Asumistuki erotilanteessa
Eroan miehestäni ja muutan vuokra-asuntoon. Mies jää asumaan omistusasuntoon lapsien kanssa. Käyn ok- palkkaisessa työssä. Voinko saada asumistukea tai toimeentulotukea, sillä maksan vielä omistusasunnosta tämän uuden vuokran lisäksi. Lapset siis ei jää minulle, jos se nyt vaikuttaa mihinkään.
Kommentit (10)
Laske kelan sivuilla olevilla laskureilla. Miksi maksat omistusasunnosta, jos et edes asu siellä? Toimeentulotukea harvemmin irtoaa, jos on omistusasunto. Tuumivat, että täytyy myydä.
Vierailija kirjoitti:
Laske kelan sivuilla olevilla laskureilla. Miksi maksat omistusasunnosta, jos et edes asu siellä? Toimeentulotukea harvemmin irtoaa, jos on omistusasunto. Tuumivat, että täytyy myydä.
Laskurit näyttää nollaa eli se siitä. Maksan omistusasunnosta, koska miehellä ei ole varaa ostaa minua ulos.
Kai mies kompensoi jotenkin sitä että asuu yhteisessä asunnossa ja sinä joudut hankkimaan oman?
Te ette osaa myydä kyseistä kiinteistöä?
Vierailija kirjoitti:
Te ette osaa myydä kyseistä kiinteistöä?
Ei haluta myydä, vaan halutaan että lapset saavat jäädä kotiin asumaan
a p kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskurit näyttää nollaa eli se siitä. Maksan omistusasunnosta, koska miehellä ei ole varaa ostaa minua ulos.
Ne on eri asiat: maksaa sinut ulos tai kuvitella että sinun täytyy maksaa osa hänen asumiskuluistaan siellä.
Elarit joudut kait tietenkin maksamaan jos lapset kerran jää hänelle, mutta ei sun mitään koti-isällään hänelle tarvitse tarjota.
Et voi saada tukia, jos on hyvät tulot. Itsellä on ollut sama tilanne. Ex jäi lasten kanssa taloon, minä lähdin. Maksoin vuoden ajan asuntolainaa elatusmaksuna. Tosin lapset yksitellen siirtyivät tuon vuoden aikana luokseni asumaan. Talo meni sitten myyntiin. Raha oli kieltämättä tiukilla. Lisäksi minulla oli talon remonttilaina.
Kai se ex-mies voi maksaa vuokraa talonpuolikkaastasi, jottet joudu puille paljaille tai vaihtoehtoisesti kuitata elarisi sillä, että mies saa asua talossa.
Ei tietenkään saa tukia jos on varaa maksaa muutenkin. Töissä olevilla yleensä on.
t. Aasumistukea, työmarkkinatukea ja toimeentulotukea saava työtön
Etpä taida saada.