kuin tuo "noloa" - esimerkiksi liika konservatiivisuus, epäilyttävä seremonia muiden tekemien kaavojen mukaan, olet liian nuori naimisiin, et halua perinteitä, pyörryt kuitenkin alttarilla, et pidä lakiliitoista, ahdistaa, et pidä sukujuhlista, et halua korostaa sillä tavoin parisuhdetta vaan vaikka muut korut kuin sormukset, ero maksaa ja vaikeaa jos toinen lähtee jne. Mikä syitä löydät kun oikein mietit.
Kyllä se ymmärtää kun kärsivällisesti selität omat näkemyksesi. Jos tästä tulee kynnyskysymys yhteiselämällenne, niin onpa joustamaton tyyppi. Onko jotain uskonnollista taustaa kun niin vanhoillinen asenne?
Jos nyt mietin mikä siinä nolottaa niin joku sellainen pönötys ja koko maailmalle kertominen, että tuo on minun ikioma. Olen monogaaminen mutta sellainen omistushenkinen suhde tuntuu tunkkaiselta. En halua että ihmiset ajattelee että kesytin mieheni tai toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy on se että minut on kasvatettu niin että ajattelen että häät ja avioliitto on noloa ja vanhanaikaista. En halua koskaan kenenkään kanssa avioliittoon, vaan pysyvään avoliittoon.
Eli yksi i-kirjain pelottaa noin kauheasti?
Minua loukkaisi aivan todella paljon jos mies kieltäytyisi kosinnasta, koska "avioliitto on nolo". Suosittelen aloittaja kertomaan tuntemuksistasi miehelle etukäteen. Koita selittää, että mies itsessään on sinulle todella tärkeä ja rakas, mutta ettet yksinkertaisesti halua koskaan avioitua kenenkään kanssa. Jätä kuitenkin nuo nolouspuheet sikseen.