saako liki 60-vuotias pankista lainaksi 25 000€?
Emme saa sattuneista syistä lainaa pankista pariin vuoteen ainakaan, isäni voisi kuulemma ottaa meille asuntolainan nimiinsä, jos hänelle se pankista suodaan.
On vielä työelämässä, ainakin muutaman vuoden, hänellä ei ole muita lainoja kuin autolaina. Asuu velattomassa pienessä omakotitalossa, arvo max. 50k.
Olen itse hoitovapaalla vielä pari vuotta, sen jälkeen voisin ottaa lainan nimiini, ts. ostaa talon häneltä uudella lainalla.
Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta? Lainaa tarvitsisimme n.25-30 000¿, kyseessä pieni mummonmökki maaseudulla.
Kiitos jos jollain valottaa aiheesta.
Kommentit (4)
Mun isoäiti 70-v sai 16 000e lainaa pankista putkiremppaa varten. Kyllä lainaa saa vanhanakin, jos on jotain, mitä vasten sitä ottaa. Esim asunto-osake...
kiitos vastanneille. olisi se niin hienoa saada se oma talo..
vaikka sitten alkuun näin että toisen omistama oliskin paperilla.
jos jollain vielä kokemuksia asiasta, olis kiva kuulla.
ja tuosta että mikä on se raja, jos sellaista on, olis kiva tietää ja.
kiittää.
ap
Mun 61v. vanhemmat haki just 270 000 Euron lainan. Tosin aikovat makssa parissa vuodessa pois myymällä omaisuutta. Vakuudeksi riitti asunto, johon laina tuli.
Ja paljonko saisi lainaa??
Meidän vanhukset on aina haaveillu omasta talosta, mutta enpä tiedä saavatko koskaan. Faija on tosin jo 64 ja juuri eläkkeelle jäämässä mutta mutsi on kymmenkunta vuotta nuorempi, saisiko hän lainan? Siis ihan kunnon taloon vai??