Koulukiusaaja työhaastattelussa haastattelijana?
Menisitkö työhaastatteluun, jossa tietäisit haastattelijan olevan koulukiusaaja, muttei kiusannut sinua? Entä jos haastattelija olisi kiusannut sinuakin koulussa? Entä jos TE-palvelut velvoittaisi sinut hakemaan ko. paikkaan? Entä muiden mielestä, pitäisikö työttömän työnhakijan hakea tällaista työpaikkaa koulukiusaus taustasta huolimatta?
Minulle tämän kaltainen tilanne tuli vastaan noin vuosi sitten, ja vaikka työnkuva vastasi osaamistani, enkä varsinaisesti ollut tämän koulukiusaajan uhri, nälvimiseltä ja nimittelyltä en ollut välttynyt minäkään. En hakenut, koska ajattelin, että haastattelun päätös lienee ennalta selvä.
Kommentit (4)
Olen aikuinen ihminen. En leimaa muita kiusaajiksi. Sellaisia oli tietenkin muttei kukaan pelkästään kiusaaja. Eli itsetuntoni kestää katsoa ketä vaan silmiin.
Hällä voisi olla huono omatunto ja palkkaisi?
Hakisin, paitsi siinä tapauksessa että tietäisin saman menon tällä kiusaajalla jatkuvan aikuisenakin. Jopa silloin kun kyseessä olisi oma entinen kiusaajani, koska vaikka kiusaaminen on jättänyt lähtemättömät arvet mm. itsetuntoon, en ole sillä tavalla traumatisoitunut etten nyt aikuisena kestäisi niiden ihmisten seuraa jotka sen aiheuttivat.
Jos TE-palvelut velvoittaisi niin hakisin, koska en haluaisi karenssia. Jos ei kiusannut minua, niin hakisin, koska kouluajoista on jo vuosia ja ihmiset muuttuvat. Jos olisi oma kiusaaja, en hakisi, koska en ole itse päässyt traumoistani eroon siinä määrin, että pystyisin työskentelemään ko. ihmisen kanssa, vaikka hän olisikin muuttunut.