Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytys käyntiin epäkypsästä tilanteesta?

Vierailija
25.07.2008 |

Onko kenenkään uudelleensynnyttäjän synnytys käynnistynyt/käynnistetty tilanteessa, jossa kohdunsuu vasta sormelle auki ja kaulaakin vielä jäljellä?

Minulla on sovittu muutaman päivän päähän synnytyksen käynnistys (cytotec) vauvan suuren koon takia (viikkoja 40+), mutta lääkärin mukaan ei ole varmaa, saadaanko synnytystä käynnistettyä, kun tilanne ei ole kovin kypsä.

Mietin vaan, että kun uudelleensynnyttäjällähän paikat voi kypsyä viikkoja ennen synnytyksen käynnistymistä niin voiko olla päinvastoin - paikat vielä "epäkypsät" ja sitten synnytys kuitenkin käynnistyy yllättäin? Toivoisin hiukan, että käynnistyisi itsestään ennen sovittua käynnistystä, mutta onko turha toive tässä tilanteessa? Kokemuksia?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja oli käynnistyspäivänä 39+1 ja syynä käynnistykselle oli vauvan arvioitu suuri koko. Kohdunsuu oli auki vain sormelle ja se oli muutenkin napakka, kanavaa oli jäljellä sentti.

Mulla oli ollut harjoitussuppareita jo viikkoja mutta ei vaan ollut tapahtunut mitään. Ekat murut sain lauantaiaamuna kello 9.00 ja toisen satsin klo 12.00. Kello 15 tulivat tarkastamaan tilanteen kun sanoin, että vähän tuntuu epämukavalta olo ja kanava olikin hävinnyt ja olin kolmelle sormelle auki! Enää en muruja saanut vaan jäätiin odottelemaan ja hirmuiset supparit kirjatiin lopulta alkaneeksi 22.30.

Kolmosemme olikin sitten maailmassa klo 01.02 :o) sunnuntaina.

Että näinkin se voipi onnistua vaikka olen kuullut, että ei aina tosiaan ala mitään tapahtua ja minuakin siitä varoiteltiin. Ai niin, ja vauvan koko vastasi arviota (4200g) tosi hyvin, kokoa oli 54cm ja 4240g. Ihan riittävästi siis!

Terkuin neljättä odottava rv23

Vierailija
2/2 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla kokemuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi