Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä välissä ehtii tehdä töitä kun koko ajan kaikki muuttuu?

Vierailija
13.11.2019 |

Onko kellään muulla sama fiilis töissä? Työkaverit vaihtuu, tietokonejärjestelmät vaihtuu, yhteistyömallit vaihtuu, käytettävissä olevat materiaalit vaihtuu, työtilat vaihtuu, esimies vaihtuu, työnjako vaihtuu, verkostot vaihtuu, työnkuva vaihtuu, ohjeistukset vaihtuu... Esim. keskeinen päivittäin käytettävä tietokonejärjestelmä otettiin käyttöön niin että kukaan yksikössä ei oikein tiennyt miten sitä käytetään ja ohjeena oli vain jotkut varsin kryptiset tulostevihkoset. Työn teko on enemmän muutokseen sopeutumista ja uuden opettelemista kuin ydintehtävän suorittamista. Enkä minä ole huono oppimaan, aloitin tehtävässäni vasta muutama vuosi sitten ja olen itse itseni perehdyttänyt koska vastaavaa työtä tekevää työntekijää ei yksikössä ollut (tai siis edeltäjä oli, mutta hän oli jo lähtenyt eikä esimies oikein tiennyt mitä hän teki ja miten), ja kuulemma varsin onnistuneesti. Ja aina kun alkaa päästä kärryille niin että itse voisi alkaa miettiä sitä oman työn kehittämistä, niin jostain vyöryy joku hankaloittava muutos ja taas menee hetki pelkästään pinnalla pysymiseen. Nytkin tehdään ollaan muuttamassa työnkuvaa poikkeusolojen vuoksi, ja todennäköisesti juuri kun saadaan uusi puuttuvaa palvelua korvaava palvelu sisäänajettua ja viestittyä kentälle miten homma toimii, tilanne muuttuu parin kuukauden päästä taas - kukaan ei vain vielä tiedä mihin suuntaan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että kyseessä ei ole mikään "alan luonne" vaan kunnallisten peruspalvelujen järjestäminen.

Ap.

Vierailija
2/3 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy elää tulipaloja sammutellen eli pakolliset yritän rääpiä kokoon, muuhun ei ole aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö julkisella ole useikin tuollaista.

Pienemmässä mittakaavassa tuo on ongelma yksityissektorillakin.

Eräässä tietoliikennefirmassa työskennellessäni tuo söi työn tuottavuutta tuotekehityksessä vuosituhannen alussa.

Organisaatiokaavion kun oppi, oli jo organisaatiomuutos tulossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän