Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä? Puoliso lähes alipainoinen, minä ylipainoinen.

Vierailija
08.11.2019 |

Tämä on oikeasti vaikeeta, puolisolla on vaikeuksia ylläpitää painon, laihtuu liiankin helposti. Syödään samoja asioita eikä grammakaan tipu multa. Harrastan paljon liikuntaa.

Nyt sain tietää että vatsani on rasvottunut huolestuttavan nopeasti, sen huomaa (lääkärillä tutkittiin), 169cm ja painan 80kg. Olen kokoajan lähes nälissään, paino meinaa kokoajan nousta. Vuosi sitten painoin 74kg.

Me tääläl kotona nauretaan, alkaa jo olemaan epätoivoista. Tilannetta ei saa korjattua.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/15 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsan ja maksa rasvoittuminen johtuu liiallisesta hiilihydraatin ja etenkin sokerin käytöstä. Tutustu vhh ruokavalioon (jos haluat olla jämäkkä keto). Äläkä syö koko ajan. Aikuinen ihminen pärjää hyvin jos syö 2-3 ateriaa päivässä. Puputtaminen, välipalat oli se miten pieni vaan esimerkiksi kahvi maidolla nostaa insuliinia ja se käskee sun kehoa varastoimaan rasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vatsan ja maksa rasvoittuminen johtuu liiallisesta hiilihydraatin ja etenkin sokerin käytöstä. Tutustu vhh ruokavalioon (jos haluat olla jämäkkä keto). Äläkä syö koko ajan. Aikuinen ihminen pärjää hyvin jos syö 2-3 ateriaa päivässä. Puputtaminen, välipalat oli se miten pieni vaan esimerkiksi kahvi maidolla nostaa insuliinia ja se käskee sun kehoa varastoimaan rasvaa.

Taas automaattinen robotti vastaus, tietämättä yhtään taustoista. huoh....tätä samaa lausetta käyttää koko Suomi.

Syön 3-4ateria päivässä. Sokeria ei meillä kotona käytetä ollenkaan, siis koko paketti ei ole olemassa.

Vierailija
4/15 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas automaattinen robotti vastaus, tietämättä yhtään taustoista. huoh....tätä samaa lausetta käyttää koko Suomi.

Syön 3-4ateria päivässä. Sokeria ei meillä kotona käytetä ollenkaan, siis koko paketti ei ole olemassa.

Jos tämän on ap niin ole hyvä vaan. Älä kysy jos et halua mitään vastausta. Ilmeisesti itse osaat nyt kaiken ja teet kaiken oikein kun lihot koko ajan. Onnea matkaan 😚

Vierailija
5/15 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on suoliston mikrobiomi epäkunnossa tai sitten puolisosi laihtumiseen on jokin muu syy. Mikrobiomia voi korjata esim hapankaalilla, tummalla suklaalla.

Lääkkeet ja hormonit pois jos semmosia on. Tai voiko olla jokin hormonaalinen ongelma?

Syötkö ja naposteletko tylsyyteen/ koska masentaa / ahdistaa ? Kuvittele joku ihan mieletön elämys minkä olet kokenut. Jos saisit sen tunteen sinä hetkenä kun tekee mieli syödä ja on taas nälkä, olisiko nälkä sittenkään?

Minulla meni tosi pitkään että tunnistin syöväni tylsyyteen, tämä kävi ilmi vasta adhd diagnoosin yhteydessä!

Muuten suosittelisin sinulle pätkäpaastoa. Täällä palstallakin on ketju siitä ja sen eri variaatiosta.

Käytänössä saat syödä ruokaa 8h päivästä ja loput 16h vain vettä, teetä, kahvia, kaloritonta nestettä (itse teen tuoreesta inkivääristä inkiväärijuomaa keittämällä mitä sekoitan veteen tai minttuteetä. Hyvää myös kylmänä)

Toinen mitä suosittelen on luopuminen maitotuotteista ja hyvän rasvan lisääminen ruokavalioon. Etenkin jos olet pätkäpaastolla, kun syöt voit käytttää reippaasti öljyä vaikka salaatissa tai laita leivälle öljyistä pestoa yms, tai mikset vaikka ota ruokalusikallista suoraan pullosta.

Minulla oli ihan sama ongelma että paino nousi yritin mitä tahansa. Pelkästään luopumalla maitotuotteista laihduin 8kg ja loput 6kg sitten pätkäpaastolla.

Vierailija
6/15 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annoskoot? Onko puolet annoksesta kasviksia? Saatko huomaamattasi liikaa kaloreita esim. limsasta tai liiasta salaatin kastikkeesta? Syötkö joka päivä herkkuja (kuten itse söin)?

Painoa kertyy pienistä asioista, kun ne toistuvat joka päivä. Itse laihduin, kun TIETOISESTI tein erilaisia valintoja. Jos syön pizzaa viikonloppuna, alkuviikosta syön sitten keittoa. Balanssi löytyy, mutta ei aina itsestään.

Vierailija
7/15 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/15 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko tuossa ennemmin sitten jo miehen mennä lääkärille. Nimittäin jos samalla ruokavaliolla sinä lihot ja hän laihtuu niin kyse voi olla myös siitä että ruokavalio on lihottava mutta hän laihtuu sairauden vuoksi. Pysyy ehkä just just painossaan kun ruokanne on liikakalorista mutta muuten laihtuisi oikein urakalla.

Vierailija
9/15 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti se ruoka, mikä sinua lihottaa, laihduttaa puolisoasi. Esim. itse kun kokeilin VHH-ruokavaliota, lihoin, koska vatsa ei toiminut. Tarvitsen pienen määrän viljaa ja hedelmiä, että vatsa toimii ja pysyn normaalipainoisena. Etsikää tasapaino ja monipuolisuus, eikä teidän ole pakko syödä samaa koko ajan. 

Vierailija
10/15 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti se ruoka, mikä sinua lihottaa, laihduttaa puolisoasi. Esim. itse kun kokeilin VHH-ruokavaliota, lihoin, koska vatsa ei toiminut. Tarvitsen pienen määrän viljaa ja hedelmiä, että vatsa toimii ja pysyn normaalipainoisena. Etsikää tasapaino ja monipuolisuus, eikä teidän ole pakko syödä samaa koko ajan. 

Siis :D Lihoit vhh:lla, koska et kakannut? Tajuatko, että kehon rasvavarastot eivät ole ulostetta?

Vierailija
11/15 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annoskoot? Onko puolet annoksesta kasviksia? Saatko huomaamattasi liikaa kaloreita esim. limsasta tai liiasta salaatin kastikkeesta? Syötkö joka päivä herkkuja (kuten itse söin)?

Painoa kertyy pienistä asioista, kun ne toistuvat joka päivä. Itse laihduin, kun TIETOISESTI tein erilaisia valintoja. Jos syön pizzaa viikonloppuna, alkuviikosta syön sitten keittoa. Balanssi löytyy, mutta ei aina itsestään.

Tämän allekirjoitan ja tähän perustuu myös pätkäpaasto, miksi sitä suosittelen.

Esim jos syön sunnuntaina pitsan ja karkkia, se tavallaan kompensoituu sen 16h paaston aikana.

Tuosta paastosta on tehty tutkimuksia että kun porukka söi yli kaloritarpeen (tavoitteena oli lihoa) , ne jotka oli pätkäpaastolla lihoi vähemmän kuin ne joilla oli säännöllinen 3-4h välein ateriarytmi (pois lukien yö )vaikka söivät saman määrän kaloreita .

Paaston tulee olla vähintään 12, itse käytän tota 16h että varmasti vaikuttaa

Alkuun pitää olla itsekontrollia kyllä ja hyväksyä nälän tunne ja se että nälkään ei kuole. Paastolla oppii myös tunnistamaan nälän ja sietämään sitä.

Vierailija
12/15 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luulin, että söimme mieheni kanssa samoja asioita. Toki söimmekin (ollaan opettajia, syömme myös lounaaksi samaa safkaa), mutta jännästi olin itse keväällä BMI25 ja mistään lihaksista se ei johtunut. Aloin kiinnittää huomiota ruokavaliomme eroihin. Luulin siis ihan oikeasti syöväni samoja asioita ja jopa vähemmän kuin mieheni, mutta minä esim.

- laitan leivälle 3-4 siivua juustoa, mies yhden siivun

- syön yhteisestä karkkipussista lähes kaikki suklaat ja muutenkin hotkin enemmän

- lorautan salaattikastiketta paljon enemmän

- dippaan ranskalaiset aina majoneesiin, mies käyttää ketsuppia

- mies täyttää vatsansa syömällä isompia annoskokoja, eikä sitten nälkäisenä osta työmatkalla suklaapatukkaa joka päivä (kuten itse tein)

- kesällä valitsen suklaisen kermajäätelön, mies tykkää mehujäästä

Vierailija
13/15 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän samoja asioita syömällä voi toinen lihoa ja toinen laihtua samoilla annoskoillakin jos kulutus on eri tasoa. Iso mies kuluttaa enemmän kuin pituisesi nainen. Jos olet kerran ollut lihava ja laihduttanut, et voi koskaan oikein palata mihinkään keskivertoiseen 2000 kcal/pv syömiseen koska elimistö yrittää kynsin hampain saada menetettyä painoa takaisin.

Tämän olen itse tajunnut kantapään kautta. Olen ollut 25 vuotta laihdutuskuureilla, laihtunut kymmenkä kiloja ja lihonut ne aina takaisin vaikken laihduttuani herkutellut vaan palasin "normaaliin" 2000 kcal/vrk syömiseen, liikun myös arkiliikuntana aika paljon. Nyt vasta kun lopulta tajusin että mun "uusi normaali" on 1600 kcal/vrk laihdutustulos on pysynyt, jo vuosia. Laihdutus oikeesti aiheuttaa aineenvaihdunnalle pysyviä muutoksia, johon pitää vaan sopeutua jos haluaa pysyä solakkana.

Eli todennäköisesti vaan syöt liikaa tuohon laskeneeseen kulutustarpeeseesi nähden. Kun korjaat päivittäiset kalorit ensin laihdutusvaiheessa 1200 kcal/vrk ja sitten ylläpitovaiheessa 1600 kcal/vrk (loppuelämä), takaan että laihdut ja lopputulos myös säilyy.

Vierailija
14/15 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa mielenkiintiselta. kun isokokoinen mies on lauennut naisen sisään, niin sen jälkeen hengästyneenä rojahtaa pienikkoisen naisen päälle.

Vierailija
15/15 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se, että mies on LÄHES alipainoinen (eli normaalipainoinen) ei vielä tarkoita, että syömisesi olisivat sinulle terveellisiä. Minunkin mieheni on 180 pitkä ja aina ollut juuri ja juuri reilut 65 kiloa vaikka näyttää syövän aika paljon, liikkuukin tietty paljon enemmän kuin tavis. Minä olen 160 senttinen ja voi jösses minkälainen mörsseri olisin jos söisin samassa suhteessakaan samoja ruokia. Sinun pitää keksiä itsellesi mielekäs liikuntaharrastus ja keventää syömisiäsi eli vaihdat hiilarit vihanneksiin, pastat ja riisin vaihdat salaattiin, leivät omppuihin. Ei ylenmäärin herkkuja. Sillä se paino pysyy poissa.