Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lahjakas erityisesti tietyissä asioissa, mutta ne eivät ole intohimojani. Muilla vastaavia kokemuksia?

Vierailija
14.11.2019 |

Tässä lajissa (tai oikeestaan lajeissa) oon saanut tunnustusta, palkintoja ja vähän mainettakin omalla asuinseudullani. Mulla on pitkä harrastustausta näiden lajien parissa. Ja ihan omasta tahdosta aikoinaan siis aloitin ja tajusin, etten ole ihan surkea. Yritän siis tällä kehuskelulla sanoa, etten puhu nyt mistään "äiti ja mummo kehui kivaksi", vaan et mulla olisi ollut oikeesti ehkä mahiksia edetä pidemmälle. Nää toi onnistumisen kokemuksia ja totta kai ihania yhteisöjä, mihin kuulua, mutta tunsin silti ajoittain ristiriitaa. Lajit antoi kyllä, mutta kulutti myös paljon. Ne alkoi kääntyä enemmän kuluttavan puolelle kuin energisoivan. Oon nyt pari vuotta tehnyt lähinnä vähän jotain asioita kyseisten lajien parissa omaan tahtiin. Ja toki hyödyntänyt myös esim. työpaikoilla. Ja se tuntuu hyvältä ja vapauttavalta.

Tää ristiriita on jotenkin niin kummallisen ärsyttävä. Olet hyvä jossain, mutta sä et syty siitä sillä lailla kuin lajin harrastaminen saatika ura vaatisi. Olin pitkään sitä mieltä, että tästä tulee mulle ammatti ja moni myös sanoi niin. Mutta kun ei ole tarpeeksi intohimoa. Ala on muutenkin raskas ja epävarma eikä pää varmaan kestäis. Eihän sille minkään voi tietenkään enkä pakota itteeni mihinkään, mutta mua silti harmittaa, että ihmiselle on suotu jokin lahja ja sit hän ei hirveästi nauti sen toteuttamisesta. Mä yleisesti ottaen nautin enemmän sellasista asioista, missä en oo loistanut, mutta niiden tekeminen tuo energiaa enemmän. Toki on myös ilahduttavaa huomata osaavansa muutakin kuin mihin oli itsensä vahvasti sitonut, mutta en mä niissä ole niin hyvä kuin noissa lajeissa.

Ei ole ollut silti aina helppoa irrottautua siitä vanhasta identiteetistä ja uratavoitteista. Joku sisäinen ääni sanoi, että ei. Ja totta kai se surettaa, kun on luopunut omalla tavallaan rakkaasta harrastuksesta. Tiiän silti tehneeni oikean päätöksen. Voihan niihin myöhemmin palata taas jollain tavalla, jos siltä tuntuu. Ja totta kai tästä on ollut paljon hyötyä muutenkin elämässä. Mut ois kiinnostavaa kuulla, onko muilla kokemuksia tämmösestä.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla