Kokemuksia Postin palveluista?
Itsellä erityisesti kaksi kokemusta jotka jäänyt mieleen: 5 eri ihmisen postit jaettiin väärin mun laatikkoon, kaikki kahden viikon sisään. Olen myös nähnyt miespuolisen jakajan pissaamassa puun juureen kotitaloni lähellä. Vieressä on myös koulu jossa alaikäisiä. En tiedä näkivätkö ikkunoista kustin pitelemässä pissahanaansa. Tästä annoin postille palautetta. Mites teillä muilla on postista kokemuksia
Kommentit (13)
Hyviä kokemuksia on. Paketit ja postit tulleet ja lähteneet just niinkuin pitääkin.
Viikossa ei mene lähetykset perille. Jätän ne läheiseen laatikkoon mikä pitäisi tyhjentää päivittäin. Jos jätän kortit sellon citymarket-postiin niin ovat kolmen päivän päästä kohteessa. Postilaiset ei siis tyhjennä laatikoita päivittäin vaikka pitäis. En tiedä mitä tekevät työaikana.
Posti kantaa liikaa mulle laskuja. Onneks tulee tauko nyt.
Kolmen vuoden ajan virhejakoja. Naapurirappujen postia luukkuuni, eri osoitteisiin tarkoitettuja samalla kertaa.
Saapumatta jäänyt tiedetysti laskuja, sopimuksia, vahvistus ulkomaan asunnosta takuuvuokralaskuineen, postikortteja. Ja ties mitä tietämättäni.
Kiva selvitellä perinnän kanssa laskua, jota ei koskaan ole saanut, eikä muistutuksiakaan. Onneksi melkein kaiken saa sähköisenä nykyään.
Olen tilannut 3 eri kertaa nettikaupoista tavaraa, tässä viime kuukausina. Joka hiton kerta pakettini on mennyt mihin sattuu. Ei ollenkaan sinne, mihin se on tilausvahvistuksen mukaan tilattu ja mukamas menossa. Kun ilmoitus paketin noudosta sitten tulee, se on ollut vähän mihin sattuu. Viimeisin lähinnä olevaan SmartPostiin (matkaa noin 500 metriä) tulossa ollut toimitus menikin sitten 3 kilometrin päässä olevaan Citymarketin postitoimipisteeseen. On se kumma, kun Posti ei vaan osaa.
Haastan tässä kaikki samalla: Älkää lähettäkö joulukortteja. Postille on turha työntää rahaa, laittavat sen kuitenkin johtojien palkkoihin. Työn suorittajien palkkoja vastaavasti sitten alennetaan. Surkea firma, surket johtajat. Lopettakoon koko toiminnan, tulisi edullisemmaksi niin.
Vierailija kirjoitti:
Kolmen vuoden ajan virhejakoja. Naapurirappujen postia luukkuuni, eri osoitteisiin tarkoitettuja samalla kertaa.
Saapumatta jäänyt tiedetysti laskuja, sopimuksia, vahvistus ulkomaan asunnosta takuuvuokralaskuineen, postikortteja. Ja ties mitä tietämättäni.
Kiva selvitellä perinnän kanssa laskua, jota ei koskaan ole saanut, eikä muistutuksiakaan. Onneksi melkein kaiken saa sähköisenä nykyään.
Lapsen päivähoitomaksut eivät jostain syystä tulleet ja kaupunki laittaa myöhastyneet suoraan perintään ja sinne on ihan turha selittää mitään ja kaupunki ulkoistanut laskutuksen, sinne oli kanssa ihan turha soitella.
Samoin auton käyttömaksua ei tullut ja rajalla meinasivat ottaa autosta kilvet pois.
Loppujen lopuksi antoivat ajaa kotiin.
Ärsyttävimmästä päästä oli kun olin järkännyt itselleni etäpäivän voidakseni olla paketin saapumispäivänä kotona. Postiluukku kolahti ja siellä oli lappu jossa luki että yritimme toimittaa pakettia mutta ette olleet paikalla, noutakaa paketti Postin toimipisteestä. Juoksin postinkantajan kiinni lappu kädessä ja sanoin että en tainnut kuulla ovikelloa, voin ottaa kyllä paketin vastaan. Kaveri sanoi että "ei mul oo sitä mukana".
Verkkokauppatilaukset mistä tahansa päin Suomea tuntuvat jämähtävän Liedon lajitteluasemalle useammiksi päiviksi vaikka paketti olisikin ehtinyt sinne nopeasti.
Tilastojen puolesta on kyllä myös pakko todeta että valtaosa hommista on toiminut hyvin. Jokainen ajoissa perille tullut kirje ja paketti on onnistuminen ja 38 elinvuoteni aikana niitä on luonnollisesti jo tuhansia. Pari mieleen jäänyttä epäonnistumista on aika pientä suhteessa tähän. En myöskään todellakaan kadehdi Postin työntekijöiden työtehtäviä tai palkkausta.
Ulkomaille (EU-alueelle) lähetin paketin, meni 2 päivää ja saapui perille :D Yllätyin nopeudesta. Hinta sen sijaan jätti toivomisen varaa...
Meilläpäin jakajat eivät kaikki osaa lukea. Naapurikadun posteja jaetaan meille ja päivastoin. Samassa talossa asuvan naisen verotietokuori oli jaettu naapuri taloon. Se oli siellä avattu, sisälsi henkilö- ja verotiedot.
Tilasin tällä viikolla ke 6.11. maton, verkkopankissa näkyy maksu klo 10.11. Tänään pe. 8.11. klo 15.03 tuli postista viesti, että matto on haettavissa. Noin 600 km välimatkaa, että ei ihan mistään naapurikylästä tullut.
Hyvä kokemuksia muutenkin.
Mm, miksiköhän minulla on tunne, että jokaisella suomalaisella, joka osaa kirjoittaa tänne on joku kokemus Suomen Postista? Kerran sai kortin mummulta, se oli Kanarialla käymässä ja se lähetti kortin kaikille lapsenlapsille.
Hukkasivat 3 isoa pakettia kesällä 2018. Yhtä pakettia ei koskaan löydetty, sain korvaukseksi postimerkkejä. Paketti tuli kyllä Treelle jakelukeskukseen mutta laitettiin takaisin Turkuun ja sieltä Rovaniemelle ja sen jälkeen paketti katosi.
Mun joulukortit oli perillä vasta tammikuun puolessa välissä, huolimatta siitä että laitoin ne postiin heti joulukuun alussa.
Posti vois tosiaan hävittää vaikka ruumiin 😂